co z miodu?

11. Data: 2005-11-08 07:54:00

Temat: Re: co z miodu?
Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
news:dkpi8i$d8u$1@inews.gazeta.pl...

> Porterówkę. Spirytus + porter + miód... Pyyycha (smakuje zwłaszcza
> paniom, bo słodkie) i "dobrze wchodzi"... :-)
>
> --
> Pozdrawiam
> PWZ

0,75 litra wodki czystej (0,5 litra dla Pan)
0,25 litra (sloiczek) miodu spadziowego ze spadzi iglastej
20 gram (do smaku) soku z cytryny

Wszystko razem dobrze wymieszac
Pozostrawic minimum 12 godzin zeby sie przegryzlo
Pic "leczniczo" (uwaga latwo przedawkowac)
Osad na dnie jest naturalnym osadem z miodu- nie odcedzac,
Jak dla mnie najlepsze (metny troche jak sie osad wymiesza ale smakuje
wybornie)
Male ilosci (do 100 gram przed snem) lecza wysmienicie z przeziebien

12. Data: 2005-11-08 07:56:55

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nugat.
> Dobry domowy nugat jest pyszny, te cukierniane ulepy nie umywają się do
> niego :)
> --
> pa, BasiaBjk

Czy mogłabym prosić przepis na nugad od Ciebie?. Szukałam w google ale tam
przepisów sporo i nie wiem, ktory wybrać.

pozdrawiam i dzięki

13. Data: 2005-11-08 08:01:13

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wybornie)
> Male ilosci (do 100 gram przed snem) lecza wysmienicie z przeziebien

Troche to słabe bedzie

14. Data: 2005-11-08 08:01:39

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2005-11-08 08:14:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 08 Nov 2005 08:14:57 +0100, aniared
<a...@n...pl> wrote:

>Krysia Thompson napisa?(a):

>Krysiu, ?eby nie by?o potem ?e nie uwa?a?am i ?ebym nie musia?a ZNOWU
>jakich? sreber czy?ci?! :)
>O?mielam si? zauwa?y?, ?e jednak ilo?? wody odmierzasz do?? dok?adnie:
>jeden du?y imbryk wody + jeszcze dwie ?y?ki ;)

Bo to specjalna woda...miodowa, hehehehe...popatrz , nikt nie
zauwazyl! na innej grupie tez podala przepis piszac, ze trzeba
dodac 10 deko i dobrze rozdrobnic :)

Dobrze, ze kolekcjonerka nie spi a czuwa!

Czuj czuj czuwaj!

Pierz, co musi pokarmu dostarczac Ani :P
K.T. - starannie opakowana

16. Data: 2005-11-08 08:24:01

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> Bo to specjalna woda...miodowa, hehehehe...popatrz , nikt nie
> zauwazyl! na innej grupie tez podala przepis piszac, ze trzeba
> dodac 10 deko i dobrze rozdrobnic :)

Wody? No, ewentualnie, gdyby ją dodawać w postaci lodu, to nawet ma sens ;).

> Dobrze, ze kolekcjonerka nie spi a czuwa!

A ja wciąż z doskoku... ale czuwam!

> Pierz, co musi pokarmu dostarczac Ani :P

Dziękuję, bo już cokolwiek wychudłam ;).
--
Ania
http://aniared.blog.onet.pl/

17. Data: 2005-11-08 08:29:34

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bebekot" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> Troche to słabe bedzie

Slabe?
Delikatne raczej
bo to lekarstwo ma byc :)
ale jesli ktos ma ochote mozna zamaist wodki czystej doodac po prostu
spirytusu
z wodki wychodzi tak jakies 30 kilka procent
A chyba chodzi tu o degustacje a nie o nawalenie sie :)

18. Data: 2005-11-08 09:44:34

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bebekot napisał:

> Czy mogłabym prosić przepis na nugad od Ciebie?. Szukałam w google ale tam
> przepisów sporo i nie wiem, ktory wybrać.

Właśnie będę dziś robic :)
Pół kg cukru, 25 dag miodu, 6 białek, 30 dag orzechów włoskich i 30 dag
laskowych, laska wanilii, dwa grube wafle prostokątne (łatwiej kroić),
szklanka wody. Normalne wafle, ale jak masz wybór, to z tych grubszych.

Cukier zalawasz wrzątkiem, dodajesz łyżkę octu, gotujesz syrop piórko,
dodajesz miód, gotujesz, aż zgęstnieje. Z białek ubijasz tzw. tęgą
pianę. Wlewasz do piany wrzący syrop, ubijasz nadal na parze, aż zrobi
się bardzo gęste - wtedy zdejmujesz z gazu i ubijasz dalej do
wsytudzenia. Dodajesz wnętrzności z laski wanilii i posiekane (ja dość
grubo) orzechy.

Smarujesz na wafel, przykrywasz drugim, na to deska lub taca i 2 tomy
encyklopedii i zostawiasz na noc.
Następnego dnia gotowe, kroi się w prostkąty ostrym nożem, mokrym.

Brzmi może groźnie, ale nie ejst to trudne. Trzeba jednak solidnie
ubijać, mi to zajmuje ok. 1 h:)
--
pa, BasiaBjk

19. Data: 2005-11-08 09:46:59

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Zawadzki napisał:
> Porterówkę. Spirytus + porter + miód... Pyyycha (smakuje zwłaszcza
> paniom, bo słodkie) i "dobrze wchodzi"... :-)

Wchodzi, to tak, ale co do smakowania paniom, "bo słodkie", nie
generalizowałabym.
--
pa, BBjk

20. Data: 2005-11-08 09:48:42

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakieś propozycje? Przyszedł mi do głowy jakiś piernik i miodówka. W ogóle
> ideałem by było jakby ktoś znał przepis na coś,w czym jest dużo jaj i

Hej!

Jest z tym trochę roboty ale polecam:

CIASTO MIODOWNIK

2 jaja - razem utrzec
1 szkl cukru

pół kostki margaryny - rozpuścić
2 łżki miodu

Po ostudzeniu zmieszać z jajami, dodać:
60 dag mąki
1 łżeczka sody

Wyrobić ciasto, podzielić na 3 części. Do jedej dodać kakao.
Piec w gorącym piekarniku ok 10, każdy placek osobno :)

Placki zawinąć szczelnie na 3 dni.

Krem:

1/2 l mleka - lekko osolić (mini szczypta),
ugotować, ostudzić
3 łyżki kaszy mannej (czubate)

1 kostka masła - utrzeć, dodawać połyżce kaszy, na koniec dodać
zapach migdałowy
1 szkl. cukru pudru

Przekładać placki kremem, ostatnią warstwą ma być krem i można posypać czym
kolwiek według uznania ja ścieram troszkę białej czekolady.

dynia marynowana mojej mamy...na życzenie
dynia marynowana na słodko mojej mamy...na życzenie
Zsiadle mleko ...
co mozna przygotowac na rocznice zwiazku?
menu na wesele