Re: co za cholerstwo ?

21. Data: 2002-01-09 20:32:19

Temat: Re: co za cholerstwo ?
Od: "masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam tylko krótkotrwałą całkowitą utratę widzenia, poprzedzoną aurą:
lewym
> okiem widzę taki "śnieg", jak w telewizorze odbierającym za słaby sygnał -
> odpowiada chyba efektowi "mrowienia" w nodze z przejściowo upośledzonym
> krążeniem, albo w ręce po uderzeniu w nerw "łokciowy". Stopniowo obszar
> śnieżenia rozszerza się, i dołącza się zawężenie pola widzenia aż do
kompletnej
> ślepoty. W czasie napadu oko nie reaguje na światło. Napad trwa krótko,
ból
> głowy wystąpił raz w życiu.

Takie są objawy ocznej migreny.
Migreny cechuje jadłowstręt, "hałasowstręt" i światłowstręt :-( stąd
występują reakcje wymiotne, zaburzenia równowagi, zaburzenia widzenia :-(
Starać się zasnąć po śnie przychodzi ulga i oczyszczenie
z przemieszczającego się w jednej połowie czaszki bólu :)

> U mnie na razie nie doprowadził (chyba?) :-) W każdym razie nie
panikować, nie
> zapowiada się to na chorobę zagrażającą życiu.

To super :-))))
Jako ciekawostka testosteron nie wpływa na atak migreny u mężczyzn :-)

masoneczka

22. Data: 2002-01-09 20:35:35

Od: "masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oby to był migrena !

Nie wolno dopuszczać do świadomości innych chorób samemu, bo naprawdę można
bardziej rozchorowac się. Myśleć optymistycznie to musi minąć :-|

> Będę jeszcze pytać, proszę o wyrozumiałość.

Zdrowie ważniejsze niż sesja!!! na studia zawsze można wrócić :-) Oby to
tylko przeciażenie organizmu zalecić czynny wypoczynek, sen :-)

pozdrawiam masoneczka

23. Data: 2002-01-09 20:58:09

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "masoneczka" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1i9s8$at7$5@news.tpi.pl...

> [...]
Oby to
> tylko przeciażenie organizmu zalecić czynny wypoczynek, sen :-)

Nie wiem czy psychologów jeszcze to interesuje, więc chyba już pora
usunąć grupę psp z adresu;) i zrobię to przy następnym poście w tym
wątku.
Masz zupełną rację, dziewczyna jest bardzo ambitna i stresuje się
łatwo trudnościami. Trzeba będzie myśleć o uspokojeniu jej przede
wszystkim. Szkoda że przed ostatecznym zdiagnozowaniem zasugerowano
to Sclerosis Multiplex:(.
Teraz stres znacznie trudniejszy do opanowania.
Pozdrawiam i dzięki
Eva

24. Data: 2002-01-09 21:06:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Jan 2002, masoneczka wrote:

> Hmm lekarz wykonuje rozmaite badania zanim wyda dignozę i rozpocznie oby
> skuteczne leczenie :-) Doktorzy mało znają migreny i zaczynają od SM :-(

oj chyba nie tak - niektore objawy migreny sa bardzo podobne do innych
chorob np. SM czy o guzach mozgu nie wspomne, ktore we wczesnej fazie
daja tylko bole glowy (albo az bole glowy). Lekarz slusznie postepuje,
ze nie chce przeoczyc guza mozgu u mlodej pacjentki. A to ze na NMR
trzeba czekac - kurcze przeciez to nie jego wina, tylko tego, ze
mamy w tym kraju biede. Jakkowiek lekarzy w Polsce mozna zmusic
do pracy za psi pieniadz, jednakowoz zachodnie koncerny nie sprzedadza
sprzetu za pol ceny tylko dlatego, ze sprzet ten ma sluzyc szlachetnemu
celowi ratowania zycia w szlachetnym kraju, "gdzie gryka jak snieg biala"

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

25. Data: 2002-01-09 21:29:18

Od: "masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy psychologów jeszcze to interesuje, więc chyba już pora
> usunąć grupę psp z adresu;) i zrobię to przy następnym poście w tym
> wątku.

Nie wiem skąd to zwątpienie :-( Nie jestem psychologiem, ale nie zrezygnuję
z tej grupy :-) nawet przy braku odpowiedzi na moje listy, ale zawsze
pozostaje prywatna droga do korespondencji z czlonkami z grupy.

zdiagnozowaniem zasugerowano
> to Sclerosis Multiplex:(.

czym to objawia się? według tej diagnozy?

pozdrawiam masoneczka

26. Data: 2002-01-10 00:05:32

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "masoneczka" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1ict8$cel$2@news.tpi.pl...
> [...]
> pozostaje prywatna droga do korespondencji z czlonkami z grupy.
>
> zdiagnozowaniem zasugerowano
>
> czym to objawia się? według tej diagnozy?

Podobno jeszcze coś z odruchem Babińskiego...
Nie ma żadnych innych objawów poza tymi ocznymi
i wysoką podatnością na stres.
Bóle głowy już wcześniej. Kręgi szyjne podobno też w nie najlepszym
stanie - kiedyś intensywne pływanie, może jakiś uraz ?
Miała robioną niedawno tomografię komputerową, nic nie wykazała.
Także przeróżne badania krwi - w porządku.
Te zaburzenia wzroku diagnozowali okuliści - też nic.
Czy jeśli trwają bez przerwy od ok. 2 miesięcy, to jest jakiś wskaźnik
?

Eva
ps. Czy ktoś miał pozytywne doświadczenia z Vilcacorą przy wzmacnianiu
układu nerwowego ?
Wczoraj trafiłam na ich strony.
Proszę o opinie poważne.

27. Data: 2002-01-10 08:24:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Jan 2002, masoneczka wrote:

> czym to objawia się? według tej diagnozy?

choroba demielinizacyjna wystepujaca rzutami - roznie
wlasnie i himerycznie bo objawy zaleza jaka czesc ukladu
nerwowego sie zdemielinizuje. Charakterystyczne sa objawy
oczne (sorry, nie pamietam juz ale jest to dosc specyficzny
rodzaj porazenia) oraz tendencje do wycofywania sie porazen
- gdyz choroba przebiega rzutami o roznym natezeniu.
Choroba zaliczana jest do chorob z autoagresji i podnosi
sie znaczenie zakazenia wirusami powolnymi (latent viruses)
i w nastepstwie tego niszczenie wlasnej tkanki nerwowej.

P.
----

28. Data: 2002-01-10 08:25:40

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jan 2002, EvaTMKGSM wrote:

> Proszę o opinie poważne.

Vicacora?

P.
----

29. Data: 2002-01-10 11:09:08

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w
wiadomości
am.torun.pl...
On Thu, 10 Jan 2002, EvaTMKGSM wrote:

> Proszę o opinie poważne.

Vicacora?

No tak, już poczytałam sobie archiwum;)
E.

30. Data: 2002-01-10 13:10:55

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"masoneczka" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Serotonina to chyba 5 -hydroksytryptamina, więc te leki podobnie działają
do
> niej :-) tzw. tryptany lub nawet identycznie.
> I jeszcze jedno czy serotonina nie jest neuroprzekaźnikiem? uwalnia ból?
> Nie można przewidzieć zmian krażenia w mózgu, zmian wyładowań
elektrycznych
> mózgu i wahań kilku substancji chemicznych w płynie mózgowo-rdzeniowym a
nie
> istnieje skuteczna terapia tego co nieuchwytne :-(
> ai dokładna przyczyna jej powstawania nie jest znana :-(

Sory ale wiedza moja w tym zakresie jest nikla - nie jestem lekarzem tylko
zintresowanym tematem pacjentem:-) Serotonina jest neuroprzekaźnikiem.I wiem
tylko że ma to cos wspólnego z ładunkami (wapń? bodajrze
Ca++ ale nie dam sobie za to reki uciać:-) ) Trzeba by jakiegoś fizjologa
lub biochemika? Ja wyczatalam o tych procesach w Neurologii klinicznej ale
nie jestem w stanie wszystkiego przyswoić bo to nie moja ulubiona dziedzina
wiedzy... Nie mam podstaw a moje info są raczej wybiórcze i nie moge na ten
temat dyskutować :-(((

> czyli jednorazowo?

Nie jednorazowo tylko w przypadku ataku. Jak juz sie zdazy do niego
dopuścić - np jak migrena zaczyna sie w czasie snu albo nie weźmiesz
przeciwbólów wystarczająco wcześnie. Tryptany są w stanie przerwać atak w
przeciwieństwie do leków przeciwbólowych które tylko go wyciszają troszke.
Podaje sie je za każdym razem w przypadku ataku.

> masoneczka

Ech szkoda że jakiś znawca zawodowiec nie wlączyl sie do dyskusji:-(
Co do sposobów leczenia migren to wlasnie szukam psychoterapeuty - podobno
pomagają nauczyć sie jak żyć z tą chorobą i jak opanować bol. Chyba warto
spróbować :-)
Pozdrawiam
DominikaNM
PS Ale serotonina chyba nie uwalnia bólu tylko go ucisza? Strasznie
skomplikowane te procesy neurochemiczne...

Medycyna niekonwencjonalna - chromoterapia
pękający język
Ból kręgosłupa
Cukier ?
Zrozumiec chorobe