ciasto do paszteckow

1. Data: 2001-10-26 07:38:37

Temat: ciasto do paszteckow
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

marza mi sie paszteciki. takie z nadzieniem (to wiem jak zrobic) upieczone.
kiedys jadlam chyba z ciasta polkruchego... czy to mozliwe?
czy ktos moze mi dac wirtualne korepetycje z robienia pasztecikow ?

Mechcia

1. Data: 2001-10-26 07:40:21

Temat: Re: ciasto do paszteckow
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
: marza mi sie paszteciki. takie z nadzieniem (to wiem jak zrobic) upieczone.
: kiedys jadlam chyba z ciasta polkruchego... czy to mozliwe?
: czy ktos moze mi dac wirtualne korepetycje z robienia pasztecikow ?
:
: Mechcia

Ja zrobilabym z ciasta francuskiego (coby sie nie napracowac - kupic ciasto w
sklepie).
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-26 08:08:38

Temat: Odp: ciasto do paszteckow
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> Ja zrobilabym z ciasta francuskiego (coby sie nie napracowac - kupic
ciasto w
> sklepie).
> pozdr. Wilma

to jest mysl:)))

Mechcia

1. Data: 2001-10-26 08:11:39

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
:
: to jest mysl:)))
:
: Mechcia
:
Teraz jeszcze tylko kwestia formy. Kwadraty, prostokaty, czy inaczej? .... a
nadzienie juz masz?
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-26 08:24:37

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedys jadlam chyba z ciasta polkruchego... czy to mozliwe?
> czy ktos moze mi dac wirtualne korepetycje z robienia pasztecikow ?

Mogę Ci po pracy podać przepis na ciasto do pasztecików, jest super, kruche,
delikatne i możesz tam pchać co chcesz: kapustę, grzybki i inne takie ;-)

Dostałam kiedyś od szwagra taką książkę o daniach o różnych przekąskach, że
jak ją się ogląda to ma się chęć robić imprezy i w niej właśnie znalazłam
te paszteciki.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-10-26 08:48:18

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rb3sg$1v9$...@z...man.szczecin.pl...
> [...]
> kiedys jadlam chyba z ciasta polkruchego... czy to mozliwe?
> czy ktos moze mi dac wirtualne korepetycje z robienia pasztecikow ?

pewnie jadłas z ciasta krucho-drożdżowego

Wkn

1. Data: 2001-10-26 09:19:12

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz jeszcze tylko kwestia formy. Kwadraty, prostokaty, czy inaczej? ....
> nadzienie juz masz?
> pozdr. Wilma

forma: prostokatna
nadzienie: pieczarki i zolty ser

Mechcia

1. Data: 2001-10-26 09:33:04

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
że
> jak ją się ogląda to ma się chęć robić imprezy i w niej właśnie znalazłam

koniecznie Basiu!!!!!
pozdrawiam
Mechcia

1. Data: 2001-10-26 09:49:43

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
[...]
Mmm ... zolty ser! ... a ja nie moge! buuu ;o(
To dopiero bedziesz miala uczte - na calego ;o))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-26 10:49:08

Temat: paszteciki: przepis
Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

proporcje sa na TONE pasztecikow, ale i tak wszystkie znikaja w ciagu
jednego dnia:-))))
polecam:
pyszne, sprawdzone!:-)))

CIASTO:

1 kg maki
3 kostki masla
1 szklanka mleka
5 zoltek
5 dkg drozdzy
sol

z podanych skladnikow wyrobic ciasto. (drozdze wczesniej najlepiej
rozprowadzic w mleku ze szczypta cukru, zeby zaczely pracowac). Odstawic w
cieple miejsce do wyrosniecia (jakies 1,5-2h). Mi najlepiej smakuje ciasto
solidnie posolone (ok. 1/2 lyzeczki soli na cale to ciasto). Inaczej
wychodzi troche bez smaku....ale to oczywiscie rzecz gustu:-))))

FARSZ:

1 kg karkowki
peczek wloszczyzny
10 dkg pieczarek
duuuza garsc majeranku
2 cebule
sol, pieprz

karkowke ugotowac z wloszczyzna. Ugotowane miesko zmielic razem z warzywkami
z pozostalego wywaru. Pieczarki usmazyc razem z cebulka. Tez zmielic.
Wszystko razem wymieszaac i doprawic do smaku.

Ciasto dosc cienko rozwalkowac, klasc do srodka farsz. formowac paszteciki.
(ja robie dlugi prostokat, klade farsz, zawijam i dopiero powstaly rulonik
kroje na odcinki - wtedy sa przynajmniej rowne:-))))
Wierzch posmarowac rozbeltanym zoltkiem. Piec w temp. ok. 170 180-°C (nie
wiem dokladnie, bo nie mam na piekarniku temp., tylko 1-2-3-..), az zrobia
sie rumiane.

Z pozostalego wywaru polecam barszczyk.
Z pozostalego ciasta robie pyszne ciasteczka kminkowe:
z rozwalkowanego ciasta wycinam male koleczka, na wierzch odrobine soli,
kilka ziarenek kminku i posmarowane zotlkiem. rewelacja do piwa:-)))
mmmmmm~~~~~~, ale narobiliscie mi ochoty (..i sama sobie wklepujac ten
przepis:-)))
chyba zrobie dzisiaj:-))))

pozdrawiam
Beata:-)))

co podajecie na imieniny?
szary niedz'
spotkanie w Poznaniu
przeprosiny
krupniczek specjalny dla Cafe za słupem...