chwalę jagodzianki Maliny

1. Data: 2005-07-24 08:56:39

Temat: chwalę jagodzianki Maliny
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, wiem, już wszyscy je piekli w zeszłym roku.
Ja niestety dopiero wczoraj zdoałałam wypróbowac przepis.
Efekt - pychota !!!
Serdecznie polecam.

P.S. Pamiętam, że ktoś pisał o wypływaniu jagód. U mnie obyło się bez
przecieków - wyszły piękne :-)

2. Data: 2005-07-24 09:35:15

Temat: Re: chwalę jagodzianki Maliny
Od: "Małgosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, wiem, już wszyscy je piekli w zeszłym roku.
> Ja niestety dopiero wczoraj zdoałałam wypróbowac przepis.
> Efekt - pychota !!!
> Serdecznie polecam.

Ja nie piekłam ani w tamtym roku, ani w tym. A chciałabym. Gdzie znajdę
przepis?
Dziękuję.

3. Data: 2005-07-24 14:02:24

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie piekłam ani w tamtym roku, ani w tym. A chciałabym. Gdzie znajdę
> przepis?
> Dziękuję.

Wklejam i życzę smacznego :-)

"Jagodzianki

Ciasto:
50 dag przesianej maki pszennej
2 jajka
1/2 szkl. cukru
czubata łyzka masla lub margaryny
5 dag drozdzy
1 szkl. mleka
szczypta soli

Nadzienie:
50 dag jagod
2 lyzki bulki tartej
3 lyzki cukru
2 paczki cukru waniliowego
1 jajko i troche mleka do posmarowania buleczek

Z drozdzy, lyzki cukru, lyzki mąki i szklanki cieplego mleka zrobic
rozczyn i odstawic go do wyrosniecia w cieple miejsce. Jajka ubic z
cukrem. Przesiac mąke do miski i wlac do niej wyrosniety rozczyn,
wymieszac, dodac jajka z cukrem i roztopione letnie maslo. Wyrabiac tak
dlugo az ciasto zacznie odstawac od reki. Wyrobione ciasto odstawic w
cieple miejsce do wyrosniecia.
Teraz jagody wsypac do jakiegos naczynia (miseczka) i wymieszac z
cukrem, cukrem waniliowym i tarta bulka.
Kiedy juz wyrosnie ciasto, odrywa z niego kawalki rozplaszczac na
dloni, lyzka nalozyc farsz jagodowy, zlepic dokladnie, zeby nie
wyplynelo i formowac buleczki. Ulozyc je na wysmarowanej tluszczem
blasze (odstepy miedzy niemi musza byc spore) i znow odstawic w cieple
miejce do wyrosniecia. Kiedy urosna posmarowac je jajkiem zoztrzepanym z
mlekiem i wstawic do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st. C (mozna
troche mniej) i piec do momentu az sie slicznie zrumienia."

Pozdrawiam.
Barbara

4. Data: 2005-07-25 22:04:30

Od: "Małgosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję za przepis. Jak kupię jagody to zaraz wypróbuję.
Małgosia

5. Data: 2005-07-26 07:52:18

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile jagodzianek mniej więcej wychodzi z tego przepisu?
Nie mam wagi kuchennej - ile to jest w litrach 50 dag jagód? Kupiłam pół litra

bebekot

6. Data: 2005-07-26 08:23:59

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile jagodzianek mniej więcej wychodzi z tego przepisu?
> Nie mam wagi kuchennej - ile to jest w litrach 50 dag jagód? Kupiłam pół
> litra
> bebekot

Mnie wyszło 16 jagodzianek (wielkości takich tradycyjnych bułek).
A co do jagód, to szczerze mówiąc nie bardzo mogę Ci pomóc, bo ważyłam, ale
myślę, że możesz zrobić nadzienie "na oko" - mnie trochę zostało.

POzdrawiam.
Barbara.

7. Data: 2005-07-26 19:04:00

Od: "Julita Cygan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam wagi kuchennej - ile to jest w litrach 50 dag jagód? Kupiłam pół
> litra

1,5 litra jagód to 1 kg, więc pół litra to około 33 dag
sprawdzałam, dzisiaj piekłam jagodzianki i zużyłam właśnie pół litra,
wystarczyło
pozdrawiam Julita

Zębacz z Tesco - nie polecam.
tajemnica gofrów
mikrofalówka - dostaje cholery :-P
nalewka z czerwonych porzeczek - jeszcze jedna watpliwosc
[spam, allegro] RZECZ POTRZEBNA KAŻDEJ GOSPODYNI ! >>>SPRARWDŹ NIE POŻAŁUJESZ<<<