Re: Magnolia - umarła :(

From: "Viena" <v...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Magnolia - umarła :(
Date: Thu, 29 Apr 2010 18:32:10 +0200

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
news:hpk5rl$38i$1@news.onet.pl...
>W zeszlym roku w marcu kupilem w Leroy magnolie.
> Przez ten rok nie wypuscila ani jednego pedu.

U mnie na działce rośnie różowa magnolia "Susane". Kiedy posadziliśmy ją do
ziemi to przez kilka lat "stała w miejscu", nie kwitła i zawsze tej samej
wielkości. Wypuszczała liście, ale nic nie rosła. Myśleliśmy, że może rośnie
w przeciągu i chcieliśmy ją przesadzić. Ciągle jednak dostawała kolejną
szansę i tak minęły 3-4 lata. Po tym czasie magnolia jakby odbiła się od
ziemi i fantastycznie zaczęła piąć się w górę. Obecnie, po ok.10 latach jest
to piękne drzewko, bardzo ładnie się rozrasta i osiąga wzrost ok. 3m.
Dodam jeszcze, że jak była kupiona to co roku na zimę obsypywaliśmy nasadę
ziemią, okrywana w całości nie była. Jedyna wada tej odmiany magnolii jest
taka, że kwiaty po rozkwitnięciu jakby brązowieją. W sumie drzewko jest
okazałe, więc to chyba nie jest choroba. Może słońce ją tak spala.
Pozdrawiam. Viena