co macie na obiad dzis?

61. Data: 2006-03-20 16:45:41

Temat: Re: co macie na obiad dzis?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <C04445ED.2B54%notujaca@gazeta.pl>,
notujaca <n...@g...pl> wrote:

> in article dvkkv3$q34$...@n...lublin.pl, ullaaa at a...@w...ce wrote
> on 19/03/2006 23:11:

> Ale to dość powszechne. Ciągle w restauracjach czy barkach na pytanie o "coś
> bez mięsa" słyszę wyliczankę potraw z ryby :-)

Nie tylko powszechne, ale całkowicie zgodne z wielowiekową tradycją
terminologii kulinarnej. Ryb nie zalicza się do mięs.

Władysław

62. Data: 2006-03-20 17:49:19

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ullaaa" <a...@...sygnatur.ce> napisał w wiadomości

> A jak się ma do tego drób na ten przykład - mięsno on ci jest czy
> bezmięsno? Sytuacja się komplikuje pewnie przy wędlinie z ryb, co nie?

Drób - mięsno. Wędlina z ryb (mniam mniam) - bezmięsno, o ile nie jest
mieszana.

> Generalnie dla mnie istotnie jest to niewielkie utrudnienie w życiu, gdy
> muszę tłumaczyć, że wege nie jest tożsame z /bezmięsno/ . Ale daję
> radę ;).

Dla mnie gorzej, kiedy w "daniach jarskich" w menu stoi kapusta zasmażana, a
na talerzu pojawia się kapusta zasmażana polana obficie skwarkami :(

DJD

63. Data: 2006-03-20 19:41:37

Od: Aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> Jeszcze zyja? Ja to jestem pod wrazeniem...dla jednej osoby juz
> chyba 3. pare bede robic, bo zuzyla kompletnie :))
>
> Pierz, manufakturnik
> K.T. - starannie opakowana

Krysiu, bo one u mnie tylko wiszą :) Ozdoba taka :)
Jakoś nie śmiałabym chwycić nimi gorącego garnka, albo co gorsza
postawić go na nich. Długo pożyją - może kiedyś udostępnię je jakiemuś
muzeum ;)

--
Ania
Ladorusie: http://www.aniared.blog.onet.pl

64. Data: 2006-03-22 15:42:19

Temat: Re[2]: co macie na obiad dzis?
Od: d...@i...pl (DiMU) szukaj wiadomości tego autora

nic, trzeci dzien mam glodowke i jestem na plynach...
--
Pozdrowienia,
DiMU

65. Data: 2006-03-22 19:32:27

Od: "ullaaa" <a...@w...ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz notujaca napisał:
> Oj tak, dla mnie odkrycie szpinaku na nowo w wieku dwudziestu paru
> lat było jak początek nowego życia. Mnóstwo bajecznych doznań
> smakowych :-) W zimie raczej mrożony szpinak, lepiej taki w
> liściach, nie siekany, bo do siekanego wciskaja łodygi etc. W
> lecie - najlepiej świeży.
No i spróbowałam dziś. Szukałam w moim osiedlowym supermarkecie i był
tylko siekany, no ale pal licho, wzięłam z zamiarem zrobienia
naleśników (bo w naleśnikach to prawie wszystko dobrze smakuje;). Jako
że kompletnie nie pamiętałam smaku szpinaku, nie wiedziałam w którą
stronę mam go przyprawiać, doprawiać, z czym go komponować. Po etapie
podduszenia go na maśle pomyślałam, że porażka to będzie niemała. Smak
rozgotowanego kalafiora o konsystencji zmielonej trawy - bolesne
wspomnienia nagle wróciły! ;) Ale czosnek, cebula, pieczarki, starty
ser (pod ręką była tylko pl_mozzarella), papryka. Z przyprawami i
ziołami jakoś nie mogłam wyczuć które pasują do szpinaku - dodałam
trochę jeno bazylii, sól i pieprz. Zagęściłam 2 łychami tartej bułki
no i bomba, całkiem ciekawe!
A wy co tam dodajecie do szpinaku?

