Re: co wzamian wędlin

From: Maciej Jastrzębski <p...@a...man.lublin.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: co wzamian wędlin
Date: Wed, 01 Nov 2006 18:52:40 +0100

ikselka wrote:

> Tak, o to chodzi, ale i o to, że wszystko jednakowo smakuje, receptury
> klasycznych wedlin dawno poszły w odstawkę, nastrzykuje się
> surowiec pseudobiałkową szarą breją, nie muszę tego jeść ja ani
> moi najbliźsi. Wolę kupić kawałek mięsa i zrobić z tego coś
> smacznego dla nich.

Ależ nikt Ci nie każe kupować tego nastrzykiwanego.

> Dobre wędliny nie mają zwyczaju (przepraszam za wyrażenie) szlajać
> się po hipermarketach. To tak, jakbyś brylanty chciał kupować na
> odpustowym straganie.

Bzdura.

> Gdybyś widział, co to jest prawdziwa szynka osobiście zapeklowana i
> uwędzona (mniam),

Regularnie z kilkoma kolegami kupujemy świntucha sztuk raz plus usługę
przerobienia go na wędliny u pewnego znającego się na rzeczy człowieka. Nawet
nadajemy kolejnym świnkom imiona przed ubojem. Ale oczywiście nie wiem, co to
domowa szynka, bo zaraz po zakupie wywalam to wszystko w cholerę i kupuję w
Biedronce szynkę wysokowydajną po cztery zelasy za kilogram. ;)

> lub jadł kiedykolwiek prawdziwą parmeńską lub
> kindziuk czy oryginalne salami z dobrej firmy, zobaczyłbyś, czym jest
> to, co pod tymi nazwami sprzedaje się w hipermarketach. Aby to
> określić, musiałabym użyć brzydkich słów.

Ależ jadłem. Ja rozumiem, że ostentacyjne unikanie hipermarketów świadczy o
oghomnym wyhafinowaniu kulinahnym, ale sugerowanie, że podrabiają tam np.
szynkę parmeńską pachnie paranoją.

> Jak to po co? uwielbiam parówki. Kupuję czasem u zaprzyjaźnionego
> masarza. Pyszne robi, ale też nie zawsze.

Po trzy złote za kilogram? To nie mogą być dobre parówki.

> Tak, jak się obsługa masownicy spije i doda za mało tego szarego
> galaretowatego paskudztwa i soli
> potasowej.

Znaczy uważasz, że w Polsce nie można kupić wędlin nie nastrzykiwanych? No
to sobie uważaj.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil