chłodnik

1. Data: 2000-07-07 08:43:45

Temat: chłodnik
Od: "Renata Wrzosek" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Lato, wszędzie pełno ogóreczków, rzodkieweczek, botwinki, wszystko... no,
może nie tanie jak barszcz, ale trochę tańsze, niż zazwyczaj, no i mniej
naszpikowane. W każdym bądź razie zmierzam do tego, że uwielbiam wszelkiego
rodzaju chłodniki, a nie mam pojęcia, jak takowe przyrządzić. Błagam o jakiś
przepis!!!
Pozdrawiam całą grupę - Renata.

1. Data: 2000-07-07 10:19:03

Temat: Re: chłodnik
Od: "Dagmara" <a...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

"Renata Wrzosek" <r...@p...com> wrote in message
> [...]
> rodzaju chłodniki, a nie mam pojęcia, jak takowe przyrządzić. Błagam o jakiś

Ja niedawno zrobiłam chłodnik litewski i wyszedł naprawde doskonały:

1,5 l zsiadłego mleka (lub kefiru)
250 ml śmietany
40 dag botwinki
1/2 pęczka szczypiorku
1/2 pęczka koperku
3 jajka ugotowane na twardo
10-15 dag pieczonej cielęciny lub kurczaka
10-15 dag świeżych ogórków
10-15 dag rzodkiewek
sól,
pieprz,
cukier,
cytryna
koncentrat czerwonego barszczu lub wywar z buraków
Botwinkę przebrać, opłukać, pokroić w paski, ugotować w wodzie lekko zakwaszonej
cytryną. Rzodkiewki umyć i pokroić w półplasterki,
ogórki obrać, umyć i pokroić w paski. Koperek i szczypiorek przebrać, umyć i
posiekać. Mleko połączyć ze śmietaną, roztrzepać, dodać
przestudzoną botwinkę, rzodkiewki, ogórek, posiekaną zieleninę, pokrojone w paski
mięso. Doprawić koncentratem czerwonego barszczu
lub wywarem z buraków. Posolić i popieprzyć do smaku. Zupę schłodzić (najlepiej przez
kilka godzin). Podawać z jajkami pokrojonymi
na ćwiartki. Aby zaostrzyć smak chłodnika, dodajemy zmiażdżony ząbek czosnku.

Przepis jest ze strony http://www.kuchnia.3miasto.pl/, gdzie zresztą jest jeszcze z
20 innych przepisów na chłodni...

Smacznego,
Dagmara

1. Data: 2000-07-07 10:20:36

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1,5 l zsiadłego mleka (lub kefiru)
> 250 ml śmietany
> 40 dag botwinki

Nie cierpie potwinki, na wspomnienie zbiera mi się... znaczy robi mi się
niedobrze :)

OS3

1. Data: 2000-07-07 10:35:38

Od: "Dagmara" <a...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

"ostry" <o...@e...com.pl> wrote in message news:8k4b1l$m2r$2@flis.man.torun.pl...

> Nie cierpie potwinki, na wspomnienie zbiera mi się... znaczy robi mi się
> niedobrze :)

No ale ja nic na to nie poradzę... tak robi się chłodnik litewski... Który zresztą
doprowadza moje kubki smakowe do wstrząsów
rozkoszy :-)))

No i jak to mawiają - de gustibus non est itd...

A jak juz mowa o potrawach nielubianych, to tez mam jedną: dynia i zupa dyniowa.
Brrrrr.

--
Dagmara pozdrawia

1. Data: 2000-07-07 11:01:22

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

http://www.kuchnia.3miasto.pl/1_6215.htm i kolejne przepisy.

Smacznego :-9

Mariusz Marczak
Merlin
2B || !2B

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://www.elblag.info.pl Internetowy informator Elblag i Okolice
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-07-07 11:07:47

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak juz mowa o potrawach nielubianych, to tez mam jedną: dynia i zupa
dyniowa. Brrrrr.

Oj plizzztylko nie jeszcze raz nielubiane potrawy :)))

Lilly was here

Może dla odmiany lubiane ?

1. Data: 2000-07-07 11:53:56

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dagmara <a...@c...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3965b2a6$0$21751@reader4...

> [...]
>
> No ale ja nic na to nie poradzę... tak robi się chłodnik litewski... Który
zresztą doprowadza moje kubki smakowe do wstrząsów

Jak juz bede miala swoj kawalek swiata, to Cie zawolam , uszykujemy caly
garnek C.L. (z szyjkami rakowymi) i zjemy same (:o)))))))))))))

Na moich stronach tez jest chlodnik
(www.kuchnia.com.pl/DiD/zupy.html#chlodnik)

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2000-07-07 12:02:54

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Dana <d...@n...com.pl> wrote:
> Jak juz bede miala swoj kawalek swiata, to Cie zawolam , uszykujemy caly
> garnek C.L. (z szyjkami rakowymi) i zjemy same (:o)))))))))))))
Nie bądźcie takie, podzielcie się ze mną! :-)

Anetek wymęczona upałami
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-07-10 08:32:59

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Baran <a...@c...anetek.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8k4gte$3pr$...@s...cern.ch...
> Nie bądźcie takie, podzielcie się ze mną! :-)
>
> Anetek wymęczona upałami

Podeslac Ci w sloiku?

1. Data: 2000-07-10 20:14:07

Od: Slavek <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dagmara wrote:

> Ja niedawno zrobiłam chłodnik litewski i wyszedł naprawde doskonały:

> [...]

Dobrze jest dodac do "litewskiego" ogoreczk malosolny i szyjki rakowe.

pozdrawiam,

Slav

Ryba pieczona w piekarniku
szybko i wykwintnie