> Jak chcesz jakieś fajne, sprawdzone
> przeze mnie przepisy szpinakowe to krzycz :-)
Krzyczę więc, ale chyba poczekam do wiosny i świeżego szpinaku z ich
wykorzystaniem ;).

--
ula mówi ahoj // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

66. Data: 2006-03-22 19:39:52

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Mar 2006 20:32:27 +0100, Waćpanna lub waćpan ullaaa, w
wiadomości <news:dvs8ob$v21$1@news.lublin.pl> zawarł, co następuje:

> A wy co tam dodajecie do szpinaku?

sól :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

67. Data: 2006-03-22 19:45:43

Od: "ullaaa" <a...@w...ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz Tatiana napisał:
> sól :)
No fakt, bez soli to chyba by się tego przełknąć bez cierpień nie
dało. ;)
Ale chyba nie jedynie ta sól?

--
ula mówi ahoj // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

68. Data: 2006-03-22 19:56:05

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Mar 2006 20:45:43 +0100, Waćpanna lub waćpan ullaaa, w
wiadomości <news:dvs9h6$vlf$1@news.lublin.pl> zawarł, co następuje:

> No fakt, bez soli to chyba by się tego przełknąć bez cierpień nie
> dało. ;)
> Ale chyba nie jedynie ta sól?

No właśnie jedynie ta sól. I świeże masło.
Ewentualnie odrobina czosnku, ale teraz już i z tego zrezygnowałam.
Szpinak smakuje przez to jak szpinak, a nie zielony wypełniacz.

69. Data: 2006-03-24 10:46:58

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ullaaa napisał(a) 22/03/2006 20:32:

> Krzyczę więc, ale chyba poczekam do wiosny i świeżego szpinaku z ich
> wykorzystaniem ;).

Przepraszam za opóźniona reakcję, trochę kociokwik mam w pracy, ale sądzę że
dziś mi się uda wrzucić parę przepisów :-)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

70. Data: 2006-03-24 14:27:30

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krzyczę więc, ale chyba poczekam do wiosny i świeżego szpinaku z ich
> wykorzystaniem ;).

Świeży szpinak jest najlepszy, ale w zimie naprawdę polecem ten bonduelle w
liściach, tylko po odmrożeniu warto przebrac łodyżki.

A co do przepisów, to są moje propozycje

- klasyczna pasta szpinakowa (klasyczna w mojej kuchni, żeby nie było)

Podsmażamy cebulę, wrzucamy na patelnię szpinak rozmrożony albo
zblanszowany, podsmażamy na małym ogniu aż szpinak przestanie być surowy,
dodajemy czosnek, oliwki, suszone pomidory, pieprz, sól, gałkę muszkatułową.
Istnieje też wariacja ze śmietaną. Podawać z makaronem, najlepiej grubszym
(np. taghiatelle)

- sos szpinakowo-serowy

Cebulka, szpinak - podsmażamy, dodajemy czosnek i przyprawy, pod koniec
dodajemy tłustej śmietany i ze dwa - trzy plastry sera z niebieską pleśnia
(mój faworyt to bleu d'Auvergne) pokrojone na małe kawałki. Mieszamy aż
wszystko się ładnie połączy. Najlepiej smakuje z gnocchi i podsmażonymi
orzechami włoskimi

- cannelloni ze szpinakiem

Przepis zainsperowany przez pewien podany na grupie - nadzienie zrobione z
podsmażonego z cebulką szpinaku wymieszanego (po zdjęciu z ognia) z dużą
ilością sera z niebieską pleśnią (jak wyżej). Cannelloni układamy w
żaroodpornym naczyniu, polewamy sosem pomidorowym, posypujemy obficie żółtą
mozzarellą (może być pl) i pieczemy pod przykryciem jakieś 20 min.

To są moje ulubione przepisy, występujące oczywiście w wielu wariacjach.
Generalnie ulubionymi dodatkami do szpinaku są dla mnie: czosnek, gałka
muszkatułowa, orzechy włoskie, ser z niebieską pleśnią. Ale jako nadzienie
(do cannelloni, lasagne, naleśników) też świetnie sprawdza się szpinak z
twarożkiem ricotta, wtedy smak jest delikatniejszy.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

Re: Lia