co robie nie tak

11. Data: 2005-09-26 05:25:55

Temat: Re: co robie nie tak
Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik baska napisał:

> Czy masz zaparcia? Jezeli nie wyprozniasz sie wystarczajaco regularnie,
> to niestety powinnas stosowac przez jakis czas herbatki przeczyszczajace
> (np. senes).

Stek bzdur!

W jakich to gazetkach pisza, ze nalezy pic te herbatki????

Nalezy tak diete skonfigurowac, aby nie trzeba bylo sie przeczyszczac!

Zainteresuj sie baska czyms takim jak blonnik. Najbogatsze jego zrodlo
mamy w oleju lnianym. Zacznij stosowac/pic ten olej, a problemy z
jelitami po prostu znikna.

--
Pozdrawiam - Filip

F.K. "BAJA" Tuning & Design
www.tuningbaja.pl - zapraszam

12. Data: 2005-09-26 05:45:06

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Filip KK

> Zainteresuj sie baska czyms takim jak blonnik. Najbogatsze jego zrodlo
> mamy w oleju lnianym.

i ten BLONNIK w oleju lnianym jest w postaci plynnej? To jest rewolucyjne!
mozna poprosic o jakies linki czy inne zrodla tej "wiedzy"?
A poza tym, to zasmiecanie przewodu pokarmowego niestrawnym blonnikiem ma
pomoc temu ukladowie? tez rewolucyjne, ale o zrodla nie pytam bo juz bylo to
walkowane wiele razy :)

> Pozdrawiam - Filip

Jurek

13. Data: 2005-09-26 07:20:16

Od: muerk <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:
> A poza tym, to zasmiecanie przewodu pokarmowego niestrawnym blonnikiem ma
> pomoc temu ukladowie? tez rewolucyjne, ale o zrodla nie pytam bo juz bylo to
> walkowane wiele razy :)

przepraszam, czy ty sądzisz, że błonnik jest szkodliwy???

murek

14. Data: 2005-09-26 07:26:53

Od: "monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moj jadlospis jest mniej wiecej taki
> rano serek homo albo musli
> obiad pare pierogow albo ryba+warzywa bez kartofli albo jakies chude mieso
> kolacja 2kanapki ale nie codziennie albo 2 raz serek
> nie uzywam cukru nie jem ziemniakow ani chipsow nie podjadam pieczywo raz na
> pare dni
> nie chudne wcale a waze 82 przy wzroscie 164
> przez jakis czas bylam na niezbytdokladnym montignacu i nic
> poratujcie
> elka
> musisz uwierzyć że ci się uda! spedzaj dużo czasu na świeżym
powietrzu,musiesz dużo się poruszać!! Zapisz sie na jakieś dodatkowe ćwieczenia
a napewno ci się uda musisz jejść w małych ilościach i czesto!
powodzenia!!!!!!!!!!

15. Data: 2005-09-26 08:07:56

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"muerk"

> przepraszam, czy ty sądzisz, że błonnik jest szkodliwy???

w nadmiarze? oczywiscie.
miedzy blonnikiem i trocinami, glowna roznica jest taka ze trociny sa duze.
Ale nie slyszalem zeby ktos mielil trociny tylko po to zeby je jesc.
Czlowiek blonnika nie trawi, jelita musza sie nameczyc zeby "to "przepchnac,
a przy okazji to gnije.

> murek

Jurek

16. Data: 2005-09-26 08:47:13

Od: muerk <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:
> "muerk"

> w nadmiarze? oczywiscie.

w nadmiarze to wszystko jest szkodliwe... woda, tlen itd. - a jak tego
nie masz to nie żyjesz...
a co dla Ciebie znaczy "w nadmiarze"???

murek

17. Data: 2005-09-26 09:11:16

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> blonnika nie trawi, jelita musza sie nameczyc zeby "to "przepchnac, a przy

Dodam jeszcze, że:
1. to przepchnięcie dużych ilości błonnika przez przewód pokarmowy wymaga
ENERGII,
2. błonnik w nadmiarze UTRUDNIA trawienie i wchłanianie wartościowych składników
z pokarmu,
3. błonnik w nadmiarze stwarza dogodne warunki do namnażania się
MIKROORGANIZMÓW jelitowych trawiących błonnik właśnie.
4. błonnik w nadmiarze PRZYSPIESZA przesuwanie pokarmu NIE DO KOŃCA STRAWIONEGO
do jelit, co stwarza warunki do GNICIA tegoż niestrawionego pokarmu (kolki,
wzdęcia).

Najdziwniejsze jest to, że w dietetycznej propagandzie za najzdrowsze uważa się
akurat pokarmy, które... wzdymają, np. fasola, groch, kapusta, kalafior,
brukselka, cebula, chleb razowy, czosnek... ;P
http://www.resmedica.pl/zdart8004.html

Jakoś nawet dietetycy nie oskarżają tłuszczów i mięsa o wywoływamie wzdęć...

Krystyna

18. Data: 2005-09-26 09:18:31

Od: muerk <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> Dodam jeszcze, że:

> 2. błonnik w nadmiarze UTRUDNIA trawienie i wchłanianie wartościowych
> składników z pokarmu,

...tak, ale co to jest 'nadmiar'???

> 4. błonnik w nadmiarze PRZYSPIESZA przesuwanie pokarmu NIE DO KOŃCA
> STRAWIONEGO do jelit, co stwarza warunki do GNICIA tegoż niestrawionego
> pokarmu (kolki, wzdęcia).

nie wiem dlaczego uważasz, że przesuwanie niestrawionego do końca
pokarmu sprzyja jego gniciu???
gnicie następuje właśnie wtedy, gdy pokarm zalega w jelitach...

Przyspieszenia pasażu jelitowego przez błonnik jest uważane za jeden z
ważniejszych mechanizmów ochrony przez nowotworami jelita grubego.

Przyspieszenie powoduje skrócenie czasu kontaktu z błoną śluzową
ewentualnych kancerogenów zawartych w niestrawionych (ew.
niedotrawionych) resztkach pokarmu.

myślę, że cała ta dyskusja mogłaby sie zakończyć gdyby ktoś napisał w
końcu co to jest 'nadmiar błonnika w diecie'

czekam na propozycje...

pzdr
murek

Fundacja Jedz dobrze
www.jedzdobrze.pl

19. Data: 2005-09-26 09:20:49

Od: muerk <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

upsss..

nie przeczytałem Twojego nicka...

nie wdaję się w dyskusję

pzdr
murek

20. Data: 2005-09-26 09:27:38

Od: "Jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"muerk"

> a co dla Ciebie znaczy "w nadmiarze"???

spozywanie duzych ilosci pokarmow bogatych w blonnik, ustawianie calej
"diety" tylko po to zeby bylo w niej jak najwiecej blonnika. Szukanie
gotowych wyrobow na ktorych napisano duzymi literami "Bogate w blonnik" itd
itp

> murek

Jurek

napoje
widzieliście e-dieta.pl najlepsze na odchudzanie
zgaga - co jesc by jej nie miec?
właściwe zestawianie pokarmów
co niezdrowe...