Magnolia - umarła :(

1. Data: 2010-04-08 08:58:09

Temat: Magnolia - umarła :(
Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszlym roku w marcu kupilem w Leroy magnolie.
Przez ten rok nie wypuscila ani jednego pedu.

W koncu nabralem podejrzen co do jej kondycji. Dzisiaj
rano zrobilem obdukcje i w efekcie wyciagnalem ja tak jak wlozylem
- byla martwa, uschła :(

I moje pytanie brzmi: po zasadzeniu magnoli w ciagu jakiego
czasu powinienem widziec pierwsze efekty? (na jesien?)
Jak dlugo sie ukorzenia? I co moglem zrobic zle? (zmarzla?)

W kwietniu moge smialo sadzic to drzewko ?

2. Data: 2010-04-08 09:32:05

Temat: Re: Magnolia - umarła :(
Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak dlugo sie ukorzenia? I co moglem zrobic zle? (zmarzla?)
>
> W kwietniu moge smialo sadzic to drzewko ?

Rośliny kupowane w pojemnikach można sadziś cały rok. Najlepiej kup w
pojemniku, jak będzie widać liście i posadź. Masz wtedy pewność że nie jest
podmarźnięte. Na pierwszą zimę po posadzeniu trzeba okryć, nawet obsypać
nasadę ziemią - jak róże.
Pozdrawiam - Waldek

3. Data: 2010-04-08 16:10:05

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rośliny kupowane w pojemnikach można sadziś cały rok.

??? przy minus 25 stopni C w środku zimy też można?
Czy tylko w sezonie po ostatnich tęgich mrozach do kolejnych mrozów?

Pozdrawiam wygodnie
skryba

4. Data: 2010-04-08 19:03:16

Od: esony <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 8, 6:10 pm, "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> wrote:

> ??? przy minus 25 stopni C w środku zimy też można?
> Czy tylko w sezonie po ostatnich tęgich mrozach do kolejnych mrozów?
>
> Pozdrawiam wygodnie
>    skryba

jak wbijesz łopatę i wykopiesz odpowienio duzy dołek ...:-))))

5. Data: 2010-04-29 16:32:10

Od: "Viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
>W zeszlym roku w marcu kupilem w Leroy magnolie.
> Przez ten rok nie wypuscila ani jednego pedu.

U mnie na działce rośnie różowa magnolia "Susane". Kiedy posadziliśmy ją do
ziemi to przez kilka lat "stała w miejscu", nie kwitła i zawsze tej samej
wielkości. Wypuszczała liście, ale nic nie rosła. Myśleliśmy, że może rośnie
w przeciągu i chcieliśmy ją przesadzić. Ciągle jednak dostawała kolejną
szansę i tak minęły 3-4 lata. Po tym czasie magnolia jakby odbiła się od
ziemi i fantastycznie zaczęła piąć się w górę. Obecnie, po ok.10 latach jest
to piękne drzewko, bardzo ładnie się rozrasta i osiąga wzrost ok. 3m.
Dodam jeszcze, że jak była kupiona to co roku na zimę obsypywaliśmy nasadę
ziemią, okrywana w całości nie była. Jedyna wada tej odmiany magnolii jest
taka, że kwiaty po rozkwitnięciu jakby brązowieją. W sumie drzewko jest
okazałe, więc to chyba nie jest choroba. Może słońce ją tak spala.
Pozdrawiam. Viena

6. Data: 2010-04-30 01:21:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

On 4/29/2010 12:32 PM, Viena wrote:

> Jedyna wada tej odmiany magnolii jest
> taka, że kwiaty po rozkwitnięciu jakby brązowieją.

Lekkie przymrozki? Kwiaty magnolii bywają bardzo wrażliwe na mróz.

Pozdrowienia,
Michał

7. Data: 2010-05-04 05:45:00

Od: "viena" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz"
> Lekkie przymrozki? Kwiaty magnolii bywają bardzo wrażliwe na mróz.

Tak, to będą przyrozki. Noce teraz są zimne. Chociaż w tym roku wyjątkowo
mało jest brązowych płatków. Dzielna magnolia:)
Pozdrawiam. Viena

Kosiarka z Biedronki
Zwalczanie owadów
sosna pospolita- jak zatrzymać wzrost i igły?
Glebogryzarka jako aerator lub wertykulator?
CIEKAWA STRONKA