ciasto na pizzę

1. Data: 2008-07-05 20:31:53

Temat: ciasto na pizzę
Od: "Agulina" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o sprawdzony przepis na ciasto na pizzę. Próbowałam już 2 rodzaje
ciast i wychodzi mi niedobre. Z reguły płaskie i twarde. Już nie mam pomysłu
co źle robię.

2. Data: 2008-07-06 09:49:59

Temat: Re: ciasto na pizz
Od: "Neopsorka" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli płaskie złe, to jakie powinno być?
Dostałam ostatnio przepis od koleżanki na takie ciasto do pizzy:
- 1,5 łyżeczki drożdży (prasowanych, świeżych);
- 3/4 szklanki wody;
- 2 szklanki mąki.
Wszystko zarabiam w misce bez żadnego certolenia i zostawiam na jakieś 10
minut , zeby podrosło. Potem rozkładam na blachę (sporą), rozciągam jak się
da (blacha posmarowana olejem) i przygotowuję dowolne nadzienie. Przez ten
czas ciasto jeszcze odrobinkę wyrośnie. Do pieca (piekarnika) na pół godziny
i gotowe. W cieście nie ma soli, ale jest w pomidorach, którymi to ciasto
smaruję i w nadzieniu, więc nikt się nie skarżył, że mało slone , no i
zdrowsze chyba.
A samo ciasto wychodzi takie jak powinno być (chyba, ze ktoś woli
peerelowską pizzę w postaci placka drożdżowego z pieczarkami.)
Pozdrawiam Aga

3. Data: 2008-07-06 12:19:39

Od: "Agulina" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No ale moje wychodzi jakieś mega płaskie i do tego twarde. Po prostu mi nie
smakuje.

4. Data: 2008-07-06 14:16:32

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agulina <a...@n...pl> wrote:
> No ale moje wychodzi jakieś mega płaskie i do tego twarde. Po prostu
> mi nie smakuje.
>
> Użytkownik "Neopsorka" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

ja robię z podobnych proporcji, ale dodaję jeszcze ze dwie łyżki oliwy -
wychodzi dobre.

M.K.

5. Data: 2008-07-06 20:19:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja dodaję jeszcze jaja,
a na twardość ma wpływ konsystencja ciasta pszy wyrabianiu,
może dodaj więcej wody lub mleka, na oko.

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

6. Data: 2008-07-07 01:17:38

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message
> [...]
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
> ktury ludzie ociężali umysłowo
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

Na pizzę nadaje się każde drożdżowe ciasto chlebowe z białej pszennej mąki,
z dodatkiem oleju.

P.S.

Ortografia języka polskiego wcale nie jest trudna, a jej logikę pięknie
widać, gdy zna się więcej języków slowiańskich. Tylko ociężali umysłowo i
leniwi chcą jej reformy.

7. Data: 2008-07-07 05:50:07

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> "Stokrotka"

Jaja? Do pizzy? Bój się Boga, kobieto!

> Ortografia języka polskiego wcale nie jest trudna, a jej logikę
> pięknie widać, gdy zna się więcej języków slowiańskich. Tylko
> ociężali umysłowo i leniwi chcą jej reformy.

Ano, pane, tu mosz recht ;) Marzy mi sie drugie życie poświęcone
wyłącznie na studiowanie filologii świata. Bo chyba jednak minęłam się
z powołaniem :)

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2008-07-07 05:58:39

Temat: Re: ciasto na pizze
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> Ja dodaję jeszcze jaja,
> a na twardość ma wpływ konsystencja ciasta pszy wyrabianiu,
> może dodaj więcej wody lub mleka, na oko.

Z jajkami i mlekiem to chyba będzie chała ;-)

Prawdziwe pizzowe ciasto robi się bez jaj i bez mleka. Tylko drożdże
(bardzo niewiele), woda i mąka + odrobinka oliwy na blachę. Najlepsza
mąka (specjalna do robienia pizzy) to La tua Farina con Lievito.
Zawsze wychodzi dobrze.
--
Bbjk

9. Data: 2008-07-07 06:00:32

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

> Bo chyba jednak minęłam się z powołaniem :)

Ja byłem Twoim powołaniem.

10. Data: 2008-07-07 08:07:48

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <g4sbj2$ih$1@inews.gazeta.pl>, Bbjk <b...@q...pl>
wrote:

> Z jajkami i mlekiem to chyba będzie chała ;-)

I to jaka!

> Prawdziwe pizzowe ciasto robi się bez jaj i bez mleka. Tylko drożdże
> (bardzo niewiele), woda i mąka + odrobinka oliwy na blachę. Najlepsza
> mąka (specjalna do robienia pizzy) to La tua Farina con Lievito.

Dodajesz do niej jeszcze drożdży?

Władysław

Maszynka do wyciskania soku
pytanie do użytkowników ekspresu ciśnieniowego Zelmer 13 Z 010
kto tak potrafi?
Re: Ocet
udowny owoc