ciąża - dziwne zjawisko

1. Data: 2003-08-20 19:32:17

Temat: ciąża - dziwne zjawisko
Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

jestem w 19 tygodniu ciąży. wydaje mi się, że w tym tygodniu poczułam
pierwsze ruchy dziecka. jednak nie o to chodzi. zauważyłam, że w nocy mój
brzuszek lekko twardnieje i uwypukla się, a w dzień wraca do normalnego
"bardziej miękkiego" stanu. nie mam przy tym żadnych niepokojących objawów
takich jak bóle czy upławy. ostatnie badanie ginekologiczne i USG miałam 2
tygodnie temu - bobas harcował uroczo, z łożyskiem i szyjką macicy wszystko
OK.

czy takie twardnienie brzuszka to coś normalnego na tym etapie ciąży? gdzieś
kiedyś obiło mi się o uszy, że tak, ale wolę dmuchać na zimne...

pozdrawiam,
iza

2. Data: 2003-08-20 19:49:18

Temat: Re: ciąża - dziwne zjawisko
Od: "Krystyna" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "i" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
gdzieś
> kiedyś obiło mi się o uszy, że tak, ale wolę dmuchać na zimne...

Powiedz o tym lekarzowi. Ja to miałam i niestety okazało się, że to były
skurcze. Wylądowałam w szpitalu . Nie chcę Cię straszyć, może to zupełnie
coś innego. Ale koniecznie idź do lekarza , który prowadzi ci ciążę.
Pozdrawiam.

3. Data: 2003-08-20 19:57:53

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> skurcze. Wylądowałam w szpitalu . Nie chcę Cię straszyć, może to zupełnie
> coś innego. Ale koniecznie idź do lekarza , który prowadzi ci ciążę.

czy skurcze mogą trwać całą noc i odpuszczać od razu po wstaniu? a miałaś
przy tym jakieś inne objawy?
iza

4. Data: 2003-08-20 20:04:26

Od: "Krystyna" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krystyna" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> czy skurcze mogą trwać całą noc i odpuszczać od razu po wstaniu? a miałaś
> przy tym jakieś inne objawy?
> iza

Czułam je właśnie po położeniu się, być może w dzień po prostu ich nie
zauważałam . Nie pamiętam. Pamiętam jednak, że podczas skurczy mogłam wyczuć
dokładny kształt ciąży, wielkość. Po prostu macica się obkurczała i
"opinała" dziecko. Zbagatelizowałam to i skończyło sie na krwotoku i
wylądowałam w szpitalu.
Jeszcze raz mówię : nie musisz mieć tego samego !
Nie denerwuj się akurat przed spaniem.

5. Data: 2003-08-20 20:28:33

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylądowałam w szpitalu.
> Jeszcze raz mówię : nie musisz mieć tego samego !

nie denerwuję się. czuję się dobrze, nic mnie nie boli, nie krwawię.
zobaczymy co będzie się działo dalej. a za dwa tygodnie kolejna wizyta.
porozmawiam o tym z ginekolog.

dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam serdecznie,
iza

6. Data: 2003-08-21 06:14:59

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
gdzieś
> kiedyś obiło mi się o uszy, że tak, ale wolę dmuchać na zimne...

Izo!
Powinnaś jak najszybciej skontaktować się ze swoim ginekologiem, a jeżeli
jest to nie możliwe udaj się do najbliższej położniczej izby przyjęć.
Jest trochę za wcześnie na skórcze przepowiadające ....
Wcale nie musi się dziać nic złego, ale lepiej dmuchać na zimne..
Ja jestem lekarzem, i gdy w 20 tyg poczułam właśnie w nocy napinanie się
macicy, rano podreptałam na patologię ciąży, i stamtąd już mnie nie
wypościli. Okazało się, że skurcze, które nie były bolesne i tak już
wpłynęły na szyjkę, która zaczęła się skracać :(((. Poleżałam 2 tyg, do domu
dostałam fenoterol, magnez, no -spę. Ale mimo systematycznego brania leków i
tak urodziłam przedwcześnie.
Piszę to nie po to aby Cię przestraszyć, ale aby zmobilizować, do jak
najszybszego pójścia do lekarza...
I zaznaczam, że u Ciebie może to być zupełnie co innego :)))
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

proszę o pomoc