cholesterol

1. Data: 2002-09-12 13:14:02

Temat: cholesterol
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki powinien byc stosunek "dobrego" cholesterolu do "zlego"
Od wielu lat (od dziecinstwa) przy wszystkich badaniach (a robie je co kilka
miesiecy) zawsze mam za wysoki
Na przyklad ostatnio:

cholesterol Norma
calkowity 5,2 mmol/l 3.6-6.0
HDL 1,0 mmol/l 1.0-4.9
LDL 3,7 mmol/l 0.0-3.5
Triglicerydy 1,02mmol/l 0.46-1.68

No niby nie jest taki strasznie duzy ale zawsze jest go troche za duzo.
Zaczelo sie od tego jak w wieku 9 lat mialam ponad 300 (nie pamietam jakich
jednostek).
Wiec jaki powinien byc stosunek HDL do LDL (czy odwrotnie?) i czy mam sie
czym martwic?
Dodam ze mam 21 lat i nie chcialabym w wieku 30 miec zawal!!!
Kropelka

2. Data: 2002-09-12 17:24:10

Temat: Re: cholesterol
Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czym martwic?
> Dodam ze mam 21 lat i nie chcialabym w wieku 30 miec zawal!!!

Podobny problem pojawia sie kilkka razy na forum.
Tak więc przytocze tutaj swoje archiwum, na którym sie wiele razy
wypowiadałem

oto 2 przykładowe teksty:

3. Data: 2002-09-12 17:54:13

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Sep 2002 15:14:02 +0200, "Kropelka"
<k...@n...serwery.pl> wrote:

>Jaki powinien byc stosunek "dobrego" cholesterolu do "zlego"
>Od wielu lat (od dziecinstwa) przy wszystkich badaniach (a robie je co kilka
> [...]

czyli 201mg/dl

>HDL 1,0 mmol/l 1.0-4.9

39 mg/dl

>LDL 3,7 mmol/l 0.0-3.5

143 mg/dl

>Triglicerydy 1,02mmol/l 0.46-1.68

90 mg/dl

>No niby nie jest taki strasznie duzy ale zawsze jest go troche za duzo.
>Zaczelo sie od tego jak w wieku 9 lat mialam ponad 300 (nie pamietam jakich
>jednostek).

wlasnie mg/dl

>Wiec jaki powinien byc stosunek HDL do LDL (czy odwrotnie?) i czy mam sie
>czym martwic?

" Stezenia HDL-chol ponizej 31 mg/dl (0,8 mmol/l) u mezczyzn i 39
mg/dl (1,0 mmol/l) u kobiet uwaza sie za bardzo niskie. Pozadane sa
stezenia co najmniej 58 mg/dl (1,5 mmol/l) u mezczyzn i 66 mg/dl (1,7
mmol/l) u kobiet. Stosunek TC/HDL-chol powyzej 5 stanowi czynnik
zagrozenia." TC - chol. calkowity

W tym przypadku masz 5,2. Jednak z cholesterolem
ponizej 250 (masz 201) nie licz na to, ze w Polsce ktos podejmie
sie leczenia, zwlaszcza jesli nie masz dodatkowo nadcisnienia,
cukrzycy, nadwagi. Rozumiem, ze prowadzisz zdrowa diete?
Jesli chcesz podniesc HDL to nalezy rzucic palenie i prowadzic
intensywnie sportowy tryb zycia.
Pytal sie tu kiedys maniak rowerowy o interpretacje wynikow,
mial:
Cholesterol ca?kowity: 158mg/dl (n 150-200)
HDL: 76mg/dl (n 30-60)
LDL: 72mg/dl (n < 135)
TG: 51mg/dl (n 60 - 150)

>Dodam ze mam 21 lat i nie chcialabym w wieku 30 miec zawal!!!

Moj kuzyn mial 350 mg/dl i mial 1 zawal w wieku 39 lat.
Oczywiscie o cholesterolu dowiedzial sie dopiero po zawale.

PCOS
stawy kolanowe - problem???
szum w uchu
jaki zestaw najlepszy witaminowo mineralny dla sportowca?
Pokwitanie i krosty