co wzamian wędlin

11. Data: 2006-11-01 14:38:09

Temat: Re: co wzamian wędlin
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej napisał(a):
> [...]

Tak, o to chodzi, ale i o to, że wszystko jednakowo smakuje, receptury
klasycznych wedlin dawno poszły w odstawkę, nastrzykuje się
surowiec pseudobiałkową szarą breją, nie muszę tego jeść ja ani
moi najbliźsi. Wolę kupić kawałek mięsa i zrobić z tego coś
smacznego dla nich.

Dobre wędliny nie mają zwyczaju (przepraszam za wyrażenie) szlajać
się po hipermarketach. To tak, jakbyś brylanty chciał kupować na
odpustowym straganie. W hipermarkecie nie kupuję żadnego jedzenia,
tylko produkty sypkie suche oraz NIEKTÓRE art. przemysłowe.

Gdybyś widział, co to jest prawdziwa szynka osobiście zapeklowana i
uwędzona (mniam), lub jadł kiedykolwiek prawdziwą parmeńską lub
kindziuk czy oryginalne salami z dobrej firmy, zobaczyłbyś, czym jest
to, co pod tymi nazwami sprzedaje się w hipermarketach. Aby to
określić, musiałabym użyć brzydkich słów.

Jak to po co? uwielbiam parówki. Kupuję czasem u zaprzyjaźnionego
masarza. Pyszne robi, ale też nie zawsze.

Tak, jak się obsługa masownicy spije i doda za mało tego szarego
galaretowatego paskudztwa i soli
potasowej.

12. Data: 2006-11-01 17:52:40

Od: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka wrote:

> [...]
> surowiec pseudobiałkową szarą breją, nie muszę tego jeść ja ani
> moi najbliźsi. Wolę kupić kawałek mięsa i zrobić z tego coś

Ależ nikt Ci nie każe kupować tego nastrzykiwanego.

> Dobre wędliny nie mają zwyczaju (przepraszam za wyrażenie) szlajać
> się po hipermarketach. To tak, jakbyś brylanty chciał kupować na
> odpustowym straganie.

Bzdura.

> Gdybyś widział, co to jest prawdziwa szynka osobiście zapeklowana i
> uwędzona (mniam),

Regularnie z kilkoma kolegami kupujemy świntucha sztuk raz plus usługę
przerobienia go na wędliny u pewnego znającego się na rzeczy człowieka. Nawet
nadajemy kolejnym świnkom imiona przed ubojem. Ale oczywiście nie wiem, co to
domowa szynka, bo zaraz po zakupie wywalam to wszystko w cholerę i kupuję w
Biedronce szynkę wysokowydajną po cztery zelasy za kilogram. ;)

> [...]
> to, co pod tymi nazwami sprzedaje się w hipermarketach. Aby to
> określić, musiałabym użyć brzydkich słów.

Ależ jadłem. Ja rozumiem, że ostentacyjne unikanie hipermarketów świadczy o
oghomnym wyhafinowaniu kulinahnym, ale sugerowanie, że podrabiają tam np.
szynkę parmeńską pachnie paranoją.

> Jak to po co? uwielbiam parówki. Kupuję czasem u zaprzyjaźnionego
> masarza. Pyszne robi, ale też nie zawsze.

Po trzy złote za kilogram? To nie mogą być dobre parówki.

> Tak, jak się obsługa masownicy spije i doda za mało tego szarego
> galaretowatego paskudztwa i soli
> potasowej.

Znaczy uważasz, że w Polsce nie można kupić wędlin nie nastrzykiwanych? No
to sobie uważaj.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

13. Data: 2006-11-01 18:46:39

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):

> [...]
> określić, musiałabym użyć brzydkich słów.
>

> Tak, jak się obsługa masownicy spije i doda za mało tego szarego

masz wrazenie ze non stop Cie ktos sledzi?
paranoja jakas Cie ogarnela

--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl

14. Data: 2006-11-01 21:50:25

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! napisał(a):
> masz wrazenie ze non stop Cie ktos sledzi?
> paranoja jakas Cie ogarnela
Nie, tylko czytam czasem wyniki badań wędlin na zawartość
substancji toksycznych i niedozwolonych substancji zastępczych oraz co
nieco wiem z "pierwszej ręki"- nieoficjalnie, od osób, które
pracują w wytwórniach wędlin :-( Od tego można, i owszem, dostać
fobii, ale na pewno nie paranoi. A te wszystkie szlachetne wędliny w
supermarketach - szynki parmeńskie itp. jeżeli rzeczywiście są
zagraniczne, to są produkowane specjalnie ;-) na rynek polski,
podobnie jak wiele perfum, herbat, kaw, słodyczy itp. Nawet herbatka
Lipton pita np. w Niemczech (nie mówiąc o Londynie) smakuje w każdym
z tych miejsc inaczej, niż w Polsce, bo tu tylko sianem...

