co robić ze skoszonymi chwastami i trawą !!??

1. Data: 2008-05-06 18:08:42

Temat: co robić ze skoszonymi chwastami i trawą !!??
Od: rado <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich działkowiczów,

od niedawna mam ślicznie położoną działkę 1500m2,
sukcesywnie ją przekopuję, a to, co rośnie ścinam kosiarką,
co mam zrobić ze ściętymi trawami i chwastami ?
narazie są złożone na jednej kupie i chcę to posypać ziemią oraz
urządzić skalniak,
nie wiem, czy złośliwe chwastki nie będą się przebijać,
a może posypać wapnem, a potem ziemia i skalniak ?
może ktoś poradzi ?

Rado

2. Data: 2008-05-06 18:58:05

Temat: Re: co robić ze skoszonymi chwastami i trawą !!??
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 May 2008 11:08:42 -0700 (PDT), rado napisał(a):

> [...]
> urządzić skalniak,
> nie wiem, czy złośliwe chwastki nie będą się przebijać,
> a może posypać wapnem, a potem ziemia i skalniak ?

Kompostuj, no coś Ty :-)
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

3. Data: 2008-05-06 19:02:43

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rado" <d...@g...com> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
witam wszystkich działkowiczów,

od niedawna mam ślicznie położoną działkę 1500m2,
sukcesywnie ją przekopuję, a to, co rośnie ścinam kosiarką,
co mam zrobić ze ściętymi trawami i chwastami ?
(...)

Kompostować.
Nie robiłabym skalniaka na kupie materiału do kompostowania.

Poczytaj
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompostowanie
http://podszarotka.republika.pl/index1.html?http%3A%
2F%2Fpodszarotka.republika.pl%2Fkompost.html
http://www.kompostowniki.pl/kompostownik.php

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2008-05-07 08:10:19

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rado" wrote ...
> co mam zrobić ze ściętymi trawami i chwastami ?

O kompostowaniu już Ci pisali, pozostaje jeszcze koza, z tym, że może
to być docelowo większy problem niż ta góra trawy, choć znam
wielbicieli koziego mleka :)
Możesz jeszcze w ustronnym miejscu wykopać dół i część ziemi z tego
dołu wykorzystać na planowany skalniak, a do dołu wrzucasz tę trawę i
przesypujesz delikatnie ziemią. Jak Ci się zapełni po kilku latach, to
następny obok robisz ...
Widziałem, że na niektóych działkach rekreacyjnych (racze leśnych)
ludzie wywalają trawiasty urobek na drogę (oczywiście taką piaszczystą
bez asfaltu), trochę mnie to wkurza ale być może jest coś racjonalnego
w tym postępowaniu?
A.

5. Data: 2008-05-10 07:57:58

Od: rado <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 10:10, "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> wrote:
> [...]
> ludzie wywalają trawiasty urobek na drogę (oczywiście taką piaszczystą
> bez asfaltu), trochę mnie to wkurza ale być może jest coś racjonalnego

cześć !
brzydko wygląda ale nie kurzy się - mimo to, też mnie wkurza,
koza niestety odpada, aczkolwiek świeże mleko (takie "prosto od
krowy") jest naprawdę dobre, ale działka jest zbyt daleko od domu -
200 km. i koza jako "wszystkożerna" zdążyłaby zjeść również drewniany
dom i kawałek lasu - wolę nie ryzykować.
Natomiast dół - chyba rzeczywiście niezły pomysł.
Dzięki !

6. Data: 2008-05-11 19:47:03

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rado" <d...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...
On 7 Maj, 10:10, "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> wrote:
> "rado" wrote ...

Natomiast dół - chyba rzeczywiście niezły pomysł.

Najgorszy z możliwych.
Kompostownik nic innego.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

suchodrzew/kamczacka -choruje?
"winogrona ozdobne" czy jak to się nazywa?
Łubin trwały
CORAZ LEPSZE !!!
traktorek na ogrod 20 arow