suchodrzew/kamczacka -choruje?

1. Data: 2008-05-05 21:32:08

Temat: suchodrzew/kamczacka -choruje?
Od: kenubi <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich, pierwszy raz pisze.

mam ~4 odmiany (razem gdzies młodych 7 krzaków).
Nie mam pewności bo kupowałem dinnopłodną a potem dokupiłem tez w innym
sklepie ogrodniczym [też dinnopłodna] i to sa dwa totalnie różne krzaki -
tak to można wierzyć w te kartki na sadzonkach :D
Teoretycznie mam:
dinnopłodną, cos co nazwali eudulis (od nazwy łacińskiej???), czelabinka
(ta choruje), Duet.

http://migrol.pl/temp/image10.jpg
http://migrol.pl/temp/image11.jpg
http://migrol.pl/temp/image12.jpg

Odmiany o mięsistych,szczotkowatych lisciach (rozumiem że ze
strony "kamczackiej") są (wyglądają na) zdrowe.

Odmiany o cienkich/delikatnych, wydłużonych,jasnozielonych liściach,silny
wzrost krzewu (~"suchodrzew siny"?) dostaja jakby zarazy ogniowej
(image10-słaba ostrość ale widać zeschniętą brązową plamę). Także
zdeformowane liście.
W poprzednim roku z jedna z nich - mam dwa krzaki takiej samej - było
słabiutko. Usychała(gałęziami), troche odbijała - ale były dopiero co
sadzone. Jedna z nich pięknie rosła a ta druga metr dalej prawie padła. W
tym roku odbiła ładnie ale już widze chyba objawy tego co ją w tamtym roku
prawie wykończyło ..no i teraz widze te objawy na trzech krzakach (czyli
właściwie wszystkich z tymi jasnozielonymi liśćmi).
W dodatku image11 i 12 - widac mocno żółte przebarwienia (i
zniekształcenia) liści (mączniak?).

No i nie wiem co to może być bo w całym necie jak mantra pisze tylko "nie
chorują" , a może to tylko mikroelementów brakuje?

Gleba gliniasto-paiszczysta, trochę ziemi ogrodniczej było wymieszanej przy
sadzeniu. Niestety są to tereny wapienne , już gdzieś na 40-60 cm występuje
wapień i w związku z tym pH (mierzone odczynnikami akwarystycznymi :D) wody
jak i gleby to ok. 7,5.
Rośliny właściwie rosną dosyć dobrze. W tamtym roku prawie do końca lata(?!)
były wyraźne przyrosty.

Czy koś zna pomocne źródła (pl) odnośnie uprawy "kamczackiej" ?

pozdrawiam
mariusz

2. Data: 2008-05-05 21:44:20

Temat: Re: suchodrzew/kamczacka -choruje?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kenubi" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> No i nie wiem co to może być bo w całym necie jak mantra pisze tylko "nie
> chorują" , a może to tylko mikroelementów brakuje?

Ja trochę nie na temat, ale z tym "nie chorują" i "nie mają szkodników" to
się nie zgodzę - miałam tak ślicznie zmasowany atak czerwców na jagodach, że
się niedobrze robiło.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2008-05-06 05:01:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja trochę nie na temat, ale z tym "nie chorują" i "nie mają szkodników" to
> się nie zgodzę - miałam tak ślicznie zmasowany atak czerwców na jagodach, że
> się niedobrze robiło.

U mnie kiedyś były na krzakach tarczniki, ale chorób żadnych. Gleba ciężka,
gliniasta, zimą podmokła, kiedy nie jest zamarznięta, latem sucha jak beton.
A owocują co rok obficiej, bez nawożenia, przycinania, odchwaszczania.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2008-05-08 18:36:06

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fvns1g$1mp$1@node1.news.atman.pl kenubi
<m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> liściach,silny wzrost krzewu (~"suchodrzew siny"?) dostaja jakby
> zarazy ogniowej (image10-słaba ostrość ale widać zeschniętą brązową

Hejka. Zajrzyj tu: http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=76
Pozdrawiam lonicerowo Ja...cki

5. Data: 2008-05-11 19:20:08

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie kiedyś były na krzakach tarczniki, ale chorób żadnych.

Hmmm. Jakby to powiedzieć.
Znam ten ból - sam byłem ojcem.
:-))))
Zachodziłem w głowę skąd toto się wzięło. Już spalone.
Były co roku na jednym egzemplarzu.
Jutro sprawdzę ponownie, .
Chyba odbudowały system korzeniowy, bo wreszcie
zebrały sie w sobie porządnie i szaleją.
Kwitnienie w tym roku było długie.
:-)

Pozdrawiam wdzięcznie

6. Data: 2008-05-21 09:04:15

Od: kenubi <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> W wiadomości news:fvns1g$1mp$1@node1.news.atman.pl kenubi

> Hejka. Zajrzyj tu: http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=76
> Pozdrawiam lonicerowo Ja...cki

HEJ! DZIEKI! O to biega.

"winogrona ozdobne" czy jak to się nazywa?
Łubin trwały
CORAZ LEPSZE !!!
traktorek na ogrod 20 arow
Kosiarka spalinowa do ogrodu - wybór