ciśnieniomierz nadgarstkowy

1. Data: 2009-11-20 18:53:33

Temat: ciśnieniomierz nadgarstkowy
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji ostatnich trzech wizyt u reumatologa i alergologa zmierzono
mi ciśnienie, które wynosiło od 140/95 do 150/90.
Obie lekarki zasugerowały, że powinnam kontrolować ciśnienie, bo jest
ciut podwyższone, a na dodatek mój ojciec leczy się na nadciśnienie.
Jedna z lekarek poradziła mi, żebym kupiła ciśnieniomierz naramienny
półautomatyczny, który radzi sobie również z pomiarem przy nierównym
rytmie serca, a nadgarstkowe odradziła.
Okazało się jednak, że dostałam dwa dni temu, po mojej babci, niewiele
używany ciśnieniomierz nagarstkowy. Według niego pomiary wskazują na
133/85 średnio. Jeden tylko pomiar był 140/90.
I teraz pytanie. Czy ciśnieniomierz nadgarstkowy z zasady faktycznie
nadaje się do kosza i powinnam jednak zainwestować 200-300 zł w taki na
ramię? Jak bardzo jego pomiary są wiarygodne?

Anka P.

2. Data: 2009-11-20 19:40:23

Temat: Re: ciśnieniomierz nadgarstkowy
Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. pisze:
> [...]
> nadaje się do kosza i powinnam jednak zainwestować 200-300 zł w taki na
> ramię? Jak bardzo jego pomiary są wiarygodne?

Nadgarstkowy nadaje sie do kosza mierzy co chce.

3. Data: 2009-11-20 20:55:09

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. wrote:

> [...]
> nadaje się do kosza i powinnam jednak zainwestować 200-300 zł w taki na
> ramię? Jak bardzo jego pomiary są wiarygodne?

Pomijając już szczegóły techniczne, sam fakt wykonywania pomiaru u lekarza
może wpływać na ciśnienie (efekt białego fartucha).

Krzysiek Rudnik

4. Data: 2009-11-20 21:03:37

Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

> Nadgarstkowy nadaje sie do kosza mierzy co chce.

I dlatego ci zapewne ignoranci z Instytutu Kardiologii w Aninie (
wielokrotnie uznawanym za najlepsza placówke słuzby zdrowia w Polsce)
wkiklku znanych mi (nestety) klinikach mierzą ciśnienie pacjentom
ciśnienimierzami nadgarstkowymi;-))

p47

5. Data: 2009-11-21 05:05:21

Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 pisze:

> [...]
> wielokrotnie uznawanym za najlepsza placówke słuzby zdrowia w Polsce)
> wkiklku znanych mi (nestety) klinikach mierzą ciśnienie pacjentom

Jak ja nienawidze tego paskudnego miasta .

Wybacz ale od lekarzy ktorzy mierza cisnienie nadgarstkowymi zabawkami
trzeba sie trzymac z daleka.

6. Data: 2009-11-21 08:46:13

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. pisze:
> [...]
> nadaje się do kosza i powinnam jednak zainwestować 200-300 zł w taki na
> ramię? Jak bardzo jego pomiary są wiarygodne?

do kosza. Kup OMRON model od M3 do M6.

Juanitos

7. Data: 2009-11-21 12:36:50

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Anka P." he6o7d$m9$...@s...cyf-kr.edu.pl

> I teraz pytanie. Czy ciśnieniomierz nadgarstkowy z zasady faktycznie nadaje się do
kosza i powinnam jednak zainwestować 200-300 zł
> w taki na ramię?

Ramię jest zazwyczaj ;) na wysokości serca, czyli na tej, która
interesuje nas w czasie mierzenia ciśnienia. Z nadgarstkiem bywa różnie.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

8. Data: 2009-11-21 17:34:38

Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" <j...@g...com> napisał w wiadomości

> do kosza. Kup OMRON model od M3 do M6.

BO, poniewaz??

p47

9. Data: 2009-11-21 17:37:26

Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:he8mt8$sha$1@inews.gazeta.pl...

> "Anka P." he6o7d$m9$...@s...cyf-kr.edu.pl

> Ramię jest zazwyczaj ;) na wysokości serca, czyli na tej, która
> interesuje nas w czasie mierzenia ciśnienia. Z nadgarstkiem bywa różnie.
>
> --

Zapewne Eneuel Leszek Ciszewski jeszcze nie zdołał opracowac metody
pozwalajacej mu na utrzymywanie nadgarstka swojej własnej reki w czasie
pomiaru na wysokości serca i dlatego tez przypuszcza, ze ta tajemna sztuka
takze innym jest nieznana..
;-)))

p47

10. Data: 2009-11-21 17:47:13

Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...eu> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "p47" napisał:

> [...]
> pomiaru na wysokości serca i dlatego tez przypuszcza, ze ta tajemna sztuka

swoją pewnie potrafi jak na tydzień wstszyma się z aplikowaniem sobie
czosnku zapijanym spiritusem (na grypę:O) ale widać nie potrafi zapanować
nad nadgarstkiem pacienta:O)
ha ha ha dobre:O)

Pilne - Zovirax tabl. 800 mg
Re: Wyrejestrowania
Radzikowski
chlamydioza a zawał serca
Nadwyrężeniekręgosłu pa ? Złamanie, pęknięcie ?