ciśnienie tetnicze 150-60 to norma?

1. Data: 2007-01-27 17:15:03

Temat: ciśnienie tetnicze 150-60 to norma?
Od: "Mariusz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Moje ciśnienie krwi zmieniło się w przeciągu kilku lat z 120na80 na okolice
130/150na60/100 czy to jeszcze norma czy powinienem udać się do lekarza
dodam że mam 28 lat i ważę 84kg przy 176cm wzrostu. Niepokoi mnie zwłaszcza
fakt, że czasami mam np. 150 na 60 ta różnica nie jest zbyt duża i co to w
ogóle oznacza?

Dziękuje pozdrawiam

2. Data: 2007-01-27 18:38:33

Temat: Re: ciśnienie tetnicze 150-60 to norma?
Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz napisał(a):
> [...]
> fakt, że czasami mam np. 150 na 60 ta różnica nie jest zbyt duża i co to w

Idziemy do lekarza...
Juanitos

3. Data: 2007-01-27 19:01:54

Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zwłaszcza
> fakt, że czasami mam np. 150 na 60 ta różnica nie jest zbyt duża i co to w

podobnie jak kolega w poscie powyzej potwierdzam - do lekarza-poza tym zanim
pojdziesz zrob sobie tabele pomiarów np 2-3 razy dziennie i notuj pomiary,
idz z tym do lekarza zeby miał obraz jak wyglada sytuacja z twoim
cisnieniem.Mówie o tym bo sam to zrobiłem.
pozdrawiam
LL

4. Data: 2007-01-27 19:20:39

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz napisał(a):
> [...]
> fakt, że czasami mam np. 150 na 60 ta różnica nie jest zbyt duża i co to w

Wyglada na to ze masz izolowane nadcisnienie tetnicze. Koniecznie musisz
udac sie do lekarza, moze to oznaczac wiele chorob, miazdzyca aorty i
wiele innych. Sprawdz terz czy masz sprawny cisnieniomierz, najlepiej
takim zwyklym ze sluchawkami

5. Data: 2007-01-28 15:59:18

Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" <j...@p...me.uk> napisał w wiadomości

> Idziemy do lekarza...

A jaki rodzaj lekarza jest najlepszy w doborze leku do nadciśnienia
samoistnego ?.. Kardiolog ?.. Bo nie wiem gdzie iść.

6. Data: 2007-01-28 16:28:28

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Ikar napisał(a):
> Użytkownik "Juanitos" <j...@p...me.uk> napisał w wiadomości

> A jaki rodzaj lekarza jest najlepszy w doborze leku do nadciśnienia
> samoistnego ?.. Kardiolog ?.. Bo nie wiem gdzie iść.

A skąd wiemy że to ciśnienie samoistne ? Może być kardiolog, neurolog.
ale proponuje dla oszczędzenia czasu i pieniędzy wykonać: badanie krwi
(lipidogram, rozmaz, próby wątrobowe, cukier, mocznik), badanie ogólne
moczu, USG serca z kolorowym Dopplerem, EKG w spoczynku... z tymi
papierami dopiero do lekarza.

Powodzenia
Juanitos

7. Data: 2007-01-28 23:33:56

Od: "k2" <k...@g...p> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (lipidogram, rozmaz, próby wątrobowe, cukier, mocznik), badanie ogólne
> moczu, USG serca z kolorowym Dopplerem, EKG w spoczynku... z tymi

Brakuje hormonow tarczycy
USG brzucha. oecna tetnic nerkowych

k2

szkła
Serwis www.PolscyProducenci.pl
technik farmaceuta - prosze o informacje
Jak rozpoznać sepsę ?
soczewki i rzęsa w oku