ciasto z budyniem

1. Data: 2001-11-18 18:53:16

Temat: ciasto z budyniem
Od: Red Hiney <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe. Czy moglby ktosik mily udostepnic mi jakis przepis na
ciasto z budyniem lub kremem (preferowany budyn). Z gory dziekuje
Pozdr
Red Hiney

1. Data: 2001-11-18 18:58:08

Temat: Re: ciasto z budyniem
Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Red Hiney" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Mam prosbe. Czy moglby ktosik mily udostepnic mi jakis przepis na
> ciasto z budyniem lub kremem (preferowany budyn). Z gory dziekuje

Hejka;-))

A może byś tak przeczytał(a) odpowiedź na swój post z południa?? To chyba
nie jest jakiś problem...

Pozdrawiam,

Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-11-18 21:50:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Nov 2001 19:53:16 +0100, Red Hiney
<r...@p...wp.pl> wrote:

>Mam prosbe. Czy moglby ktosik mily udostepnic mi jakis przepis na
>ciasto z budyniem lub kremem (preferowany budyn). Z gory dziekuje
>Pozdr
>Red Hiney

jak to? Przed chwila Gosia podawala..pare linijek wyzej
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-18 23:18:26

Temat: Re: ciasto z budyniem - Cycuszki Murzynki
Od: "GoniaP" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cycuszki Murzynki
To pyszne ciasto z budyniem. Oprócz tego, ze jest przepyszne to jeszcze
przeslicznie wyglada :))
Robilam juz tysiace razy.
Przepis pochodzi ze strony
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/cycuszki.html

A oto przepis:

albo CYCUSZKI MURZYNKI

Spod : 6 bialek, 1 szklanka cukru pudru, 1 szklanka wiórków kokosowych, 1
szklanka maku
Masa : 2 lyzki maki ziemniaczanej (moze tez byc budyn waniliowy), 2 lyzki
maki pszennej, 1/2 litra mleka
1 kostka masla, 1 szklanka cukru pudru;
Poza tym : 30 herbatników, polewa kakaowa, biala wódka do namoczenia
herbatników, rodzynki
Spod : Bialka ubic na sztywno z cukrem, nastepnie delikatnie wmieszac w te
mase wiórki i mak (podobnie jak przy pieczeniu normalnego biszkoptu tylko
zamiast maki dodajemy wiórki kokosowe z makiem). Wylac na blache wylozona
papierem do pieczenia. Piec ok. 30 min w temp. ok. 200 stopni C.
Masa : Z powyzszych skladników nalezy ugotowac cos w rodzaju budyniu (do
prawie gotujacego sie mleka wlewa sie powoli, ale ciagle mieszajac - tak,
zeby nie powstaly kluchy - make rozprowadzona w zimnym mleku). Gdy masa
lekko przestygnie, dodajemy do niej maslo i cukier puder po czym mieszamy az
do rozpuszczenia. (Ja dodaje ok. 2/3 szklanki cukru, gdyz z cala szklanka
jest to dla mnie ciut ciut za slodkie, ale jak kto lubi). Mase odstawiamy do
przestygniecia.
Na upieczony i przestudzony spód nakladamy przestudzona mase.
Na mase ukladamy jeden kolo drugiego ok. 30 herbatników. Kazdy herbatnik
przed ulozeniem namaczamy w bialej wódce. (Czas moczenia jak kto lubi, mozna
zanurzyc i natychmiast wyjac lub tez krótka chwile przetrzymac). Na koniec
polewamy herbatniki polewa kakaowa, poczym wstawiamy ciasto do lodówki i
czekamy, az masa bedzie calkowicie zimna.
Zycze smacznego.
P.S.
Biszkopt pieczemy na blaszce o powierzchni = ok. 30 herbatników. Gdy
wezmiemy wieksza blaszke spód bedzie za cienki i w rezultacie tez za suchy.
Na wieksze ciasto nalezy zwiekszyc odpowiednio ilosc skladników. Na kazdy
biszkopt przed polaniem polewa nalezy wetknac rodzynke - wtedy ciasto nazywa
sie cycki murzynki !
Agnieszka Korzeniecka-Czaban <<

Wprowadzilam kilka zmian:
- zamiast masy uzywam zwyklego budyniu, tylko ze dodaje do niego troche
wiecej cukru, tak zeby byl troche slodszy, ale nie wiele wiecej. Mozna
jeszcze dodac troche masla, zeby budyn byl twardszy.
- moja polewa czekoladowa to 3 tabliczki gorzkiej czekolady, mala smietanka
12% lub 18%, lyzeczka albo dwie kawy rozpuszczalnej, troche rumu do smaku
(dodaje pod koniec). Wszystko sie roztapia w garnuszku w kapieli wodnej (ja
uzywam takiego garnuszka do gotowania mleka).
- herbatniki (biszkopty) wciagaja sporo wódki, wiec naprawde wychodzi
"pijak" :))

Jezeli ktos jeszcze nie próbowal to namawiam, bo to jest przepyszne !!!!!!!!

