co robie nie tak

91. Data: 2005-09-28 19:59:27

Temat: Re: co robie nie tak
Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Filip KK"

> 0 gramów, poniewaz blonnik dzielima na... co nie znaczy, ze go zawiea.

a teraz skup sie i napisz to jeszcze raz po .... "zrozumialemu"

> Zeby pozywienie nie zgnilo w jelitach, tylko zeby pecznialo i mieklo no ;D
> Jak ja mam to napisac ;D

a to, ze to wlasnie blonnik gnije to nie zauwazyles?

> Tak! Ludzie nie jedzacy praktycznie wcale blonnika bardzo zle sie
> odzywiaja! A jak wiemy w dzisiejszych czasach znaczna wiekszosc ludzi zle
> sie odzywia i maja problemy z zaparciami.
> Ale akurat o braku blonnika w dzisiejszym zarciu dla ludu nie mozna
> narzekac.

no to sie bardzo myslisz, bo to w krajach wysokorozwinietych wzrasta
spozycie "zdrowych produktow"(wg ofcjalnych autorytetow) i wzrasta rwoniez
spozycie zrodkow przeczyszczajacych. Jak to wytlumaczysz?

> Oczywiscie. A do czego dazysz?

bo ona wlasnie zywi sie prawie wylacznie blonnikiem i jej "stolec" jest
...... jaki jest :)

> Ja w to wierze. Szczegolnie w przypadek "zmniejszonej ilosci plynow".

jest zasadnicza roznica miedzy blonnikiem i plynami. Bez blonnika zyc mozna,
bez plynow sie nie da, bardzo szybko mozna miec bardzo duze problemy, w tym
ze stolcem.

> Ze nalezy pic bardzo duzo wody?

jaki jest zwiazek miedzy iloscia spozywanego blonnika i woda? bo cos
zaczynasz znowu krecic

> No i tak jest. Nie tyle co "czuc sie zle", ale zle sie odzywiajac i majac
> drobne lub wieksze tego powiklania.

naprawde w to wierzysz!?

Jurek

92. Data: 2005-09-28 21:01:14

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:

> w weglowodanach!?
> jezeli wierzyc tej definicji W (na razie pozostaje przy tej pisowni) :
> http://www.chemia.px.pl/organiczne/weglowodany.html

niestety, ale jeśli to jest cała widza jaką dysponujesz (-ecie) na temat
węglowodanów to słabiutko....

to "doskonale opracowanie", ale ma pewne braki -brakuje tam tak około
95%....

> to jest jasne ze w WEGLOWODANACH nie ma blonnika to by c nie moze. Czy ty
> nie masz gigantycznych brakow w znajomosci biochemi?

jeśli mogę się wtrącić to chyba trochę mylicie pojęcia...

co znaczy: "...jasne ze w WEGLOWODANACH nie ma blonnika..."
muszę chyba poprosić was o zapoznanie się z biochemia... :(

może i w węglodanach nie ma błonnika - ale w błonniku są węglowodany...

pzdr
murek

93. Data: 2005-09-28 21:09:59

Od: "margonik" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie chciałam napisać, że kukurydziane są złe. Przypadkiem wymieniłam
owsiane jako zły składnik musli, a potem się poprawiłam na kukurydziane.

94. Data: 2005-09-29 05:48:33

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"murek" <

> niestety, ale jeśli to jest cała widza jaką dysponujesz (-ecie) na temat
> węglowodanów to słabiutko....
> to "doskonale opracowanie", ale ma pewne braki -brakuje tam tak około
> 95%....

czyli twierdzisz ze w weglowodanach jest blonnik? a poniewaz maz az 95%
wiedzy wiecej , to oswiec mnie maluczkiego i wrzuc tu kilka linkow w ktorych
napisano jak i gdzie znajduje sie blonnik w weglowodanach. A juz szczytem
moich marzen jest dowiedziec sie gdzie w takiej glukozie czy sacharozie jest
blonnik :)

> jeśli mogę się wtrącić to chyba trochę mylicie pojęcia...

czy mozesz mnie (Jurek) wyjasnic gdzie myle pojecia?

> co znaczy: "...jasne ze w WEGLOWODANACH nie ma blonnika..."
> muszę chyba poprosić was o zapoznanie się z biochemia... :(

a ja (Jurek) bardzo bym prosil o CZYTANIE tego co pisza inni , a dopiero
pozniej radzic kolmus z czym ma sie zapoznac :)

> może i w węglodanach nie ma błonnika - ale w błonniku są węglowodany...

"rewelacyjne" ! ;)

Jurek

95. Data: 2005-09-29 08:12:18

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:
> "murek" <

ml

> czyli twierdzisz ze w weglowodanach jest blonnik?

ja twierdzę, że w "błonniku są węglowodany", tak jak napisałem wcześniej...

> ... to oswiec mnie maluczkiego i wrzuc tu kilka linkow w ktorych
> napisano jak i gdzie znajduje sie blonnik w weglowodanach.

dla mnie źródłami wiedzy nie są linki do stron internetowych tylko kurs
biochemii jaki przeżyłem na studiach i obowiązujące na nim
podręczniki..oraz wiele innych książek, które nie były podręcznikami, a
które zacząłem czytywać ze względu na to czym się obecnie zajmuje...

tak się składa, że we wszystkich tych książkach przed nazwiskami autorów
jest napisane "Prof." - wiem, że dla niektórych obecnie panująca wiedza
może być nic nie warta, ale jak już kiedyś pisałem jest ona obowiązująca
i zobowiązująca... jak tak do tego podchdzę...

