co lepsze linka czy drut ?

11. Data: 2006-05-23 16:04:27

Temat: Re: co lepsze linka czy drut ?
Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK, co Ty na siłę chcesz udowadniać? Dobry fachman nie kieruje się
nigdy idiotycznymi czasami przepisami, a swoim rozumem. Obawiam się, ze Ty
nigdy nie będziesz dobrym fachowcem w tej branży.

12. Data: 2006-05-24 10:55:42

Od: "Neo" <n...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

W kablach wszytskie przewody przed zaciśnięciem we wtyczce pobielam cyną i
jest dobrze. :-)

Polskie Normy nie uważają połącznia lutowanego za wystarczająco pewne.
Dopuszcza się oblutowywanie cyną czoła przewodów przed zaciśnięciem w
tulejce.

13. Data: 2006-05-24 11:54:02

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Neo napisał(a):
> Polskie Normy nie uważają połącznia lutowanego za wystarczająco pewne.
> Dopuszcza się oblutowywanie cyną czoła przewodów przed zaciśnięciem w
> tulejce.
co tam polskie normy, one idiotyczne sa:
"Dobry fachman nie kieruje się nigdy idiotycznymi czasami przepisami, a
swoim rozumem."
Co tam bedzie kilku ludziow uczonych z rozumami swymi wyskakiwalo, jak
taki fachman ma swoj rozum najlepszy na swiecie...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

14. Data: 2006-05-24 12:06:55

Od: "qaz" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> Elektryk robił u mnie przeróbki elektryczne, m.in. przełożył puszkę do
> podłączenia kuchni elektrycznej. Przedłużenie zrobił linką 5 x 2,5 mm2.
> Inny elektryk który podłączał kuchnię...

Co lepsze - drut, bo tańszy. Linkę (droższą) stosuje się tam, gdzie przewody
"się ruszają" a w ściany drut.
Innych przesłanek do dywagacji o wyższości nie widzę
Uzasadnienie elektryka nr 2, zupełnie się kupy nie trzyma
qaz

15. Data: 2006-05-24 18:51:40

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BartekK, co Ty na siłę chcesz udowadniać? Dobry fachman nie kieruje się
> nigdy idiotycznymi czasami przepisami, a swoim rozumem. Obawiam się, ze Ty
> nigdy nie będziesz dobrym fachowcem w tej branży.

Nie upieraj sie przy swoim tak na sile:)
To, ze lutujesz polaczenia przewodow w sprzecie AGD nie znaczy, ze jest to
dobre rozwiazanie (co nie znaczy tez ze zle).
Pracuje w zakladzie, w ktorym wykonuje sie urzadzenia pobierajace nie 2-5
czy 16A (bo to niewiele), ale nawet setki amperow i zapewniam Cie, ze nie
stosuje sie tutaj zadnych polaczen lutowanych.
Wszystko jest zaciskane, podobnie w urzadzeniach, ktorych pobor pradu
oscyluje w okolicy zwyklych urzadzen AGD.
Powiem wiecej, to co bylo lutowane o wiele szybciej zaczyna szfankowac i
trzeba jezdzic poprawiac zakladajac zlaczki zaciskowe.
Dodam, ze urzadzenia maja charakter przemyslowy, wiec o amatorce nie ma
mowy.

Pytanie o ceny we Wrocku
Pralka, lodówka, zmywarka - jakie wybrać?
cyklinowanie
Folia antywłamaniowa
szukam pilnie ekipy, która ulozy cegle na scianie