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2001-11-19 09:05:55

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak to? Przed chwila Gosia podawala..pare linijek wyzej

To zalezy jak kto czyta - dla mnie nizej ;-)))))

pozdroweczka
Basia

1. Data: 2001-11-19 09:29:38

Od: s...@b...univ.gda.pl (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

Widzialam juz, ze ktos przypomnial cycki murzynki:-)))
A ja zaproponuje prosciutkie ciasto z jablkami i budyniem, ktore
robilam wczoraj. Spod jest z kruchega ciasta, 200g maki, 100 g
masla z lodowki, jedno jajo, jedno zoltko, nieco cukru waniliowego,
4 lyzki cukru, wszystko posiekac na kaszke nozem, po czym
szybko zagniesc ciasto i wlozyc je do lodowki. W tym czasie
dobry kilogram, albo wiecej jablek pokroic na osemki, poddusic z
lyzka cukru (lub wiecej, zalezy jakie jablka kwasne, ja mialam
renety mieszane z koksa, i lyzka wystarczyla). Ugotowac budyn z
dwoch paczek budyniu smietankowego, ale zammiast mleka uzyc
750 ml smietany slodkiej (ja mialam 12%), oraz 250 ml mleka. Do
proszku budyniowego przy rozmieszywaniu z mlekiem dodac dwa
zoltka. Tortownice wysmarowana maslem wylepic ciastem z
brzegiem (4-5 cm), posypac dwoma lyzkami bulki tartej, lub
wikwintniej, mielonych orzechow. Nalozyc na to jablka, posypac
lekko cynamonem, jak kto lubi. Na wierzch wylac budyn. Calosc
piec w temp. 180C przez 50-60min (az budyn dobrze sie "zetnie").
Wystudzic, jak kto ma cierpliwosc. Jak kto nie ma, to bedzie to
ciasto jadl lyzeczka, bo cieple pokroic ladnie sie nie da....

smacznego

agnieszka

1. Data: 2001-11-19 13:26:28

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Agnieszka Szalewska-Palasz" <s...@b...univ.gda.pl>
napisal w wiadomosci news:200111190858.JAA00759@magda.biotech.univ.gda.pl

> [...]
> Wystudzic, jak kto ma cierpliwosc. Jak kto nie ma, to bedzie to
> ciasto jadl lyzeczka, bo cieple pokroic ladnie sie nie da....

w sobote zrobilam podobne ciasto, z tym ze ugotowalam budyn jak przepis
z torebki przykazal i cieply wylozylam na popieczony kruchy spod, na to
kilogram startych antonowek, a na to wszystko
starlam reszte kruchego ciacha i do piekarnika.
W niedziele ciasta juz nie bylo.
Jedyna "niedogodnosc" - najlepiej jesc go jak wystygnie, poniewaz cieply
budyn sprawia, ze ciasto zle sie kroi i w ogole jest troszke "niestabilne"
;-)

besitos
evelyna

1. Data: 2001-11-19 13:42:39

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik evelyna <e...@r...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tb1a4$bfv$...@s...rmf.pl...

> [...]
> budyn sprawia, ze ciasto zle sie kroi i w ogole jest troszke "niestabilne"

Spróbujcie tak:
spód z kruchego ciasta, na to cząstki jabłek, kiwi i bananów, na to budyń, a
na wierzch resztę ciasta potarkować. upiec i posypac cukrem pudrem. Jest
super.

Wkn

1. Data: 2001-11-19 22:24:25

Od: Red Hiney <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Nov 2001 21:50:37 +0000, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>jak to? Przed chwila Gosia podawala..pare linijek wyzej
>Krysia

przepraszam za wysylanie tej samej prosby kilka (chyba ze cztery
razy), ale newsreader nie wykazywal zadnej aktywnosci podczas
wysylania, wiec myslalem, ze nie doszlo.
pozdr
Red Hiney

PS. To sie wiecej nie powtorzy

1. Data: 2001-11-19 22:32:57

Od: Red Hiney <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Nov 2001 19:53:16 +0100, Red Hiney <r...@p...wp.pl>
wrote:

aha, no i oczywiscie dziekuje za przepis.
Jeszcze raz przepraszam!
pozdr
Red Hiney

kurczak