paszteciki: przepis

From: "Beata" <b...@h...torun.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: paszteciki: przepis
Date: Fri, 26 Oct 2001 12:49:08 +0200

proporcje sa na TONE pasztecikow, ale i tak wszystkie znikaja w ciagu
jednego dnia:-))))
polecam:
pyszne, sprawdzone!:-)))

CIASTO:

1 kg maki
3 kostki masla
1 szklanka mleka
5 zoltek
5 dkg drozdzy
sol

z podanych skladnikow wyrobic ciasto. (drozdze wczesniej najlepiej
rozprowadzic w mleku ze szczypta cukru, zeby zaczely pracowac). Odstawic w
cieple miejsce do wyrosniecia (jakies 1,5-2h). Mi najlepiej smakuje ciasto
solidnie posolone (ok. 1/2 lyzeczki soli na cale to ciasto). Inaczej
wychodzi troche bez smaku....ale to oczywiscie rzecz gustu:-))))

FARSZ:

1 kg karkowki
peczek wloszczyzny
10 dkg pieczarek
duuuza garsc majeranku
2 cebule
sol, pieprz

karkowke ugotowac z wloszczyzna. Ugotowane miesko zmielic razem z warzywkami
z pozostalego wywaru. Pieczarki usmazyc razem z cebulka. Tez zmielic.
Wszystko razem wymieszaac i doprawic do smaku.

Ciasto dosc cienko rozwalkowac, klasc do srodka farsz. formowac paszteciki.
(ja robie dlugi prostokat, klade farsz, zawijam i dopiero powstaly rulonik
kroje na odcinki - wtedy sa przynajmniej rowne:-))))
Wierzch posmarowac rozbeltanym zoltkiem. Piec w temp. ok. 170 180-°C (nie
wiem dokladnie, bo nie mam na piekarniku temp., tylko 1-2-3-..), az zrobia
sie rumiane.

Z pozostalego wywaru polecam barszczyk.
Z pozostalego ciasta robie pyszne ciasteczka kminkowe:
z rozwalkowanego ciasta wycinam male koleczka, na wierzch odrobine soli,
kilka ziarenek kminku i posmarowane zotlkiem. rewelacja do piwa:-)))
mmmmmm~~~~~~, ale narobiliscie mi ochoty (..i sama sobie wklepujac ten
przepis:-)))
chyba zrobie dzisiaj:-))))

pozdrawiam
Beata:-)))