Re: co za cholerstwo ?

11. Data: 2002-01-07 22:46:25

Temat: Re: co za cholerstwo ?
Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "masoneczka" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1d6i9$22l$1@news.tpi.pl...

> życzy zdrowia masoneczka

Oby to był migrena !
Dzięki wszystkim, najgorsze że lekarz zasugerował SM,
rezonans dopiero za kilka tygodni, a dziewczyna siedzi nad książkami
i płacze, bo nie dość, że ma takie zaburzenia wzroku,( to sesja w
połowie
trzeciego roku), jest komletnie rozbita psychicznie od kiedy usłyszała
o SM.
Będę jeszcze pytać, proszę o wyrozumiałość.
Eva

12. Data: 2002-01-08 09:04:11

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

masoneczka wrote:

> Aura poprzedza napad bólu. Zazwyczaj osoba chora dostrzega migocący punkt,
> który rozszerza się i drga, zmienia kształt. Osoba taka dostrzega zygzaki,
> linie faliste, gwiazdy. Czasem zdarzają się ubytki w polu widzenia ba nawet
> z czasową utratą wzroku włącznie.

Ja mam tylko krótkotrwałą całkowitą utratę widzenia, poprzedzoną aurą: lewym
okiem widzę taki "śnieg", jak w telewizorze odbierającym za słaby sygnał - to
odpowiada chyba efektowi "mrowienia" w nodze z przejściowo upośledzonym
krążeniem, albo w ręce po uderzeniu w nerw "łokciowy". Stopniowo obszar
śnieżenia rozszerza się, i dołącza się zawężenie pola widzenia aż do kompletnej
ślepoty. W czasie napadu oko nie reaguje na światło. Napad trwa krótko, ból
głowy wystąpił raz w życiu.

> Jest to najgorszy rodzaj migreny i doprowadza nawet do utraty świadomości i
> zaburzeń psychicznych.

U mnie na razie nie doprowadził (chyba?) :-) W każdym razie nie panikować, nie
zapowiada się to na chorobę zagrażającą życiu.

Leszek

13. Data: 2002-01-08 09:05:28

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

EvaTMKGSM wrote:

> [...]
> o SM.
> Będę jeszcze pytać, proszę o wyrozumiałość.

Nie warto martwić się na zapas; niestety, migrena zazwyczaj występuje w
okresach dużego przemęczenia, stresu - dziewczyna powinna troszkę
zmodyfikować swój styl życia i tryb nauki - więcej przyjemności i
odpoczynku, mniej książek! Życie jest za krótkie, żeby się tak w nim
katować!

Leszek

14. Data: 2002-01-08 14:10:25

Od: Grzegorz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika NM wrote:

> Hmm ale taka krótko trwająca migrena? Z neurologiem tak ale ja bym mu
> jeszcze podrzucila temat KLOSTEROWYCH BÓLI GLOWY - dość rzadko spotykane,
> mylone z migreną - różni się właśnie tym że migrena trwać może do kilku dni
> a KBG b krótko, do 2 godzin.
> Pozdrawiam
> DominikaNM
zaciekawiłaś! możesz troszkę rozwinąć...

mam takie krótkie napady połączone z zawężaniem się pola widzenia (tzn.
nie wiem jak to określić bo patrząc na przedmiot widzę tylko jego część)
i światłowstrętem, a potem 1,2 h silny ból głowy, raz, dwa na kwartał.
pomaga tylko spokój i leżenie na wznak.

Grzegorz

15. Data: 2002-01-08 20:45:11

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"masoneczka" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Ważne są substancje wozoaktywne w tym dużą rolę odgrywa serotonina!!! czy
> ten środek zawiera tę substancję?

Przecież nie musi... to nie jest niedobór serotoniny tylko problem w jej
transporcie raczej....Ale to nie jest 100% udowodnione:-( badanie trwają.
A sumatryptan jest jednym z leków które w wielu przypadkach (nie zawsze)
przerywają atak migreny.
No i są terapie długofalowe ( np flunarizina, amitryptylina ). Tryptany
podaje się doraźnie.
Pozdrawiam
DominikaNM

16. Data: 2002-01-08 20:51:39

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie moge rozwinac tematu:-(( Nie jestem lekarzem a o klosterowym bólu glowy
czytalam tylko przy okazji migren i nie zglebialam tematu.... W sieci na
pewno cos znajdziesz a moze jakis dobry (to rzadko rozpoznawana choroba)
neurolog cos Ci powie... Oczywiście migrena moze wystepowac bez bólu glowy
ale na taka ewentualnosc tez mozna zwrócić lekarzowi uwage :-)
Pozdrawiam
DominikaNM

17. Data: 2002-01-08 21:17:28

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika NM" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A sumatryptan jest jednym z leków które w wielu przypadkach (nie zawsze)

zgadzam sie. ja mam migrene i tylko dzieki temu lekowi (imigran) jeszcze nie
zwariowalam :-)) odkad go mam moge zyc wreszcie
normalnie. jak do tej pory zwsze mi pomaga.
iwona

18. Data: 2002-01-09 13:09:46

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klasterowy - przepraszam za pomylke - nie doczytalam dokladnie :-(
Pozdrawiam
DominikaNM

19. Data: 2002-01-09 20:09:17

Od: "masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A sumatryptan jest jednym z leków które w wielu przypadkach (nie zawsze)

Serotonina to chyba 5 -hydroksytryptamina, więc te leki podobnie działają do
niej :-) tzw. tryptany lub nawet identycznie.
I jeszcze jedno czy serotonina nie jest neuroprzekaźnikiem? uwalnia ból?
Nie można przewidzieć zmian krażenia w mózgu, zmian wyładowań elektrycznych
mózgu i wahań kilku substancji chemicznych w płynie mózgowo-rdzeniowym a nie
istnieje skuteczna terapia tego co nieuchwytne :-(
ai dokładna przyczyna jej powstawania nie jest znana :-(

> No i są terapie długofalowe ( np flunarizina, amitryptylina ). Tryptany
> podaje się doraźnie.

czyli jednorazowo?

masoneczka

20. Data: 2002-01-09 20:25:57

Od: "masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm lekarz wykonuje rozmaite badania zanim wyda dignozę i rozpocznie oby
skuteczne leczenie :-) Doktorzy mało znają migreny i zaczynają od SM :-(

Życzę jeszcze raz zdrowia i zdania sesji!!! Czy ona musi byc taka ambitna i
zdawać egzaminy na "piątki" niech zluzuje, zdrowie ważniejsze :-|
Do czynników wywołujących bóle głowy, migreny zaliczamy brak snu (w jej
przypadku 100%), złą dietę, alergię na środki spożywcze, sybstancje dodawane
do leków, wpływy hormonalne (estrogeny), stres i wiele więcej :-( Wymieniłam
najistotniejsze.
BTW ja na przykład nie mogę jeść czekolady, bo nasila ataki migreny.

Medycyna niekonwencjonalna - chromoterapia
pękający język
Ból kręgosłupa
Cukier ?
Zrozumiec chorobe