co to miso ???

1. Data: 2002-06-15 18:00:43

Temat: co to miso ???
Od: "Dwarazyka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem z miasta, to widać ale niewiem co to miso?
K-2

1. Data: 2002-06-15 19:04:04

Temat: Re: co to miso ???
Od: "shirka" <a...@s...members> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem z miasta, to widać ale niewiem co to miso?
> K-2
miso to jest japonska odmiana tofu

1. Data: 2002-06-15 19:16:05

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> miso to jest japonska odmiana tofu

nie całkiem. Znaczy na odwrót, całkiem nie. To jest podstawa zup. Gorąca
woda + specjalne rybki suszone. Można kupić gotowe w sklepach z
japońszczyzną. To tak mniej więcej "rosołek" da japońskich dań.

Do tego można dać tofu, ale niekoniecznie.

Waldek

1. Data: 2002-06-15 21:09:24

Od: hmmm <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jun 2002 20:00:43 +0200, "Dwarazyka"
<d...@p...onet.pl> zapytal:

>Jestem z miasta, to wida? ale niewiem co to miso?

z encyklopedii:
"(...)Z bialka soi owlosionej, poddanego fermentacji, otrzymuje si?
roslinny ser znany pod roznymi nazwami, np. miso, tofu?"
(pierwsze slysze...)

z innego zrodla:
"Zupa miso to tradycyjny japonski napoj (typ bulionu), ktory moze
wchodzic w sklad obiadu lub byc uzywany jako wywar do przygotowania
japonskich warzyw, ryb i innych dan."

z wlasnej pamieci:
Miso to pasta sojowa (sprzedawana w sklepach z zywnoscia orientalna),
bedaca rodzajem uniwersalnej przyprawy w kuchni japonskiej jak i nazwa
zupy, przygotowanej na bazie tejze przyprawy. Oryginalne miso jest
produkowane z ziaren soi, ktore sa poddawane fermentacji i soli
morskiej.

hmmm
glodna nieslychanie

1. Data: 2002-06-16 09:43:20

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmmm wrote:
> [...]
> zupy, przygotowanej na bazie tejze przyprawy. Oryginalne miso jest
> produkowane z ziaren soi, ktore sa poddawane fermentacji i soli

dokladnie tak, miso to "fermentowane puree z soi z dodatkiem soli morskiej,
o konsystencji masla orzechowego, dodawane do zup, sosów jako przyprawa lub
zamiast soli.". do kupienia tez w roznych sklepach ze zdrowa zywnoscia.
sprzedawane w sloiczkach albo w foliowych paczuszkach. zazwyczaj w
niewielkich ilosciach. cena - kilkanascie zlotych. ale nie nalezy sie
zrazac ze drogie, bo miso urzywa sie w niewielkich ilosciach - wlasnie jako
podstawy zupy lub jako przyprawy.
ja czasem uzywam zamiast kostki bulionowej, moja siostra zreszta zupelnie
niezaleznie wymyslila taki sam patent.

mam zamiar poszperac niedlugo w soeci i rozpracowac jeszcze kilka przepisow
z miso wiec moze kiedys cos jeszcze podesle.

pozdr.
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-06-16 12:32:31

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> nie całkiem. Znaczy na odwrót, całkiem nie.

LOL :-)

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-06-17 02:30:13

Od: Art Plazewski. <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja <k...@s...pl> wrote:

> [...]
>
>mam zamiar poszperac niedlugo w soeci i rozpracowac jeszcze kilka przepisow
>z miso wiec moze kiedys cos jeszcze podesle.

Dac jej wodki -;-))))))
a tutaj link http://www.soyfoods.com/soyfoodsdescriptions/miso.ht
ml

Art(Gruby).
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-06-17 18:27:16

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> LOL :-)

Z czego ryczysz?
Waldek jak jest w dobrym humorze to i prawdę mówi.
Naprawdę.
Inaczej by powiedział, że to takie gie... z ...
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-06-17 18:30:32

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dac jej wodki -;-))))))
> a tutaj link http://www.soyfoods.com/soyfoodsdescriptions/miso.ht
ml

Ale ona jest bezmiesna i jeszcze jakas (ulomna?)
;-O

1. Data: 2002-06-17 18:36:33

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Art Plazewski." wrote:
> Dac jej wodki -;-))))))
> a tutaj link http://www.soyfoods.com/soyfoodsdescriptions/miso.ht
ml

to ja mam lepszy link:
http://wiem.onet.pl/wiem/001ac3.html

a tam mozemy przeczytac:
"Z bialka soi owlosionej, poddanego fermentacji, otrzymuje sie roslinny ser
znany pod róznymi nazwami, np. miso, tofu.".... to ja juz nawet nie
skomentuje ;P

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl