co robić z trawą?

1. Data: 2004-06-08 05:54:32

Temat: co robić z trawą?
Od: "Alex" <l...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co robić ze skoszoną trawą? Czy usypywanie kopczyków wokół
drzew jest dobrym pomysłem? Mam poważny problem , ponieważ są to pokaźne
ilości, z powyżej 1000m2 trawnika. Pozdrawiam Alex

2. Data: 2004-06-08 07:41:25

Temat: Re: co robić z trawą?
Od: "Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alex napisał w wiadomości
> Co robić ze skoszoną trawą? Czy usypywanie kopczyków wokół
> drzew jest dobrym pomysłem? Mam poważny problem , ponieważ są to pokaźne
> ilości, z powyżej 1000m2 trawnika. Pozdrawiam Alex

Pomysł z kopczykami wokól drzew moim zdaniem fatalny (gnicie)
Ja mam wykopane dwa doły około 2x4 metra i jakieś 0,7 głębokie.
Skoszoną trawę plus odpadki roślinne i kuchenne sypię właśnie tam i robię
kompost. Po trzech latach (czasem po dwóch) wybieram, przesiewam i rozsypuję
po działce - trochę dla wyrówanania a trochę dla użyźnienia.
Sąsiad ma 300 mkw i wystawia w workach koło śmietnika, a ja mam 600 i
panowie nie chcą ode mnie zabierać ( 6 worów to mało nie jest jednorazowo)

może ktoś ma lepsze pomysły?
pozdrówka
JacK

3. Data: 2004-06-08 09:31:23

Od: Piotr Kieracinski <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alfa_kret wrote:

> Pomysł z kopczykami wokól drzew moim zdaniem fatalny (gnicie)
Nie jestem tego zdania. Sciolkuje trawe wokol drzew od lat. Nie gnije
(chyba ze sa to naprawde wielkie kopce - ale nie ma z tego jakichs
przyrych zapachow), tylko schnie. Po zimie nie pozostaje po niej nawet
slad, na pewno przyczynia sie do nawozenia obszaru wokol drzew.
Oczywiscie, ktos moze chciec, zeby tuz przy pniach rosla trawa, wtedy
ten pomysl jest kiepski.
pik

4. Data: 2004-06-08 09:45:07

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slad, na pewno przyczynia sie do nawozenia obszaru wokol drzew.
> Oczywiscie, ktos moze chciec, zeby tuz przy pniach rosla trawa, wtedy
Sciolkowanie trawa moze byc do przyjecia ale warto wtedy moim zdaniem sypnac
w nia troche nawozow azotowych. Warto takze pomyslec o nornicach. Po taka
warstwa skoszonej trawy czuja sie doskonale. Jesli ta trawa lezy w
bezposrednim sasiedztwie pnia do nornice moga zima powaznie uszkodzic czy
wrecz zniszczyc szczegolnie mlode drzewa.
> pik

pzdr
Tomek

5. Data: 2004-06-08 10:06:25

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na co Piotr odpowiedział:

> [...]
> slad, na pewno przyczynia sie do nawozenia obszaru wokol drzew.
> Oczywiscie, ktos moze chciec, zeby tuz przy pniach rosla trawa, wtedy

Również od wielu lat stosuję ściółkowanie świeżo skoszoną trawą powierzchni
wokół drzewek a zwłaszcza na skraju skupin z krzewów.
Uważam to za idealne rozwiązanie.
A jaka wygoda! :-)

Pozdrawiam szybko i bez kłopotu,
Zbyszek

6. Data: 2004-06-08 10:16:20

Od: "Grzegorz Porowski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alfa_kret" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
rozsypuję
> po działce - trochę dla wyrówanania a trochę dla użyźnienia.

Kompost to podstawa w ogrodzie.
Ale dlaczego w dole?
Przecież łatwiej zrobić skrzynie z drzewa, albo kupić gotowe plastikowe
pojemniki.
Ja mam skrzynie zrobiona z 4 starych drzwi i tam następuje przemiana
odpadków organicznych.
Raz na 4-6 miesięcy go przerzucam i to z dołu daje "trochę dla wyrównania a
trochę dla użyźnienia".
A to co na górze ląduje pod spodem.
Dodatkowo polewam to raz na 14 dni płynem do kompostowania.
A raz na miesiąc kosze z funkcją "mulczowania" i ta zmielona trawa zostaje
na trawniku.
pozdrawiam
Grzesiek

7. Data: 2004-06-08 10:56:03

Od: Piotr Kieracinski <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Lukowski wrote:

> [...]
> bezposrednim sasiedztwie pnia do nornice moga zima powaznie uszkodzic czy
> wrecz zniszczyc szczegolnie mlode drzewa.
Zgadza sie, trzeba to brac pod uwage, mialem z tym do czynienia.
pik

8. Data: 2004-06-08 11:19:37

Temat: Odp: co robić z trawą?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alex <l...@p...neostrada.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ca3ka1$iei$...@n...news.tpi.pl...
> Co robić ze skoszoną trawą?
Karmić nią krowę?
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2004-06-08 11:29:15

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> Użytkownik Alex <l...@p...neostrada.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:ca3ka1$iei$...@n...news.tpi.pl...
> Karmić nią krowę?

zwierzęta nie chcą żreć trawy z kosiarki. chyba czują benzynę albo cośtam.

moon

10. Data: 2004-06-08 12:36:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ca4822$58u$...@n...news.tpi.pl...

> zwierzęta nie chcą żreć trawy z kosiarki. chyba czują benzynę albo cośtam.

Krowa i króliki moich wiejskich sąsiadow żrą trawę spod kosiarki bez
zahamowań. ;-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Uratowalam roze
Stara japonska madrosc - czytac co najwyzej przy kawie!
porady c.d. - czerwiec
Szczepienie drzewek
trawa na gliniastą gleb