chwalę zupkę serową

From: "Wkn" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: chwalę zupkę serową
Date: Fri, 26 Apr 2002 13:34:34 +0200

Zachomikowałam sobie taki przepis:

Zupka serowa:
Składniki: ok. 30-40 dkg mięsa mielonego (może być mieszane), pół pory, 20
dkg pieczarek, 2 lub 3 serki topione koniecznie kremowe, groszek ptysiowy
lub grzanki zrobione samemu z chlebka i oczywiście przyprawy.
Przygotowanie:
Mięsko formować w kulki i wrzucać do wody. Po zagotowaniu zebrać szum
(będzie tego sporo), następnie dodać kostkę rosołową, sól, pieprz, porę
pokrojoną w talarki i pieczarki (też pokrojone). Gdy warzywa będą miękkie
dorzucić małymi kawałeczkami serki topione i powolutku gotować aż się
rozpuszczą. Zupę podawać z grzankami lub groszkiem ptysiowym.
Życzę smacznego i pozdrawiam
Gosia
k...@n...e.pl

dziś poleciałam do sklepu kupić mięsko i siedzę sobie teraz objedzona i
zadowolona, z czego pewnie wnioskujecie, ze zupka dobra. Bo dobra.
Wlałam jakieś dwa litry wody (trochę za dużo, gęściejsza byłaby fajniejsza
:)) Przyprawiłam pół kilo mieszanego mięska (z drobiu byłoby lepsze,
następnym razem zmielę kurczaczka) wrzuciłąm kuleczki, potem kostkę
rosołową.
A do warzyw dorzuciłam z dobrego serca ciut więcej pieczarek i spora
marchewkę w słupki (to był dobry pomysł)
A potem trzy serki hohland i ponieważ zupka była odrobinę szara przez to
mięsko mieszane jeszcze pół szklaneczki śmietanki uht 12% wymieszanej z
łychą mąki.
I wiecie co? Bardzo fajne coś z groszkiem ptysiowym wyszło. Miam, miam. Aha,
oczywiście sól, dużo pieprzu mielonego i koperek posiekany albo suszony, bo
lubię.

Wkn