co robic z przekwitnietymi żonkilami, irysami

1. Data: 2006-06-06 18:07:20

Temat: co robic z przekwitnietymi żonkilami, irysami
Od: "izab" <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem początkujaca działkowiczką. Prócz niezbyt pieknego trawnika mam
troszke bylin, które kwitną od wiosny. Co zrobic z przekwitnietymi
zonkilami? przycinac teraz liscie, która kładą sie po ziemi i pozostałosci
kwiatów, które obecnie zamieniąją sie w cebule??
Takie samo pytanie mam odnośnie irysów (zwykłe, dwukolorowe), czy po
przekwitnieciu sciąc kwiatostan i liscie??

2. Data: 2006-06-06 18:24:39

Temat: Re: co robic z przekwitnietymi żonkilami, irysami
Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izab" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

czy po
> przekwitnieciu sciąc kwiatostan i liscie??
> pozdrawiam

zaraz po przekwitnięciu ściąć kwiatostan (chyba ze chcesz doczekac nasion)
ale liście zostaw, same zaschną a do tego czasu nakarmią cebulkę na przyszły
rok.
pzdr
Kuleczka

3. Data: 2006-06-09 17:18:08

Od: "Jaś" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuleczka napisał(a):
> [...]
> ale liście zostaw, same zaschną a do tego czasu nakarmią cebulkę na przyszły

Ok. Spotkałem sie jeszcze z taką teoria aby właśnie teraz wykopać
wysuszyc i jesienią ponownie posadzić.
Co Wy na to ??

Jaś

4. Data: 2006-06-09 17:22:40

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaś wrote:
> Ok. Spotkałem sie jeszcze z taką teoria aby właśnie teraz wykopać
> wysuszyc i jesienią ponownie posadzić.
> Co Wy na to ??

A według tej teorii co teraz należy wykopywać ?

Podrawiam
Baśka

5. Data: 2006-06-09 18:02:45

Od: "Jaś" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc napisał(a):

> A według tej teorii co teraz należy wykopywać ?
>
> Podrawiam
> Baśka

nie wiem co jeszcze, pisałem co usłyszałem o żonkilach

Jaś.

6. Data: 2006-06-09 18:12:38

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaś wrote:

> nie wiem co jeszcze, pisałem co usłyszałem o żonkilach
Nie polegałabym na tej teorii. Bez sensu jest wykopywanie roślin
cebulowych kiedy mają liście - w chwili obecnej liście narcyzów
(przynamniej u mnie) jeszcze nie zaschnęły. Suszenie cebul przeważnie
też nie jest potrzebne.
A czy to nie było czasem o tulipanach ?

Pozdrawiam
Baśka

7. Data: 2006-06-09 18:40:30

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaś" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
s.com...

Ok. Spotkałem sie jeszcze z taką teoria aby właśnie teraz wykopać
wysuszyc i jesienią ponownie posadzić.
Co Wy na to ??

ja na to że tak się robi raz na kilka lat (powiedzmy pięć) żeby przesadzić
cebule w inne miejsce.Oczywiście wykopujemy po zaschnięciu liści. Dopóki
dobrze kwitną i nie chorują nie ma sensu wykopywać.
pzdr
Kuleczka

Co to sa GLEBY NAMARZLINOWE?
Lampy owadobojcze firmy Nortene (czy dobre?)
Konwalie poza sezonem
atinidia
Sandevilla