co wzamian wędlin

41. Data: 2006-11-03 10:55:00

Temat: Re: co wzamian wędlin
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> W supermarkietach jest tu mnóstwo żarcia pochodzenia rosyjskiego.
> Ukraińskiego mniej, polskiej żywności mało. Trzeba jechać do polskiego
> sklepu, ale tych też jest paręnaście. Muszę się zresztą tam wybrać po
> bób, bo do Polski mi chwilowo nie po drodze. Sało kupuję na straganie na
> targu ;-)
> A chiński sklep (właściwie wietnamski ;-)) jest też moim częstym celem.

> tu właściwie tylko krówki przebiły się oficjalnie. Poza tym są jeszcze
> różne wafelki, ale ich polskie pochodzenie jest lekko zaszyfrowane.

> [...]
Ano tak wypadło szukać szczęścia na emeryturze, no i chciałem byc
bliżej córki, a ta też jest zadowolana, szczególnie ze wspólnych
obiadków ( tak trochę żeby było związane z grupą).
Tutaj pochodzenia towarów nikt, nawet lekko nie szyfruje. Sklepów z
polskim jedzeniem dużo.ale tylko jedzeniem.
Najczęściej prowadzą je Łotysze lub Litwini, a personel polski.

Pzdr. Janusz

42. Data: 2006-11-03 12:08:42

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):
>. Mój mąż twierdzi , że do chlebka najlepsza jest wędzona,
> paprykowana słonina i setka wódki ;-)
Podaj pzrepis na ta paprykowana słonine, bo mojego meza opetała, a ja
nie wiem jak to robic. Podobno własnie na wschodzi rewelacyjna robia

--

Gosia

43. Data: 2006-11-03 12:44:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message
> Podaj pzrepis na ta paprykowana słonine, bo mojego meza opetała, a ja nie
> wiem jak to robic. Podobno własnie na wschodzi rewelacyjna robia

Znacznie lepsza jest peklowana na mokro i uwędzona, a następnie
zapasteryzowana (kilka razy) lub lepiej zapieczona (w piekarniku lub piecu
chlebowym, tylko raz) w wekach... Kawałki słoniny lub boczku wędzonego
(lepiej jedno i drugie) włożyć do wecka i zalać smalcem, zapiec...
Oczywiście do mieszaniny peklującej można dodać więcej papryki, ale ja
odradzam, bo można nabawić się hemoroidów - to zapłata za paprykę i pieprz
płacona z odroczonym terminem...

44. Data: 2006-11-03 17:54:00

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):
> Podaj pzrepis na ta paprykowana słonine, bo mojego meza opetała, a ja
> nie wiem jak to robic. Podobno własnie na wschodzi rewelacyjna robia
Niestety - nie robię jej sama , lecz kupuję w Kielcach przy ul.
Staszica w sklepie mięsnym pana Bartosa, jednak nie zawsze bywa. Je
się ją pokrojoną w cieniuchne płatki na chlebie. U gości wzbudza
najpierw lekką konsternację, potem z ciekwaości nie mogą wytrzymać
i nieśmiało próbują, a potem niczego innego już nie jedzą tylko
słoninkę i przyjęcie mamy z głowy od pierwszego razu :-)))
Co do przepisu - trzebaby poszukać w necie, na pewno gdzies
widziałam. Nawet w tej grupie coś było - ale nie wędzona, lecz
solona, parykowana i trzymana na kaloryferze (nie żartuję!) aby
dojrzała. Zachwalana była bardzo. Spróbuję odgrzebać.

45. Data: 2006-11-03 17:56:20

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

anatol napisał(a):
> [...]
Eee tam ;-) To na piątek, a na resztę tygodnia?

46. Data: 2006-11-03 18:40:44

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):

> Eee tam ;-) To na piątek, a na resztę tygodnia?

<
-Tym to się najmniej przejmuję, zawsze jem to na co mam ochotę .
A tak apropos, to czemu w piątek nie można jeść wędliny skoro na
Wigilie jest pozwolenie,
- jak mawiał mój znajomy do swojej moherowej śp. mamy nie w każdy
piątek p. Chrystus umierał ...

47. Data: 2006-11-03 18:44:34

Od: t...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

anatol wrote:

> [...]
> Wigilie jest pozwolenie,
> - jak mawiał mój znajomy do swojej moherowej śp. mamy nie w każdy
Można, można. Natomiast należy powstrzymywać się od czegoś, co się lubi.
--
Pozdrawiam, Truscaveczka
==

48. Data: 2006-11-03 18:51:41

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl napisał(a):
> [...]
> ==
> "Free speech includes the right not to listen, if not interested." Robert

Wiem, że można - ale niektórzy uparcie tkwią w "dogmatach" i do
nich to było.
Jeść też można lubieć - to co głodówka 24 godzinna . Chociaż
można i tak w ramach pokuty czy cóś.
Pzdr. Janusz

49. Data: 2006-11-03 18:53:52

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl schrieb:

> Można, można. Natomiast należy powstrzymywać się od czegoś, co się lubi.

niekoniecznie. Nie wszyscy należą do tej sekty.

Waldek

50. Data: 2006-11-03 20:06:38

Od: t...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Waldemar wrote:

> niekoniecznie. Nie wszyscy należą do tej sekty.
>
> Waldek
Waldek, zakładałam, ze osoba to pisząca należy. A czy ja należę, to inna
bajka, inne religie/filozofie są równie pociągające.
--
Pozdrawiam, Truscaveczka
==
"Free speech includes the right not to listen, if not interested." Robert
Heinlein

Prosba nt. diety/przepisow po operacji jelita grubego
SKRAJNE QRWSTWO
gdzie Poradania Laktacyjna?
GNIAZDO
Jakie mięsko najlepsze na gulasz ?