[ciaza] wzrost cisnienia

1. Data: 2004-03-11 08:27:24

Temat: [ciaza] wzrost cisnienia
Od: "mewah" <m...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
Jestem w 32 tygodniu (zdrowej niezagrozonej) ciazy.

Moje normalne (pozaciazowe) cisnienie to 90/50-55.
W ciazy do tej pory mialam srednio w tej samej okolicy, z naglymi spadkami:
najnizsze zanotowane to 80/45 (prawie zemdlalam przy pomiarze).
Odkad biore fenoterol, skonczyly sie takie spadki, cisnienie ustabilizowalo
sie w okolicach 90-100/50-60, czesciej to nizsze. Reakcji ubocznych na lek
nie zanotowalam do tej pory.

Dzisiaj natomiast cisnienie wynioslo ponad 120/80.
Czy to jednak reakcja uboczna po fenoterolu, czy powinnam sie zaczac
martwic?

(aparat reczny, sprawny; puls mierzony recznie ponad 120/min, uczucie
zatkanych i chwilami "piszczacych" uszu, pulsowanie i szum w glowie; nie
drza mi rece ani reszta miesni, serce bije szybko, ale rowno i stabilnie,
wydalanie plynow w normie)

pozdrawiam,
mewah

2. Data: 2004-03-11 15:36:33

Temat: Re: [ciaza] wzrost cisnienia
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mewah" <m...@b...tlen.pl> napisał w wiadomości
> witam,
> Dzisiaj natomiast cisnienie wynioslo ponad 120/80.
> Czy to jednak reakcja uboczna po fenoterolu, czy powinnam sie zaczac
> martwic?

W trzecim trymestrze ciąży wzrost ciśnienia tętniczego jest
fizjologią.Ciśnienie krwi rzędu120/80 jest w normie. Za alarmujące przyjmuje
się wartości powyżej 140/90mmHg.
A szybkie tętno jest sprawką fenoterolu.
Pozdrawiam.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2004-03-11 16:33:57

Od: "mewah" <m...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

C.Jola napisał/-a:

> W trzecim trymestrze ciąży wzrost ciśnienia tętniczego jest
> fizjologią. (...)
> A szybkie tętno jest sprawką fenoterolu.
Tym mnie troche uspokoilas, dzieki.

> Ciśnienie krwi rzędu120/80 jest w normie.
To wiem, ale dla mnie problem z poziomem 120/80 polega na tym, ze przy
normalnym cisnieniu na poziomie 90/50, przy wartosciach powszechnie
uznawanych za "normalne", ja sie czuje jak przy ataku nadcisnienia... ;-), i
juz daaaawno nie mialam takiego.

> Za alarmujące
> przyjmuje się wartości powyżej 140/90mmHg.

Ono mi troche dzis skakalo, najwyzej (ale tylko pare minut!) mialam ca
150/100, potem stopniowo spadalo do owych 120/80.
Moze to jest zwiazane z tym, ze w koncu zaczelam przybierac na wadze, jakies
dwa kilo w dwa dni ;-) (wczesniej tylko plus 5 od poczatku ciazy)

Dzieki jeszcze raz,
pozdrawiam,
mewah

4. Data: 2004-03-11 23:54:53

Od: "piotr" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

po pierwsze skoro bierzesz Fenoterol to nie mozesz mowic ze jest to ciąża nie
zagrozona

120/80 to prawidlowe cisnienie i takiego sie nie leczy

tetno podwyzszone jest charakterystyczne dla leczenia fenoterolem i powoli
bedzie sie organizm do leku przyzwyczajal

fanoterol moze troche podniesc cisnienie tak samo zreszta moze podniesc cukier

wzrost cisnienia w ciazy jest raczj zwiazany z sama ciaza niz z fenoterolem

skoro jest taka tendencja to musisz codziennie mierzyc sobie cisnienie i jesli
bedzie >140/>90 to zglos sie do szpitala celem diagnostyki w kier PIH

Tymczasem nie zaszkodzi Oeparol

5. Data: 2004-03-19 21:34:13

Od: "Nistan" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Operacje plastyczne (brzuch po ciąży)
pęcherzyk ciążowy
problemy z oddychaniem - proszę o poradę
Badania okresowe chlpcow
Czym to sprawdzić?