15. Data: 2006-11-01 22:41:53

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):
> Nie, tylko czytam czasem wyniki badań wędlin na zawartość

Nie przesadzasz widziałaś film "Skrzydełko czy nóżka" tak jest
wszędzie w globalnym Świecie z jedzeniem, a tu na zachdzie podobnie
tylko my tego nie zauważamy, a napewno wędliny nasze to co innego
niż te tutaj.Nie wspomnę o pieczywie. W Polsce doszlusowaliśmy do
norm europejskich w wielu towarach. Ale nie we wszystkim na
szczęście. Jeżeli byłaś przy granicy polsko - niemieckiej, to
zobacz jakie tam są naloty niemickich turystów na polskie sklepy i
nie z powodów bo tanio. Tak, że z naszą spożywką nie jest tak
źle.

Janusz

16. Data: 2006-11-02 04:49:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@k...googlegroups.c
om>,
"ikselka" <i...@w...pl> wrote:

> Tak, jak się obsługa masownicy spije i doda za mało tego szarego
> galaretowatego paskudztwa i soli
> potasowej.

Żebyś ty jeszcze rozumiała co piszesz.

Władysław

17. Data: 2006-11-02 06:42:18

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

ikselka schrieb:
> Chciałaś powiedzieć melasy?
> Że też ludzie kupują ten odpad cukrowniczy...

co ma wspólnego Nutella z melasą? A melasa jest takim samym odpadem, jak
srebro przy produkcji miedzi. Trochę szkoda wyrzucić.

Waldek

18. Data: 2006-11-02 08:19:09

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):
> [...]
> substancji toksycznych i niedozwolonych substancji zastępczych oraz co
> nieco wiem z "pierwszej ręki"- nieoficjalnie, od osób, które

jesli kupujesz sznki z Constaru to ok, ale to sa wyjatki.
sa kontrole, inspekcje, wiekszym zakladom po prostu nie
oplaca sie odstawiac takiej szopki.
ja akurat u mnie we Wroclawiu kupuje wedliny w sklepach i sa
bardzo smaczne i nie o jednym smaku.
a codo plotek od osob pracujacych w roznych zakladach, to
zawsze sie tak mity stwarza. w macdonaldzie syf bote koltety
ich to wiory kilka razy odsmazane, w kfc mocza kurczaki w
solance, w budkach z jedzeniem pluja do zarcia, w wytwoniach
czipsow w workach z chrupkami jest syf, w masarniach leja
solanki itd.
jesli w to wierzysz bezkrytycznie to serdecznie wspolczuje,
czlowiek jak zyje w warunkach sterylnych to sie staje
nieodpornyna czynniki zewnetrzne.

> [...]
> supermarketach - szynki parmeńskie itp. jeżeli rzeczywiście są
> zagraniczne, to są produkowane specjalnie ;-) na rynek polski,

dopuki mi smakuja to nie widze problemu

> podobnie jak wiele perfum, herbat, kaw, słodyczy itp. Nawet herbatka
> Lipton pita np. w Niemczech (nie mówiąc o Londynie) smakuje w każdym
> z tych miejsc inaczej, niż w Polsce, bo tu tylko sianem...

a mi akurat Lipton nie smakuje w kazdym zakatku swiata ale
sprobuj polskiej herbaty Eternal. polecam.

--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl

19. Data: 2006-11-02 08:21:00

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

anatol napisał(a):

> [...]
> zobacz jakie tam są naloty niemickich turystów na polskie sklepy i
> nie z powodów bo tanio. Tak, że z naszą spożywką nie jest tak

dokladnie tak jak piszesz. w prawdzie nie mieszkam przy
samej granicy tylko we Wroclawiu ale tutaj czesto tez to
widac, zwlaszcza w centrum jak niemiec kupuje kilo kielbachy
i zaczyna ja wyzerac zanim wyjdzie ze sklepu i na glos
zachwala co wcina.

--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl

20. Data: 2006-11-02 08:59:09

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał
Mój mąż twierdzi , że do chlebka najlepsza jest wędzona,
> paprykowana słonina i setka wódki ;-)

A dużo tego chlebka wypija ups.. zjada dziennie ?
Janusz

Prosba nt. diety/przepisow po operacji jelita grubego
SKRAJNE QRWSTWO
gdzie Poradania Laktacyjna?
GNIAZDO
Jakie mięsko najlepsze na gulasz ?