Re: co to jest informacja? [crosspost]

From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Date: Fri, 13 Aug 2010 07:18:17 +0200

"kiwiko" <k...@o...pl>
news:4c645c8b$4$20989$65785112@news.neostrada.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> o czym myślisz najczęściej?
>
> kiwiko

Nie można poznać czyichś myśli zanim ta osoba ich nie wyjawi,
z pewnymi wyjątkami -oczywiście- gdy druga osoba myśli o tym
samym i to się po prostu czuje i wie bez słów (np. ochota) lub
myśli wywołane tą samą informacją (np. wiadomości).
Ludzie są genetycznie podobni do siebie, więc domyślnie procesy
myślowe także są podobne u różnych ludzi, co wcale nie jest
pewne, ale wielce prawdopodobne.
Na Twoje pytanie mogę odpowiedzieć szczerze i wprost, ale
mam też możliwość zataić swoje myśli gdy są z jakichś powodów
niepubliczne i mam także możliwość "zmyślać na poczekaniu"
tworząc słowotok interesownej nowomowy, a więc wyrazić myśli
nie "od siebie" ale "pod Ciebie" (jeśli wiesz o co mi chodzi). :-)
W uściśleniu napiszę Ci szczerze i wprost, iż dla mnie słowo
MYŚLEĆ dotyczy dwóch równoległych zjawisk, z których pierwsze
ma nazwę 'postrzeganie zmysłowe', a drugie 'werbalizacja', a więc
wyrażanie myśli za pomocą "łańcucha słów i zdań".
Postrzeganie nie dotyczy tylko wrażeń wzrokowych, ale jest całą
gamą doznań zmysłowych, a więc dżwięków, zapachów, smaków,
dotyków, odczuć itp i często te doznania nie mają nawet nazwy,
stąd trudność opisywania tego co się czuje
- a piszę, że te zjawiska postrzegania (w czasie rzeczywistym)
i werbalizacja (myślenie słowami) dokonują się równolegle
bo człowiek ma podzielność uwagi, więc słuchając np. muzyki
słyszy się równocześnie melogię, tekst, a umysł podpowiada
skojarzenia, które "cisną się do głowy". :)
Powyższy tekst to przygotowanie, rozgrzewka, gra wstępna,
aby łatwiej było Tobie zrozumieć odpowiedź na Twoje pytanie:
"o czym myślisz najczęściej?"
- najczęściej i na ogół myślę o sprawach bieżących, które
strumieniem informacji zalewają moją świadomość. W ten
sposób realizuje się "pełnia życia" -Carpe diem- moja JAŹŃ
świadoma chwili teraźniejszej, miejsca, okoliczności i możliwości.
Do tego dochodzą przemyślenia, domysły, pomysły, wymysły itp.
Osobną kartę, zwykle poufną - stanowią marzenia ukryte gdzieć
w zakamarkach duszy, czasem wstydliwe, czasem kudłate,
czasem wulgarne i grzeszne, a wywołujące dreszczyk emocji
bo "co by było gdyby... ...?" ;D
hehe ;)
Czy pomyślałaś w tym momencie to samo co ja? ;)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)