ciasto bananowe

1. Data: 2003-01-07 10:20:08

Temat: Re: ciasto bananowe
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antosiek" <o...@W...TO.interia.pl> napisała:
> Czy znacie jakiś ciekawy przepis na ciasto bananowe bez dodatku brązowego
> cukru (nie chodzi mi o przepis na chlebek, bo takowy znalazłam)?

Uzyj zwyklego cukru zamiast brazowego, a ciasto i tak bedzie dobre.
Mam tu na mysli przepis na ciasto bananowe Magdaleny Bassett.
Robilam wielokrotnie ze zwyklym cukrem i zawsze wychodzi pyszne.

Mozesz tez zrobic bananowiec, ale to jest ciasto na zimno.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-01-07 10:21:39

Temat: ciasto bananowe
Od: "Antosiek" <o...@W...TO.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry!

Czy znacie jakiś ciekawy przepis na ciasto bananowe bez dodatku brązowego
cukru (nie chodzi mi o przepis na chlebek, bo takowy znalazłam)? Moja
przyjaciółka uwielbia banany, a ma jutro urodziny, więc chciałam zrobić jej
niespodziankę. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Ania.

1. Data: 2003-01-07 10:24:35

Temat: Re: ciasto bananowe - Pychotka (P)
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyjaciółka uwielbia banany, a ma jutro urodziny, więc chciałam zrobić jej
> niespodziankę. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Ania.

Prosze bardzo, ciasto o nazwie "Pychotka", ktore pieklam w ub. niedziele:

4 jajka
1 szkl. cukru
1 1/4 szkl. maki
1 lyzeczka do pieczenia
3/4 k. margaryny (ja uzywam Kasi ktora ma 250 g)

2 banany, 4 jablka, rodzynki, wiorki kokosowe

Jajka ubic z cukrem na puszysta piane, nastepnie dodawac make zmieszana z
proszkiem po 1 lyzce. Margaryne rozpuscic i ostudzic, a nastepnie dodac do
ciasta.

Na blache tortowa z kominkiem (natluszczona i posypana maka) wylac czasc
ciasta, na to pokrojone w cienkie plasterki jablka (obrane i pozbawione gniazd
nasiennych), na to pokrojone w plasterki banany, nastepnie rodzynki i wiorki
kokosowe. Przykryc to pozostalym ciastem i posypac wiorkami kokosowymi.

Piec ok. 45 min w temp. 200 st.C.

Znaczna czesc ciasta zjedlismy jeszcze zanim zdazylo ostygnac, ale po
ostudzeniu jest jeszcze lepsze.

Polecam,

AniaR

1. Data: 2003-01-07 10:41:25

Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiorki
> kokosowe. Przykryc to pozostalym ciastem i posypac wiorkami kokosowymi.

a czy mozna na jakiejs innej blaszce?
wogole to czy mozesz napisac jak wyglada ta z "kominkiem"

pozdr.
Krysia

1. Data: 2003-01-07 10:46:26

Temat: Re: ciasto bananowe z morelami-P
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antosiek" <o...@W...TO.interia.pl> napisał w
wiadomości news:ave976$99o$1@news.tpi.pl...
> Dzień dobry!
>
> Czy znacie jakiś ciekawy przepis na ciasto bananowe
, Ania.

CIASTO BANANOWE z suszonymi morelami:

25 dkg maki ( to tak ok. 2 szkl)
3 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia
1 lyzeczka soli
pol lyzeczki tartej galki muszkatolowej
pol lyzeczki cynamonu
10 dkg masla
10 dkg brazowego cukru trzcinowego ( moze byc bialy)
2 jajka
10 dkg orzechow wloskich ( to tak 2 garstki)
10 dkg suszonych moreli
3 bardzo dojrzale banany
kieliszek koniaku

1. Namoczyc morele w koniaku na ok 2 godz ( ja z braku w/w moczylam w
wodeczce z kilkoma kroplami korzennej angostury) wlasciwie mozna moczyc w
kazdym alkoholu.
2.Wysmarowac maslem keksowke o pojemnosci 1,5 litra
3. Make, proszek do pieczenia, cynamon i galke muszkatolowa przesiac
przez sito
4. Utrzec maslo z cukrem na miekka , puszysta mase.
5. Do masy dodawac stopniowo jajka, jedno po drugim , stale mieszajac,
az powstanie jednolita masa.( tu mi sie masa sciela)
6. Obrac banany, rozgniesc widelcem dokladnie i dodawac stopniowo do
ucieranej masy.( po bananach sciela sie jeszcze bardziej)
7. Do gotowej masy dosypywac powoli make z dodatkami, stale
mieszajac.( masa wrocila do normy )
8. Namoczone morele pokroic w male kawalki i razem z orzechami dodac do
ciasta i wymieszac
9. Wlac cala mase do formy i wstawic do goracego (200st.C) piekarnika
na
(okolo) 1 godz. i 15 min.
!0. Wyjac z formy i ostudzic.

