co to za poroniony pomysł??? 22% VAT??

1. Data: 2006-02-08 14:20:43

Temat: co to za poroniony pomysł??? 22% VAT??
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzisiaj wchodzę do apteki żeby kupić sobie jak zwykle emulsję do mycia
twarzy i ciała (sebamed)
nagle pani rzuca hasło - 54 zł
podobno narzucili 22%VAT
raaaaaaaaaaany!!! kto to wymyślił????
dawniej płaciłam 18-22 zł max

czy ktoś z Was orientuje się czy na wszystkie kosmetyki sprzedawane w
aptekach bedzie taki VAT?
czy tylko na jakieś wybrane...

pozdrawiam serdecznie
[zdegustowana]

1. Data: 2006-02-08 14:25:56

Temat: Re: co to za poroniony pomysł??? 22% VAT??
Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-02-08 15:20:43 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *mufaska* skreślił te oto słowa:

> dzisiaj wchodzę do apteki żeby kupić sobie jak zwykle emulsję do mycia
> [...]

22 zł + 22% VAT = 26,84

Twoim zdaniem VAT wszystko wyjasnia (jeśli rzeczywiscie stawka Vat
wzrosła).

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/

1. Data: 2006-02-08 14:45:18

Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" napisał w wiadomości
> nagle pani rzuca hasło - 54 zł

Za jedno opakowanie o tej samej objętości co zawsze???

> podobno narzucili 22%VAT

AFAIK to VAT na kosmetyki od dawna wynosi 22%. Ale nawet jeśli nie, to
matematycznie się to nie zgadza.
BTW - na esentia.pl jest 22,60 zł

> czy ktoś z Was orientuje się czy na wszystkie kosmetyki sprzedawane w
> aptekach bedzie taki VAT?

Niedługo na wszystko będzie 22%, bo to nasza stawka podstawowa. Generalnie
wszystko zdrożeje.

pzdr,
Aga

1. Data: 2006-02-08 20:35:08

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

mufaska <m...@b...pl> pisze:

> nagle pani rzuca hasło - 54 zł
> podobno narzucili 22%VAT
[...]
> dawniej płaciłam 18-22 zł max

Jakim cudem?
Nawet jeśli VAT wynosił kiedyś 0% (a nie sądzę), to i tak płaciłabyś wówczas
44.5 zł.
(44.50 zł + 22% = 54.00 zł z hakiem)
A jeśli nawet kiedyś płaciłaś 22.00 zł przy 0% VAT (co i tak jest
niemożliwe, bo na kosmetyki zawsze był VAT), to teraz płaciłabyś najwyżej
24.00 zł. Ktoś Cię chyba zrobił w bambuko.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2006-02-08 20:59:22

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli nawet kiedyś płaciłaś 22.00 zł przy 0% VAT (co i tak jest
> niemożliwe, bo na kosmetyki zawsze był VAT), to teraz płaciłabyś najwyżej
> 24.00 zł. Ktoś Cię chyba zrobił w bambuko.

nie zrobił nie zrobił bo się nie dałam :)
powdziękowałam pani.
może ona sie buchnęła w liczeniu ale twardo postawiła sprawę, że tyle to
teraz kosztuje...
zdziwiło mnie to po prostu :)

1. Data: 2006-02-08 21:17:28

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:s7drp7i0d4mv.1skhhj47ruanu$.dlg@40tude.net>
mufaska <m...@b...pl> pisze:

> może ona sie buchnęła w liczeniu ale twardo postawiła sprawę, że tyle
> to teraz kosztuje...

Ale na pewno nie dlatego, że podniesiono stawkę VAT.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2006-02-08 21:35:53

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Feb 2006 22:17:28 +0100, Nixe napisał(a):
> W wiadomości <news:s7drp7i0d4mv.1skhhj47ruanu$.dlg@40tude.net>

> Ale na pewno nie dlatego, że podniesiono stawkę VAT.

nie mam pojęcia jaka jest przyczyna
moim zdaniem się buchnęła w obliczeniach
ZAWSZE w tej aptece kupowałam.
za mniejsze pieniądze

pójdę do innej zatem ;)

1. Data: 2006-02-08 23:45:14

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vat na kosmetyki od dawna wynosi 22%. już prędzej wiązałabym cenę z kursem
euro czy dolara.
no i pytanie retoryczne: czy cos tanieje? niestety wzrost cen to dość typowa
sprawa, niezależnie od vatów.

1. Data: 2006-02-09 10:01:01

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

justy napisał(a):
> Vat na kosmetyki od dawna wynosi 22%. już prędzej wiązałabym cenę z kursem
> euro czy dolara.

Taaa...zwlaszcza, ze i dolar i euro mocno stanialy, wiec ta podwyzka o
wiecej niz 100% jest rzeczywiscie uzasadniona ;>
A nie bylo to wieksze opakowanie? Jesli nie, to lepiej juz nie chodz do
tej apteki, skoro pani sie az tak potrafi pomylic (2-3 zl by uszly, ale
30?) w obliczeniach, lepiej nie pytac jej o przeliczenie dawki leku.

th

1. Data: 2006-02-09 11:11:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

justy napisał(a):
> Vat na kosmetyki od dawna wynosi 22%. już prędzej wiązałabym cenę z kursem
> euro czy dolara.

Tak mi przyszło do głowy - może te kosmetyki Sebamed podchodziły jakoś
pod leki czy cuś i stąd niższy Vat? Chociaż to i tak nie tłumaczyłoby
takiej podwyżki, bo różnica powinna być 15% a nie ponad 100%.

Pozdrawiam
Ewa

Pomysł na Walentynki...
Allegro-oszustwa