chwalmy się :-)

231. Data: 2003-12-21 09:13:45

Temat: Re: chwalmy się :-)
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<m...@i...pl> wrote in message
news:42df.00000952.3fe4aca4@newsgate.onet.pl...
> Mam ph. aur. aureoc. w ogrodku.

Masz na mysli P. aureosulcata?

>[...] chetnie bym wymienil na jakies inne phyllostachysy oprocz vivaxa i
> nigry punctata.

Masz juz vivaxa, czy tez zwyczajnie go nie chcesz?
Napisz ile lat oraz jak u Ciebie rosnie ten P. aur. aureoc.?
Ja dysponuje narazie teoria w tej kwestii.
Dzis wietrzny dzien. Przez okno widze, jak pieknie powiewaja na wietrze
ulistnione pedy P. aurea w golym, jesienno-zimowym ogrodzie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

232. Data: 2003-12-21 10:05:36

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Masz na mysli P. aureosulcata?
Tak. Kupilem go co prawda w Niemczech bez opisu ale wszelkie znaki wskazuja na
Phyllostachys Aureosulcata Aureocaulis. To jego trzecia zima w mazowieckim
gruncie.

> Masz juz vivaxa, czy tez zwyczajnie go nie chcesz?
Mam zielonego i forme Aureocaulis, oba kupione w Baden-Baden (www.bambus.de) i
posadzone w tym sezonie.

> Dzis wietrzny dzien. Przez okno widze, jak pieknie powiewaja na wietrze
> ulistnione pedy P. aurea w golym, jesienno-zimowym ogrodzie :)
Tez lubie na nie popatrzec przez okno... zona sie ze mnie smieje. Aurea
pierwszy rok w gruncie? Nie boisz sie, ze wymarznie? Moja nigra punctata
ostatniej zimy stracila wszystko co ponad ziemia i w tym sezonie cieniutka jest
oj cieniutka (chociaz duzo tego drobiazgu wypuscila i gesto).

Pozdrowionka!

Michal

233. Data: 2003-12-21 10:41:36

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bs2r6o$m30$1@atlantis.news.tpi.pl,
Jagoda napisał(a):

> A czy to nie było w styczniu ? Coś koło 14go stycznia , jeśli mnie
> pamięc nie myli ?
> Sam środek zimy, a jakie ciepłe wspomnienia.
>
> Pozdrawiam - Jagoda

Faktycznie, przegląd filmów był u Miry w niedzielę 12-go stycznia. Miło było
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

234. Data: 2003-12-22 06:18:23

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

<m...@i...pl> wrote in message
> Mam zielonego i forme Aureocaulis, oba kupione w Baden-Baden
(www.bambus.de) i
> posadzone w tym sezonie.

Juz jakis czas temu odkrylem ta niemiecka strone. Niestety nie wysylaja do
Polski, a jesli mialbym jechac, za drogo by mi to wyszlo.

>Aurea pierwszy rok w gruncie?

Tak.

> Nie boisz sie, ze wymarznie?

Troche, ale dane internetowe nie wskazuja jednoznacznie na wrazliwosc tego
gatunku. Czesto podaja, ze jest stosunkowo wrazliwy, ale znalazlem tez
wypowiedz, ze wytrzymuje temperatury ponizej -25'C (a nawet ponizej -30'C).
Moze zalezy to od odmiany. Niestety nie podano, jaka odmiana jest tak
odporna. Ja mam forme typowa, jak sadze. P. nigra i P. aurea ida leb w leb,
jezeli chodzi o mrozoodpornosc. Rozni autorzy licytuja sie co do ich
wytrzymalosci i raz wychodzi, ze bardziej odporny jest P. nigra, a raz, ze
P. aurea.
Ten Twoj P. aureosulcata ma zygzakowate niektore pedy w dolnej czesci?
Napisz, jak zimowal.
Jakie sa miejscowe warunki (mikro)klimatyczne?
No to jest juz nas na tej grupie czterech - czterech milosnikow
Phyllostachysow ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

235. Data: 2003-12-22 09:51:18

Temat: Re: Odp: chwalmy się :-)
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A swoją drogą ciekawe, jaką NAJWIĘKSZĄ roślinę da się przewieźć w
normalnym
> samochodzie osobowym. Skoro się już chwalimy...