A juz szczytem
> moich marzen jest dowiedziec sie gdzie w takiej glukozie czy sacharozie jest
> blonnik :)

problem w tym, że ograniczasz pojęcie węglowodanów do glukozy i
sacharozy (czyli cuktów wymienionych w podanym przez Ciebie linku), a
związków chemicznych zaliczanych do węglowodanów jest zdecydowanie więcej...

> czy mozesz mnie (Jurek) wyjasnic gdzie myle pojecia?

właśnie w miejscu gdzie "zadajesz/odpowiadasz na pytanie" "czy w
węglowodanach jest błonnik??"

> a ja (Jurek) bardzo bym prosil o CZYTANIE tego co pisza inni , a dopiero
> pozniej radzic kolmus z czym ma sie zapoznac :)

cytat Twojej wypowiedzi z 28.09 g. 21.39:

"
to jest jasne ze w WEGLOWODANACH nie ma blonnika to by c nie moze...
"

może coś źle zrozumiałem, jest tam jakaś literówka, która mogła zmienić
sens tej wypowiedzi...???

> "rewelacyjne" ! ;)

coś nie tak???

pzdr
murek

96. Data: 2005-09-29 08:28:16

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

murek pisze:

> coś nie tak???

Nie, wszystko w porzadku. Z Jurkiem tak sie wlasnie dyskutuje. Szkoda
czasu i atłasu.

97. Data: 2005-09-29 08:39:33

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> Nie, wszystko w porzadku. Z Jurkiem tak sie wlasnie dyskutuje. Szkoda
> czasu i atłasu.

ja będę "twardy" i podyskutuję jeszcze trochę... :)

pzdr
murek

98. Data: 2005-09-29 11:10:19

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"murek"

> ja twierdzę, że w "błonniku są węglowodany", tak jak napisałem
> wcześniej...

a gdzie ja napisalem ze tak nie jest?

> [...]
> podręczniki..oraz wiele innych książek, które nie były podręcznikami, a
> które zacząłem czytywać ze względu na to czym się obecnie zajmuje...

czyli rozumiem ze w podercznikach jest napisane ze takiej glukozie jest
blonnik, a winternecie o niczym ytalim nikt nie napisal? bo to wynika z
twoich zarzutow ze ja (Jurek) nie wiem o czym pisze

> [...]
> może być nic nie warta, ale jak już kiedyś pisałem jest ona obowiązująca i
> zobowiązująca... jak tak do tego podchdzę...

to jest jasne, nic nie mam przeciwko tytulom autorow podrecznikow. Ale cos
mi zarzuciles, a teraz serwujesz mi bardzo ogolne formulki o twojej
znajomosci biochemi i tytulach naukowych autorow podrecznikow czy ksiazek.
Poniewaz ja twierdze w weglowodanach nie ma blonnika , a Ty mi zarzucasz ze
"nie wiem o czym pisze" to bardzo prosze o kilka zdan w ktorych opiszesz
gdzie i w jakiej postaci wystepuje blonnik w weglowodanach. A jezeli jest
inaczej to badz laskaw to napisac

> problem w tym, że ograniczasz pojęcie węglowodanów do glukozy i sacharozy
> (czyli cuktów wymienionych w podanym przez Ciebie linku), a związków
> chemicznych zaliczanych do węglowodanów jest zdecydowanie więcej...

no to tu masz inny link z duzo wieksza iloscia wymienionych weglowodanow
http://medycyna.linia.pl/weglowod.html

w ktorych z tych wymienionych (w tym linku) weglowogdanow znajduja sie
blonnik? Jezeli nie ma blonnika w tych wymienionych,to podaj nazwy takich
weglowodanow w ktorych blonnik jest. Mam sporo publikacji, poszukam sobie
dodatkowych informacji na temat tych weglowodanow. Wychodze z zalozenia ze
nigdy nie jest za pozno na poznanie nowych faktow :)

> właśnie w miejscu gdzie "zadajesz/odpowiadasz na pytanie" "czy w
> węglowodanach jest błonnik??"

bo tak wynika z tego co pisze Filip ; a wiec staram sie uzyskac od NIEGO
precyzyjne i jasne stwierdzenia.

> może coś źle zrozumiałem, jest tam jakaś literówka, która mogła zmienić
> sens tej wypowiedzi...???

poniewaz twierdzisz (chociaz na poczatku postu napisales co innego) ze sa
weglowodany w ktorych strukturze wystepuje blonnik, to ja poprosze ich nazwe
:)

> coś nie tak???

no wlasnie to jest akurat prawda, chyba zauwazyles cudzyslow?

Jurek

99. Data: 2005-09-29 11:13:35

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin 'Cooler' Kuliński" <

> Nie, wszystko w porzadku. Z Jurkiem tak sie wlasnie dyskutuje. Szkoda
> czasu i atłasu.

nie tylko masz problemy ze zrozumieniem tego co piszesz, ale "piana "
przeszkadza Ci widziec co czytasz (moze to jest przyczyna klopotow ze
zrozumieniem?)
Ale zanim calkiem zaniewidzisz to zwracam uage na dwa znaczki " ... ", juz
zauwazylem ze wege maja bardzo relatywne podejscie do znaczenia slow, ale
moze bez przesady

Jurek

100. Data: 2005-09-29 11:14:35

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"murek"

> ja będę "twardy" i podyskutuję jeszcze trochę... :)

no to moze doczekam sie nazwy weglowodanu z blonnikiem w swojej strukturze
:)

Jurek

napoje
widzieliście e-dieta.pl najlepsze na odchudzanie
zgaga - co jesc by jej nie miec?
właściwe zestawianie pokarmów
co niezdrowe...