Re: ciasto do paszteckow

Data: 2001-10-26 12:18:24
Temat: Re: ciasto do paszteckow
Od: PatryCCCja <k...@s...pl>

MechaGodzilla wrote:

> marza mi sie paszteciki. takie z nadzieniem (to wiem jak zrobic) upieczone.
> kiedys jadlam chyba z ciasta polkruchego... czy to mozliwe?
> czy ktos moze mi dac wirtualne korepetycje z robienia pasztecikow ?

moja mama robi rewelacyjne paszteciki z kiszona kapusta i grzybami:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2138

Informacje ogólne:

Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: wypieki
Skala trudności: **

Składniki:

ciasto:
1/2 paczki (50g) drozdzy piekarskich
ok. 3/4 kg maki pszennej
1 szkl. maki kukurydzianej
ok 400ml mleka sojowego (moze byc nawet mniej smaczne, np. polgrunt)
3/4 szkl. oleju
sól (na oko 5 szczypt)
farsz:
1 kg kapusty kiszonej
1/2 lubianki grzybow lesnych
3 cebule
olej do smazenia
sol, pieprz, papryka
ziola: np. majeranek, oregano, czaber i ew.in.

Przepis:

- kiszona kapuste ugotowac do miekkosci;
- grzyby oczyscic, umyc, poszatkowac;
- cebule podsmazyc, dodac grzyby, poddusic; polaczyc z kapusta,
doprawic;
a teraz ciasto:
- rozdrobnione drozdze zalac mlekiem sojowym zmieszanym z goraca woda
(ok. 1/2 szkl.), rozrobic;
- dodac make, sol, wyrabiac ciasto tak ok. 5 min. dodac olej i znow
wyrabiac az bedzie odstawac od reki i naczynia w ktorym jest wyrabiane.
odstawic w cieple miejsce do wyrosniecia;
- na stolnicy rozwalkowac ciasto na grubosc ok. 0.5 cm, kroic na
kwadraty lub prostokaty, nakladac farsz, zawijac nadajac dowolne ksztalty.
ukladac na blasze posmarowanej olejem;
- paszteciki zwilzyc po wierzchu woda. piec do zrumienienia w dobrze
nagrzanym piekarniku.

Wskazówki i uwagi:

- kapuste i grzyby mozna zmielic zamiast pracowicie szatkowac;
- jesli zdecydujemy sie na szatkowanie to latwo sie to robi tasakiem
na stolnicy;
- dla smakoszy: do ciasta mozna dodac troche galki muszkatalowej;
- grzyby moga byc tez suszone, nalezy je wtedy odpowiednio wczesniej
namoczyc;
- jesli zostanie farszu mozna go zuzyc np. do nadziewania nalesnikow
:)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl