co z soji?

1. Data: 2006-03-09 16:51:57

Temat: co z soji?
Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

dostalam okolo 0,5 kg ziaren soji (soi? - chyba nie) i nie mam pojecia jak
ja wykorzystac.
co mozna dobrego z niej wyczarowac?
dziekuje za wszelkie sugestie

pozdrawiam
rina

2. Data: 2006-03-09 19:03:42

Temat: Re: co z soji?
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rina" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> witam
>
> dostalam okolo 0,5 kg ziaren soji (soi? - chyba nie)

Chyba jednak tak ;)
Tak z ciekawości spytam: co powiedział słownik w Twoim programie pocztowym
zanim to wysłałaś?
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

3. Data: 2006-03-09 19:39:39

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba jednak tak ;)
> Tak z ciekawości spytam: co powiedział słownik w Twoim programie pocztowym
> zanim to wysłałaś?
> Ania

widuje soje pisana i tak i tak wiec juz sama nie wiem jak jest poprawnie, a
moze obie formy sa dopuszczalne :)
co do slownika mojego programu - nie powiedzial nic - dran jeden ;)

co oprocz kotletow mozna z tej SOI zrobic ciekawego?

4. Data: 2006-03-09 20:30:13

Od: "ullaaa" <a...@w...ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz rina napisał:
> co oprocz kotletow mozna z tej SOI zrobic ciekawego?

Przejrzyj sobie puszkkkę po składnikach. Zaznacz soję i co tam jeszcze
masz.
http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3

Ja lubię wszelakie pasty kanapkowe z ugotowanej zmielonej soi (+ np.
marchew, groch), albo pasztety z soi i soczewicy, czy też zapiekanki z
ryżem, innymi warzywami + soja. Soja może też imitować fasolkę w
wege-fasolce po bretońsku, można ją dodawać do leczo. Generalnie
kwestia fantazji i tego co poza nią (soją a nie fantazją;) ma się w
lodówce. Bo sama soja jest dosyć bez smaku, zdecydowanie wolę
soczewicę, którą można wcinać po ugotowaniu nawet bez przyprawiania.

--
ula mówi bp, nmsp // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

5. Data: 2006-03-09 20:53:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 9 mars 2006 ? 20:03:42, dans <44107bf7$1@news.home.net.pl> vous écriviez :

> U?ytkownik "rina" <r...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Chyba jednak tak ;)
> Tak z ciekawo?ci spytam: co powiedzia? s?ownik w Twoim programie pocztowym
> zanim to wys?a?a??
> Ania

Nie wiem jak 'jej' slownik, ale moj podkresla na czerwono wszystko co
z bliska lub z daleka przypomina polszczyzne.

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2006-03-09 21:05:21

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci
> Nie wiem jak 'jej' slownik, ale moj podkresla na czerwono wszystko co
> z bliska lub z daleka przypomina polszczyzne.

Twojemu wolno ;)
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************
"Tylko poklady bezinteresownego skurwysynstwa maja nieograniczone mozliwosci
regeneracyjne."

7. Data: 2006-03-10 08:10:23

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

rina napisał(a):

> widuje soje pisana i tak i tak wiec juz sama nie wiem jak jest poprawnie, a
> moze obie formy sa dopuszczalne :)

Nie są. "Świeży" i "świerzy" też się zdarzają w necie. Czy sądzisz, że
ta druga forma zostanie wkrótce uznana za poprawną?

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

8. Data: 2006-03-10 08:14:20

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witam
>
> dostalam okolo 0,5 kg ziaren soji (soi? - chyba nie) i nie mam pojecia jak

Nakarmic glodne ptaszyska
Moze dzieki temu nie "zachoruja" na grype

Qrcze przeciez czlowiek jest istota miesozerna...
z samej budowy
(nie oburzac ki sie tytaj :-))) - to taki zart jest hehehe)

9. Data: 2006-03-10 11:09:26

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witam
>
> dostalam okolo 0,5 kg ziaren soji (soi? - chyba nie) i nie mam pojecia jak

Pasztet, analogicznie jak z fasoli czy z grochu.

Albo gulasz, równiez analogicznie do fasoli czy grochu.

DJD

10. Data: 2006-03-10 12:12:50

Od: "rina" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie są. "Świeży" i "świerzy" też się zdarzają w necie. Czy sądzisz, że
> ta druga forma zostanie wkrótce uznana za poprawną?

jest wiele wyrazów, które posiadają poprawne dwie formy, np. 'beneficjant' i
'beneficjent'; można pisać 'eh' lub 'ech' i nie ma tu błędu, można
powiedzieć 'postacie' jak i 'postaci', z soja miałam problem, ale już wiem,
że jest tylko jedna forma, ale kto wie, może kiedyś forma 'soji' też będzie
uznawana za poprawną :))

Twoje przykłady za to są związane z zasadami ortografii, a te są niestety
niezmienne, nie można stosowac dwóch sprzecznych zasad do jednego wyrazu, o
tym samym znaczeniu, trochę zły przykład moim zdaniem podałaś :)

rina

Krem do tortu
Dobry schabowy z kapustą
Jabłecznik , szarlotka
piec konwekcyjno-parowy i inne urządzenia pytanie
sposob na chrupkie gofry