Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: co wskazuje zle eeg?
Date: Thu, 19 Oct 2006 07:14:01 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 28
Message-ID: <l...@a...coca.cola>
References: <4533ce06$0$17966$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.116.100.235
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1161234840 18982 217.116.100.235 (19 Oct 2006 05:14:00 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Oct 2006 05:14:00 +0000 (UTC)
X-User: mwbieniek
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl (b846f4bc.176.307)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.medycyna:218754
Ukryj nagłówki
On Mon, 16 Oct 2006 21:19:43 +0200, siliana wrote:
> oprocz padaczki co wykazuje eeg. czy ktos mi to moze wytlumaczyc prostym
> jezykiem, bo opisy w necie sa strasznie skomplikowane:( zawsze szokiem jest
> zly wynik, podczas gdy na zwewnatrz nie ma zadnych niepokojacych objawow:(
Jednorazowe, spoczynkowe EEG to badanie, które bardzo trudno
interpretować bez znajomości kontekstu klinicznego. W ogóle EEG nie jest
łatwe w interpretacji i poza pewnymi konkretnymi sytuacjami nie jest
bardzo użyteczne.
EEG nie "wykazuje padaczki", chyba że jest wykonane w trakcie napadu,
wtedy może potwierdzić, że pacjent go ma (a czasami wcale nie jest to
oczywiste), lub potwierdzić, że to, co ma pacjent to nie napad. Takie
samo EEG u jednego chorego może znaczyć zupełnie co innego, niż u
drugiego. EEG z opisanymi cechami napadowości nie oznacza rozpoznania
padaczki; zdarza się też, że rozpoznajemy padaczkę mimo, że pojedyncze
spoczynkowe EEG jest prawidłowe.
Przeczytałem pozostałe posty w tym wątku i jedyne, co mogę powiedzieć,
to to, że zapis (opis) musi zobaczyć lekarz prowadzący. Bez znajomości
chorego, jego historii i stanu klinicznego, sam opis znaczy niewiele.
m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/
|