co na fronty do kuchni?

1. Data: 2004-08-06 08:52:11

Temat: co na fronty do kuchni?
Od: soul <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.
zastanawiam się z czego zrobić fronty do kuchni? stolarz proponuje albo
płytę laminowaną kronopol + oklejenie obrzeży albo kupić gotowe fronty
okleinowane pvc? co jest bardziej wytrzymałe i lepiej się sprawuje w
użytkowaniu?

pozdrawiam soul.

1. Data: 2004-08-06 11:05:47

Temat: Re: co na fronty do kuchni?
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

soul napisał(a):

> witam.
> zastanawiam się z czego zrobić fronty do kuchni? stolarz proponuje albo
> płytę laminowaną kronopol + oklejenie obrzeży

Sporo zależy od materiału - oklejka "na żelazko" to totalny badziew,
lepszy jest ABS, ale jakość wykończenia zależy od ustawienia maszyny. Z
tym jest różnie.

--
Piotr Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-08-06 11:34:42

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lepszy jest ABS, ale jakość wykończenia zależy od ustawienia maszyny. Z
a nie ASB, bo ABS to w aucie raczej.
ryhoo

1. Data: 2004-08-06 12:06:31

Od: soul <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 06 Aug 2004 13:05:47 +0200, Piotr Jankisz napisał(a):

> Sporo zależy od materiału - oklejka "na żelazko" to totalny badziew,
> lepszy jest ABS, ale jakość wykończenia zależy od ustawienia maszyny. Z
> tym jest różnie.

Stolarz pokazywał mi oklejoną płytę czymś podobnym do plastiku, chyba firmy
Rehau. Wyglądało porządnie. ;]

1. Data: 2004-08-06 12:07:55

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ryhoo napisał(a):

> a nie ASB, bo ABS to w aucie raczej.

ABS czyli _A_krylonitryl_B_utadien_S_tyren. Tworzywo sztuczne z którego
także robi się oklejki do mebli.

1. Data: 2004-08-06 12:08:39

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

soul napisał(a):

> Stolarz pokazywał mi oklejoną płytę czymś podobnym do plastiku, chyba firmy
> Rehau. Wyglądało porządnie. ;]

Jedna płyta mebla nie czyni :)

1. Data: 2004-08-06 12:16:35

Od: soul <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 06 Aug 2004 14:08:39 +0200, Piotr Jankisz napisał(a):

> Jedna płyta mebla nie czyni :)

No tak, ale wracając do pytania z początku, dobrze zrobiony mebel z płyty +
okleina będzie twralszy od frontu z pvc?

1. Data: 2004-08-06 15:30:00

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "soul" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
proponuje albo
> płytę laminowaną kronopol + oklejenie obrzeży albo kupić gotowe

Płyta wykończona obrzeżem, to front najtańszy i jednocześnie
najbardziej badziewny. Jeśli obrzeże będzie z tych 'żelazkowych'
to badziewność podnosi się do kwadratu.
Zostaje albo front foliowany albo lakierowany. Foliowany jest
tańszy, ma jedynie ograniczoną liczbe kolorów i trzeba zamawiać
z konkretnych produkowanych przez producenta wymiarów, ale za to
chybajest trwalszy i mniej podatny na zniszczenie. Lakierowany
jest trochę (!) droższy i mniej odporny na
obtłuczenie/zarysowanie itp., ale za to masz wybór koloru z
ogromnej palety, możesz sobie wymyślać dowolne ich wymiary no i
jak Ci się za jakis czas znudzi/zniszczy, powtórne polakierowanie
również jest możliwe.

J.

1. Data: 2004-08-09 06:32:21

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cf08bh$4rj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...] Płyta wykończona obrzeżem, to front najtańszy
> i jednocześnie najbardziej badziewny. [...]

Ić na modżef.

Pozdrawiam ;)
Hanka (z badziewną kuchnią :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-08-09 06:47:02

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> Ić na modżef.
>
> Pozdrawiam ;)
> Hanka (z badziewną kuchnią :)

Haniu, co się przejmujesz - przynajmniej za jakiś czas *) staniesz przed
miłOM koniecznośCIOM wymiany mebelków na nowe :) takie trędi. Przy
okazji wyeliminujesz kilka błędów
konstrukcyjno-estetyczno-ergonomiczno-mi_się_podoba_
i_tak_ma_być.

*) jakiś czas - zależy od częstotliwości i długotrwałości kontaktów
mebli z H20.

--
Piotr ;) Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

polaczenie plytek i parkietu
Mafijne struktury w spoldzielniach mieszkaniowych. Niewolnictwo lokatorow.
Mdf
Jak? Guma do żucia