Ciasto bardzo, bardzo dobre.
Przepis pochodzi ze skrawka pozolklego GW z 1993 roku autorstwa Tessy
Capponi- Borawskiej, walal sie w mojej ksiazce kucharskiej tyle lat,,
Ciasto jest dosc wilgotne i dlugo zachowuje swiezosc, znakomite dla
niespodziewanych gosci.Polecam

Jola L-L

1. Data: 2003-01-07 11:28:01

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> a czy mozna na jakiejs innej blaszce?
> wogole to czy mozesz napisac jak wyglada ta z "kominkiem"

Napewno mozna na zwyklej keksowej, czyli "trumience".
Mozna chyba rowniez upiec je w malej, kwadratowej blaszce.
Tortowa z kominkiem to taka, w ktorej zamiast zwyklego, plaskiego dna umieszcza
sie specjalny wklad z otworem w srodku otoczonym wlasnie "kominkiem". Pewnie
taka forme widzialas, tylko nie wiedzialas, ze tak sie nazywa :).

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-01-07 11:42:45

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message

> [...]
> Robilam wielokrotnie ze zwyklym cukrem i zawsze wychodzi pyszne.
>
> Mozesz tez zrobic bananowiec, ale to jest ciasto na zimno.

Witaj a czy mozesz podac przepis na to ciasto na zimno
pozdroofka flowerka

1. Data: 2003-01-07 11:57:26

Temat: Re: ciasto bananowe - bananowiec [P]
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flowera" <b...@W...com>
napisała:
> Witaj a czy mozesz podac przepis na to ciasto na zimno

Bananowiec

Biszkopty okrągłe
2 galaretki cytrynowe
1 galaretka pomarańczowa
1 żółtko
1/2 szkl. cukru pudru
150 g masła
5 bananów

Galaretki cytrynowe rozpuścić w 2 szkl. gorącej wody, wystudzić.
Tortownicę wyłożyć biszkoptami. Banany obrać, cztery zetrzeć na tarce
lub rozgnieść widelcem, a jeden pokroić na plasterki i pozostawić do dekoracji.
Żółtko utrzeć z masłem i cukrem, połączyć z zastygającymi galaretkami
cytrynowymi i bananami.
Masę przełożyć do tortownicy, wstawić do lodówki na 1 godz.
Po zastygnięciu udekorować plasterkami banana i zalać tężejącą galaretką
pomarańczową rozpuszczoną w jednej szklance gorącej wody.
Wstawić ponownie do lodówki.
Uwaga:
Zamiast 2 bananów w masie można dodać 2 jabłka, jeśli ktoś boi się,
że ciasto będzie zbyt mdłe w smaku :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-01-07 12:08:32

Od: Magda <m...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej!

Antosiek wrote:

> [...]
> przyjaciółka uwielbia banany, a ma jutro urodziny, więc chciałam zrobić jej
> niespodziankę. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Ania.

a moze cos takiego
CIASTO BANANOWY SONG:
2 kg bananow
4 galaretki
paczka biszkoptow
3/4 kostki masla
3 jaja
szklanka cukru pudru

1.bierzemy galaretki rozpuszczamy w 1/2 goracej wody i studzimy
2.rozkladamy biszkopty na tortownicy i nasaczamy 1wsza galaretka,
3. obieramy banany i miksujemy
4.robi,y krem -3 zoltka,3/4 kostki masla,szklanka cukru pudru,miksujemy
5. do bananow wmiksowujemy krem i na koncu wmiksowujemy 2 ga galaretke
6.wlewamy calosc do tortownicy
7. 3 bialka- ubijamy na sztywna piane i wmiksowujemy 3a galaretke
8. wlewamy do tortownicy
9.czekamy az galaretka zwiaze bialko i wylewamy na wierzch 4 ta galaretke.
czas wykonania 1h
Pozdrufka
i zycze miniam mniam

1. Data: 2003-01-07 12:10:26

Od: Magda <m...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej!

Antosiek wrote:

> [...]

> 8. wlewamy do tortownicy
> 9.czekamy az galaretka zwiaze bialko i wylewamy na wierzch 4 ta galaretke.

megi

Pilne Warszawa
Kuleczki orzechowo-rodzynkowe
Jelly - belly