co posadzić w takiej wąskiej kiszce?

1. Data: 2010-04-10 12:16:43

Temat: co posadzić w takiej wąskiej kiszce?
Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie miejsce mi się zrobiło:
http://img708.imageshack.us/img708/2231/p1010067rot.
jpg

Żółte to ściana domu, białe to taka niby pergola wokół wejścia (wejście
jest po lewej). W tej chwili rosną gustowne niebieskie rury, ale już sie
znudziły ;-) . Co tam można posadzić biorąc pod uwagę, że
- ziemia jest tam zanieczyszczona cementem,
- w zasadzie nie ma możliwości regularnego podlewania,
- elewacja wschodnia, koło 8 rano słońce znika z budynkiem.
Zakładam, że rozsądnie byłoby wsadzić tam skrzynkę z ziemią, ewentualnie
wyłożyć włókniną, posadzić roślinki i przysypać żwirkiem.

Ktoś mi podpowie jaka roślinka zdzierży takie warunki i jeszcze będzie
ładnie się komponować z tymi białymi belkami?
Pozdrawiam
Piotrek

2. Data: 2010-04-11 16:34:58

Temat: Re: co posadzić w takiej wąskiej kiszce?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Apr 2010 14:16:43 +0200, Niewe napisał(a):

> [...]
> - w zasadzie nie ma możliwości regularnego podlewania,
> - elewacja wschodnia, koło 8 rano słońce znika z budynkiem.

Hedera - pnącze. Barwinek u jej stóp.

3. Data: 2010-04-11 20:06:33

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Hedera - pnącze. Barwinek u jej stóp.

Nieee, hedera mi tam zdecydowanie nie pasuje. Wolałbym coś bardziej
"żywego". Najchętniej jakieś pnące róże. Ale one chyba nie zdzierżą
takich warunków.
Ale dzięki za podpowiedź :)

4. Data: 2010-04-11 20:27:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Apr 2010 22:06:33 +0200, Niewe napisał(a):

> Nieee, hedera mi tam zdecydowanie nie pasuje. Wolałbym coś bardziej
> "żywego". Najchętniej jakieś pnące róże.

To już może lepiej palmy daktylowe.
;-P

> Ale one chyba nie zdzierżą
> takich warunków.

Róże pnące potrzebują dobrej! ziemi, sporo! wody i słońca przez większość
dnia oraz MIEJSCA (mowa o przestrzeni NAD ziemią) do zakwitnięcia. Nie ma
absolutnie mowy o różach w tym miejscu. Ty w ogóle zwróciłeś uwagę, że w
dodatku drzwi otwierają się na tę ścianę? gdzie tam widzisz przestrzeń na
te drzwi (zwłaszcza po otwarciu) oraz na krzew różany, który w pełnym
rozkwicie zajmowałby najmniej (minimum) pół metra od podpory?

5. Data: 2010-04-11 22:23:44

Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 4/11/2010 10:06 PM, Niewe wrote:

> Nieee, hedera mi tam zdecydowanie nie pasuje. Wolałbym coś bardziej
> "żywego". Najchętniej jakieś pnące róże. Ale one chyba nie zdzierżą
> takich warunków.
> Ale dzięki za podpowiedź :)

To może jakieś powojniki? Znajdą się takie, co wiele do szczęścia nie
potrzebują.

Pozdrawiam,
Arkadesh

6. Data: 2010-04-11 22:44:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Apr 2010 00:23:44 +0200, Arkadiusz Dymek napisał(a):

> To może jakieś powojniki? Znajdą się takie, co wiele do szczęścia nie
> potrzebują.

Wody i ziemi oraz słońca wszystko potrzebuje.

7. Data: 2010-04-12 00:29:03

Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 4/12/2010 12:44 AM, Ikselka wrote:

> Wody i ziemi oraz słońca wszystko potrzebuje.

Ale widuję je na balkonach, więc skrzynka im wystarczy. Są też odmiany
cieniolubne.

Pozdrawiam,
Arkadesh

8. Data: 2010-04-12 08:25:31

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości

> Ale widuję je na balkonach, więc skrzynka im wystarczy. Są też odmiany
> cieniolubne.
>
> Pozdrawiam,
> Arkadesh

Hejka. Ja też pozdrawiam i przypominam o cięciu postów, zeby nie było
tak, jak powyżej. :-)
"Nie cytuj całej wiadomości, chyba że jest to niezbędne. Gdy cytujesz słowa
"przedmówcy" to odpowiadaj pod każdym akapitem z osobna - cytuj fragmenty,
do których się odnosisz (poniżej) i tak kolejno, jeśli email ma dłuższą
treść lub dotyczącą kilku tematów. Gdy cytujesz większą część wiadomości,
nie odnosząc się do jej konkretnych fragmentów - odpowiadaj powyżej cytatu,
oddzielając przy tym odpowiedź od oryginalnej wiadomości kilkoma liniami
odstępu. Jeśli nie jest to konieczne to nie cytuj nic z poprzedniego listu i
tylko ewentualnie w temacie do otrzymanego tematu wiadomości dodaj "RE: "
jeśli nie zrobi tego za Ciebie program obsługi poczty, co się chyba nie
zdarza. Dobrze widziane jest przytaczanie tylko tych słów adresata, które są
ważne w naszej wypowiedzi, a pozostałe usuwajmy, tak samo jak reklamy
(stopki) dodawane automatycznie do wszystkich wiadomości na wielu serwerach
z darmowymi kontami.
http://www.netykieta.dlawas.net/
Pozdrawiam zasadniczo Ja...cki

9. Data: 2010-04-12 08:50:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Apr 2010 10:25:31 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
> ważne w naszej wypowiedzi, a pozostałe usuwajmy, tak samo jak reklamy
> (stopki) dodawane automatycznie do wszystkich wiadomości na wielu serwerach

Cytując niezbędne - uważasz, że to, co zrobiłeś powyżej , było niezbędne? -
ja też mam takie odczucia w odniesieniu do swoich postów, gdzie nie tnę :-)

10. Data: 2010-04-12 18:46:36

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz Dymek pisze:

> Ale widuję je na balkonach, więc skrzynka im wystarczy. Są też odmiany
> cieniolubne.

Ooo powojniki to dobry trop.
Dzięki i pozdrawiam.

PS.
Miałem wyciąć przedmówców, ale Dirko mnie zainspirował ;-)

jeszcze co do globalnego ocieplenia...
jabłonka, liście...
Czy kiwi ma szansę utrzymać sie w naszym klimacie ??
Magnolia - umarła :(
Kosiarka z Biedronki