Czy wożenie na dachu też liczy się w tej konkurencji?
Bo jeśli tak, to dorosła kalina sztywnolistna z gołym korzeniem, wys.
ok. 3m, z szeroko rozkrzewioną koroną (po związaniu "rozlewała" się
poza dach samochodu na boki i z tyłu zwisała poza bagażnik).100 km po
autostradzie, ładą. Na przedniej szybie wisiał wór z korzeniami, z
tyłu powiewały liście :)

Pozdrawiam
Ewa i kalina za oknem

236. Data: 2003-12-22 10:48:37

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Juz jakis czas temu odkrylem ta niemiecka strone. Niestety nie wysylaja do
> Polski, a jesli mialbym jechac, za drogo by mi to wyszlo.
Bylem stosunkowo niedaleko (jak na niemieckie drogi...)

> Ten Twoj P. aureosulcata ma zygzakowate niektore pedy w dolnej czesci?
Niekiedy sie pojawiaja ale umiarkowanie.

> Napisz, jak zimowal.
Pierwsza zime b. dobrze, do wiosny zielony. Ostatnia zima dala mu troche w
kosc, stracil liscie i czesc zalazkow pakow lisciowych, wierzcholki zdziebel
lysawe troche byly (przycialem nieco) ale zadne zdzblo nie wymarzlo, maja
jednak brazowe slady. Tegoroczne zdzbla nie przewyzszyly tez starych.

> Jakie sa miejscowe warunki (mikro)klimatyczne?
Mazowsze, okolice Wa-wy. Wysadzony przy pn-wsch. narozniku domu. Troche tu
niekiedy wieje ale od poludnia nie bardzo mam miejsce w moim maciupkim ogrodku
a rosnie tak kilka innych egzotykow no i do sasiada ciut za blisko jak na
pelzajacy bambus...

> No to jest juz nas na tej grupie czterech - czterech milosnikow
> Phyllostachysow ;)

Napiszcie co macie, taniej jest wymieniac niz kupowac w Niemczech.
Ja z ogrodowych mam (czesc jeszcze w doniczkach albo pierwszy sezon w gruncie
wiec nie wiem jak przetrwaja): ph. aureosulcata aureocaulis, ph. nigra
punctata, ph. vivax, ph. vivax aureocaulis, fargesia murielae, sasaella
masamuneana albostriata, pleioblastus fortunei variegata, shibataea kumasasa i
jeszcze jeden po kwitnieniu wiec ciezko zidentyfikowac, moze sasa palmata albo
pseodosasa japonica.

pozdrawiam
Michal

237. Data: 2003-12-22 11:13:33

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl>
napisał w wiadomości

> [...]
> poza dach samochodu na boki i z tyłu zwisała poza
bagażnik).100 km po
> autostradzie, ładą. Na przedniej szybie wisiał wór z

Tak sobie czytam i się uśmiecham że ten sters jest mi
obcy:-)
Chociaż kiedyś przywiozłyśmy z koleżanką na dachu osiem
drzewek, średnio po 2 m każde.
Oczywiście cały bagażnik i tył byly zapchane, musiałyśmy
odkrecić w Krzywaczce kratę w samochodzie:-)
Do dzisiaj nie wiem jak to się udało za pomocą jednego
małego śrubokrętu:-)
Ale to był wybryk wszesnowiosenny;-)

Pozdrawiam
komfortowo
Marta

238. Data: 2003-12-22 11:42:37

Temat: Odp: Odp: chwalmy się :-)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bs6jkt$mlg$...@k...task.gda.pl...

> Oczywiście cały bagażnik i tył byly zapchane, musiałyśmy
> odkrecić w Krzywaczce kratę w samochodzie:-)

Więźniarką to wiozłaś?? :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

239. Data: 2003-12-22 19:01:57

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał
w wiadomości news:bs6lef$hs0$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w
wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bs6jkt$mlg$...@k...task.gda.pl...

> Więźniarką to wiozłaś?? :-)
> Pozdrawiam ;-)

Nie, teraz taka moda, że nawet w mercedesie SL ileś tam
montuje się kratę;-)

Pozdrawiam
Marta

240. Data: 2003-12-22 19:09:46

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bs7f36$prk$...@k...task.gda.pl...

> Nie, teraz taka moda, że nawet w mercedesie SL ileś tam
> montuje się kratę;-)

Rozumiem. Mercedes - więźniarka! Dla biznesmenów! :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

Jakich nawozow mazna uzywac do fikusow?
rośliny wodne