co wzamian wędlin

1. Data: 2006-10-31 10:24:07

Temat: co wzamian wędlin
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co robicie wzamian wędlin,
ostatnio zrobiłem kurczaka w galarecie i indyka z nadzieniem z boczku i
czosnku duszonego w sosie własnym,
może macie jeszcze jakieś pomysły ?

Andrzej

2. Data: 2006-10-31 22:25:58

Temat: Re: co wzamian wędlin
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):
> co robicie wzamian wędlin,
Ponieważ wędlin w Polsce już nie da sie jeść, często smażę po
prostu kotlety mielone, ale takie duże, aby potem móc kroić je na
zimno w plasterki w charakterze wędliny. Jest to ulubiony dodatek do
chleba w naszym domu. Czasami robię też pyszny smalczyk, piekę
pasztet, lub boczek z przyprawami i dużą ilością czosnku. Gdy to
się znudzi (choć raczej trudno o to), są do dyspozycji domowe dżemy
i miód. Mój mąż twierdzi , że do chlebka najlepsza jest wędzona,
paprykowana słonina i setka wódki ;-)

3. Data: 2006-10-31 22:30:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
s.com...

Andrzej napisał(a):
> [...]
się znudzi (choć raczej trudno o to), są do dyspozycji domowe dżemy
i miód. Mój mąż twierdzi , że do chlebka najlepsza jest wędzona,

To najlepsza byłaby w tym przypadku pieczeń rzymska.

4. Data: 2006-10-31 23:51:23

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 31 octobre 2006 ŕ 23:25:58, dans
<1...@b...googlegroups.co
m> vous écriviez :

A Nutelli nie ma ?

--
Niesz

5. Data: 2006-11-01 08:26:49

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):
> [...]
się znudzi (choć raczej trudno o to), są do dyspozycji domowe dżemy
i miód. Mój mąż twierdzi , że do chlebka najlepsza jest wędzona,

a tą setkę da się jakoś rozsmarować na chlebie ;)

6. Data: 2006-11-01 10:07:25

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):
> A Nutelli nie ma ?
Chciałaś powiedzieć melasy?
Że też ludzie kupują ten odpad cukrowniczy...

7. Data: 2006-11-01 11:48:47

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka wrote:

> Ponieważ wędlin w Polsce już nie da sie jeść,

A czemuż to 'nie da się jeść'? Ja na przykład jadam i żyję. Domyślam się, że
chodzi Ci o coś, co jest tu często nazywane "faszerowaniem chemią". Uprzejmie
zatem informuję, że w prawie dowolnym super/hipermarkecie możesz kupić prawie
dowolną wedlinę, od kindziuka, przez salami, chorizo do szynki westfalskiej
czy parmeńskiej włącznie. Możesz też zapewne kupić kilo parówek za trzy
złote, ale po co? Zresztą również polskim firmom zdarza się już produkować
całkiem dobre wędliny, których kilogram jest robiony z ponad kilograma mięsa,
a nie odwrotnie.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

8. Data: 2006-11-01 11:52:15

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzębski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:eia1it$nu$1@news.lublin.pl...
> [...]

> złote, ale po co? Zresztą również polskim firmom zdarza się już produkować
> całkiem dobre wędliny, których kilogram jest robiony z ponad kilograma

to poczekam jak będzie tych firm w przewadze :)
az

9. Data: 2006-11-01 12:36:07

Od: "aga-ch" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):
> co robicie wzamian wędlin,

Wygodnym rozwiazaniem jest t.zw.klops, ktory robi sie z mielonego
miesa (wg uznania rodzaj)
tak jak na mielone. Mozna dodac do niego jajka na twardo lub pieczarki,
warzywa.
Dodatki sa nie konieczne, ale urozmaicaja potrawe.
Klops obtaczamy bulka tarta i pieczemy w rozgrzanym piekarniku (150
st.).
Najlepiej przykryc folia, aby sie nie spalil wierzch klopsa.

Pzdr.aga-ch

10. Data: 2006-11-01 12:59:37

Od: Gruby <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31 Oct 2006 14:25:58 -0800, ikselka napisał(a):

> [...]
> się znudzi (choć raczej trudno o to), są do dyspozycji domowe dżemy
> i miód. Mój mąż twierdzi , że do chlebka najlepsza jest wędzona,

I wie chłop , co mówi..:-))

--
żeby mi sie tak chciało, jak mi się nie chce...

Prosba nt. diety/przepisow po operacji jelita grubego
SKRAJNE QRWSTWO
gdzie Poradania Laktacyjna?
GNIAZDO
Jakie mięsko najlepsze na gulasz ?