chwalę zupkę serową

1. Data: 2002-04-26 11:34:34

Temat: chwalę zupkę serową
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachomikowałam sobie taki przepis:

Zupka serowa:
Składniki: ok. 30-40 dkg mięsa mielonego (może być mieszane), pół pory, 20
dkg pieczarek, 2 lub 3 serki topione koniecznie kremowe, groszek ptysiowy
lub grzanki zrobione samemu z chlebka i oczywiście przyprawy.
Przygotowanie:
Mięsko formować w kulki i wrzucać do wody. Po zagotowaniu zebrać szum
(będzie tego sporo), następnie dodać kostkę rosołową, sól, pieprz, porę
pokrojoną w talarki i pieczarki (też pokrojone). Gdy warzywa będą miękkie
dorzucić małymi kawałeczkami serki topione i powolutku gotować aż się
rozpuszczą. Zupę podawać z grzankami lub groszkiem ptysiowym.
Życzę smacznego i pozdrawiam
Gosia
k...@n...e.pl

dziś poleciałam do sklepu kupić mięsko i siedzę sobie teraz objedzona i
zadowolona, z czego pewnie wnioskujecie, ze zupka dobra. Bo dobra.
Wlałam jakieś dwa litry wody (trochę za dużo, gęściejsza byłaby fajniejsza
:)) Przyprawiłam pół kilo mieszanego mięska (z drobiu byłoby lepsze,
następnym razem zmielę kurczaczka) wrzuciłąm kuleczki, potem kostkę
rosołową.
A do warzyw dorzuciłam z dobrego serca ciut więcej pieczarek i spora
marchewkę w słupki (to był dobry pomysł)
A potem trzy serki hohland i ponieważ zupka była odrobinę szara przez to
mięsko mieszane jeszcze pół szklaneczki śmietanki uht 12% wymieszanej z
łychą mąki.
I wiecie co? Bardzo fajne coś z groszkiem ptysiowym wyszło. Miam, miam. Aha,
oczywiście sól, dużo pieprzu mielonego i koperek posiekany albo suszony, bo
lubię.

Wkn

1. Data: 2002-04-26 11:51:57

Temat: Re: chwalę zupkę serową
Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest pomysł! Wypróbuję lada dzień :-).
--
Gosia

1. Data: 2002-04-26 12:14:55

Od: "Joanna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> groszek ptysiowy

Pewnie pytanie banalne, ale co to jest groszek ptysiowy?

Joanna

1. Data: 2002-04-26 12:16:50

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aabger$7td$...@n...tpi.pl...

> Pewnie pytanie banalne, ale co to jest groszek ptysiowy?

to takie malutkie ptysie bez cukru troszkę większe od ziarna grochu, twarde,
wrzuca się do zupy zamiast grzanek albo używa do sosów, w gorących potrawach
po jakimś czasie miękną. Ale można też zrobić tradycyjne grzaneczki z bułki.

Wkn

1. Data: 2002-04-26 13:48:33

Od: <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie pytanie banalne, ale co to jest groszek ptysiowy?
>
> Joanna
>
> Takie male suche kuleczki, ktore mozesz znalezc np. w barze salatkowym w
Pizza Hut. Albo kupic w sklepie.

Coleman

1. Data: 2002-04-26 13:48:47

Od: <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-04-26 16:59:14

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja kiedys tylko czytalam na grupie przepisy na rozne zupki serowe z serka
topionego i pozostala mi w pamieci jedynie idea.
I kiedys idea mi sie przypomniala. I mnie naszlo na zupke serkowa i zrobilam
tak.

Mialam rosolek z zoladkow indyczych (z ktorego zoladki zniknely, a rosolek
zostal), wiec zrobilam do niego kluski lane i w ostatniej chwili dorzucilam
troche serka zoltego wedzonego utartego. W miedzyczasie wrzucilam do rosolku 2
serku topione szynkowe, jak sie juz rozpuscily - wlalam ciasto na lane kluski.
I na miseczki. jeszcze po wierzchu posypalam troche tartym serem.
Moj mezczyzna powachal, ... powachal ponownie i spytal podejrzliwie, co to za
zupa????? Niestety jak juz sprobowal, to zjadl wszytko i wylizal garnek:))))))

Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-04-26 17:28:40

Temat: Re: chwalę zupkę serową/Groszek ptysiowy
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> Pewnie pytanie banalne, ale co to jest groszek ptysiowy?
>
> Joanna

Ciekawy dodatek do zup. Mozna ten groszek podac jak jest albo podsmazyc
na patelni z maslem i ziolami. Taki ziolowy jest pyszny do pomidorowej.
Robi sie latwo.

Groszek ptysiowy
50 gr masla
125 ml wody
125 ml maki
2 jajka

W malym garnuszku doprowadzic wode z maslem do wrzenia, wsypac make
jednym ruchem i ucierac drewniana lyzka, az masa zacznie odstawac od
scianek garnka, okolo 30 sekund. Zdjac z ognia, dodac jajka i ucierac
lyzka, az bedzie polaczona, bardzo kleista masa, okolo 2 minuty. Te mase
przelozyc do worka cukierniczego lub plastykowego, odciac maly rog i
wyciskac maciupkie kulki wielkosci laskowego orzecha na blache
posmarowana maslem. Najlatwiej jak jest druga osoba z nozyczkami, ktora
przycina male "kluski" z tej wyciskanej masy. Wstawic do bardzo goracego
pieca (230C/450F) na 10 minut, obnizyc temperature do sredniej
(180C/350F) i piec az beda zlote i suche w srodku. Podwoja sie w
objetosci w czasie pieczenia.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-04-26 19:36:10

Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał(a):
/.../
> [...]
podsmazyc
> na patelni z maslem i ziolami. Taki ziolowy jest pyszny do
-----
Magdo, dzięki w imieniu,
i w ogóle ...
z nieustającym podziwem ...
:))

--
Zowisia < mailto:z...@p...gazeta.pl >
sig i adres ...

1. Data: 2002-04-27 09:47:41

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aabe3e$dm4$...@n...tpi.pl...
> Zachomikowałam sobie taki przepis:
>
> Zupka serowa:

właśnie ją sobie wcinam i musze powiedzieć, że jednak jest ona bardzo,
bardzo dobra :)

Wkn

Niedzielny obiad
kuchnia turecka