Re: co po treningu?

Data: 2003-11-24 22:12:48
Temat: Re: co po treningu?
Od: proto <p...@v...pl>

Kafka wrote:

> Co do MM, to jedno jest pewne - jak nie jem ZADNYCH cukrow prostych, to moge
> ich nie jesc i nie stanowi to wiekszego problemu (i tu potwierdza sie teoria
> ze cukier najzwyczajniej w swiecie uzaleznia ;). Gorzej, jak sie skusze na
> jedna mala czekoladke - wtedy to juz samo leci. Stad wlasnie moje pytanie o
> wegle po cwiczeniach - czy sa konieczne? No Proto, napisz cos pliz ;)

MM jest ok, sam duzo z tej diety czepie .

To oczywiscie zalezy jakie to sa cwiczenia ...
W czasie intensywnego wysilku trwajacego (WB2 i wyzej -dla mnie powyzej
80 % hrmax) i zaraz po jak najbardziej nalezy uzupelnic weglowodany
proste . Umiejetne podawania ich w czasie wysilku i zaraz po nie
prowadzi to skokow insulinowych itp historii .

Podam prosty przyklad . Ruszam sie dosc duzo , czasem stosuje odzywki
maxima - ktore wlasciwie tylko zawieraja cukry o wysokim ig - glukoza i
maltodekstryna (oba ig=100) . Oczywiscie stezenie tych wegli w napoju
musi oscylowac w granicach 6-8 % .
Ani ja , ani tym bardziej mi koledzy , maratonczycy nie narzekaja na
nadwage - mimo ze czesto stosuja takie karboladowanie .
Powiem wiecej , gdyby nie one , dawno nasze miesnie zostalyby
skonsumowane - i pewnie wygladalbym jak dziecko etiopczyka ;)

Wracajac do Twojego przypadku , nie wiem jak dlugo cwiczysz i z jaka
intensywnoscia , z pewnoscia troche miodu (ja akurat uwielbiam)
lub harbatnik nie zaszkodzi , natomiast w wielu przypadkach moze
pomoc .
Odbudujesz rezerwy i nabierzesz checi i motywacji do nastepnego
treningu . Pozatym , im dluzej bedziesz sie odchudzala , tym lepiej
dla Ciebie i Twojego zdrowia - spalisz tluszcz a nie miesnie ...

Natomiast szczera odpowiedz na pytanie "czy to konieczne" - przy
srednio intensywnym wysilku - oczywiscie NIE .

Czekoladki nie polecam , za duzo tluszczu :)

Proponuje lekture:
http://www.bieganie.pl/zdrowie/odzywianie/index.html
http://www.predman.com.pl/using/o_napojach.htm

Proto