nalewka z czerwonych porzeczek - jeszcze jedna watpliwosc

1. Data: 2005-07-23 11:36:32

Temat: nalewka z czerwonych porzeczek - jeszcze jedna watpliwosc
Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zalalem juz porzeczki spirytusem i maceracja trwa. Ale w przepisie z ktorego
korzystam (pl.rec.kuchnia !) nie bylo wzmianki o tym czy owoce maja byc cale
czy nalezy je przed zalaniem rozgniesc.

Pytam bo znalazlem przepis gdzie czarna porzeczka powinna byc troche
rozdrobniona przed zalaniem.

Czy spirytus "zrobi swoje" w przypadku calych porzeczek?

A jezeli lepiej je rozgniesc to czy moge otworzyc gasior i troche pomeczyc
te porzeczki? Tak mysle ze nie powinnno zaszkodzic, w koncu nie ma
fermentacji...

Pozdrawiam,

Pawel

2. Data: 2005-07-24 12:48:16

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał(a):
> [...]
>
> A jezeli lepiej je rozgniesc to czy moge otworzyc gasior i troche pomeczyc
> te porzeczki? Tak mysle ze nie powinnno zaszkodzic, w koncu nie ma

Lekkie zgniecenie bez uszkadzania pestek jest wskazane. Mam nadzieję, że
obrałeś je z szypułek i nie myłeś ich wodą?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2005-07-25 07:07:18

Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekkie zgniecenie bez uszkadzania pestek jest wskazane. Mam nadzieję, że
> obrałeś je z szypułek i nie myłeś ich wodą?

Oczywiscie obralem z szypulek, ale woda z brudow tez slukalem. :-/ coz w tym
zlego? Byly cale wiec nic chyba przy plukaniu nie stracily?

Pawel

4. Data: 2005-07-25 21:08:54

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał(a):

> Oczywiscie obralem z szypulek, ale woda z brudow tez slukalem. :-/ coz w tym
> zlego? Byly cale wiec nic chyba przy plukaniu nie stracily?

Owoce przed zalaniem powinny byc suche, woda a szczególnie kranówa
zmienia smak porzeczek dlatego jeśli myć to tylko z szypułkami.
Reszta na kompot.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-07-26 06:47:20

Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owoce przed zalaniem powinny byc suche, woda a szczególnie kranówa
> zmienia smak porzeczek dlatego jeśli myć to tylko z szypułkami.
> Reszta na kompot.
> pozdr. Jerzy

Owoce byly suche, zdecydowanie.

No ale w dalszym ciagu mam watpliwosc co do tego czy moge otworzyc gasior i
troche "zmeczyc" te owoce aby latwiej sok puszczaly?

Pawel

6. Data: 2005-07-26 19:39:05

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał(a):
> No ale w dalszym ciagu mam watpliwosc co do tego czy moge otworzyc gasior i
> troche "zmeczyc" te owoce aby latwiej sok puszczaly?

Wsadź wyparzony patyk ala tłuczek i lekko podźgaj. Bez przesady.
pozdr. Jerzy

[spam, allegro] RZECZ POTRZEBNA KAŻDEJ GOSPODYNI ! >>>SPRARWDŹ NIE POŻAŁUJESZ<<<
Kotlet schabowy - klasyczny
ciasto drożdżowe "z blaszki"
"PILAW"
[OT]Ukraina - kuchnia