co to oznacza?-wynik tomografi kręgosłupa....

1. Data: 2004-09-03 18:02:00

Temat: co to oznacza?-wynik tomografi kręgosłupa....
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Mozecie mi powiedzieć co w skrócie oznacza mój wynik tomografi kręgosłupa
szyjnego ?

-widoczne wielopoziomowe rozluźnienie pierścieni ścięgnistych z uwypukleniem
krążków międzykręgowych dokanałowe z uciskiem na struktury wewnątrzkanałowe.
Zmiany na poziomie C2-C3,C3-C4,a najwyraźniej na C4-C5, C5-S1

Dziękuje i pozdr Magda

2. Data: 2004-09-03 20:48:54

Temat: Re: co to oznacza?-wynik tomografi kręgosłupa....
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na początek skróty literowe:
C - odcinek szyjny
Th - odcinek piersiowy
L - odcinek lędźwiowy
S - odcinek krzyżowy

Cyfry oznaczają kolejne kręgi w danym odcinku. Poziom np. C2-C3 oznacza
krążek międzykręgowy (czyli popularnie "dysk") pomiędzy drugim i trzecim
kręgiem szyjnym. Każdy taki krążek składa się z dwóch części: w środku
galaretowate jądro miażdżyste, otoczone pierścieniem włóknistym. Wynik
badania oznacza, że pierścienie włókniste się rozluźniły i pozwalają jądru
miażdżystemu wpuklać się do kanału kręgowego i uciskać na nerwy. W
uproszczeniu wynik badania odpowiada tzw. "wypadnięciu dysku", bądź czemuś
poprzedzającemu ten stan.

Pozdrawiam
Piotr

do okulistów
Wędzidełko, zabieg urologiczny
Bola nerki-kamien/piasek...al bo co to jest???
seks oralny
do Pan - wkladki Instead