co zrobić

11. Data: 2003-05-09 12:56:43

Temat: Re: co zrobić
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> A jeśli ja bez przerwy wyrywam roczne trawki (Poa annua), to nie ta
> trawa jest zmęczona, tylko ja:-(
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ale to na własne życzenie - takie wspaniałe rozluźniające, wręcz słodkie
zmęczenie, gdy się człek dźwignie z kolan, wyprostuje, wręcz odchyli do tyłu
z rekami do góry, przeciągnie aż kości zatrzeszczą, zmęczenie po którym
herbatka (mnie piwko) tak cudownie smakuje. To dla niego i oczywiście
efektów tak radzi pracujecie w swoich ogrodach.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

12. Data: 2003-05-09 13:53:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"KrzysiekT" <d...@k...lm.pl> wrote in message

> zaorac, walcem wyrownac, zasiac nowa trawke i bedzie ok ! to zalezy co tam
> ma byc?

O wlasnie! Zalezy, jaka jst koncepcja zagospodarowania tego gruntu.
Jesli nie jest konieczne zrobienie z niego wylacznie trawnika, ja bym
najpierw obejrzal, co tam rosnie. Moze sa jakies niewielkie ladne drzewka?
Moze sa kawalki, na ktorych rosna ladne kwiaty? Zawsze mozna czesci
zachowac, a przerobic na trawnik reszte.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-05-09 14:46:27

Temat: Odp: co zrobić
Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@e...lodz.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> Witam
> prosze o rade mam nową działkę 3.000 m (stara kilkudziesięcioletnia łąka)
teren
> jest nierówny, trawa wymieszana z chwastami i nie tylko, ale jest problem

Zaorac dosc gleboko, brony i walec.

14. Data: 2003-05-09 20:04:50

Od: g...@e...lodz.pl szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie wam dziekuje za rady, już wiem mąż ma zawsze racje - sądząc z
waszych wypowiedzi.
Jeszcze tylko się zastanawiam czy nie powinno się w pierwszym roku posiać np.
łubinu celem użyźnienia gleby (ziemia jest chyba lekko gliniasta) dookoła
rosną sosny i brzozy.
pozdrawiam
gina

15. Data: 2003-05-13 06:18:29

Od: 100dent <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 May 2003 22:04:50 +0200
g...@e...lodz.pl wrote:

> [...]
> posiać np. łubinu celem użyźnienia gleby (ziemia jest chyba lekko
> gliniasta) dookoła rosną sosny i brzozy.

No właśnie: co na ten temat grupowicze ????
U mnie nie ma nic, ziemia nawieziona 1,5 roku temu, jeszcze nic nie
posiane.

Na początek ma być trawnik bo brak koncepcji (kasy też :) na ogród.

Ta nawieziona ziemia nie jest zbyt żyzna i nie wiem co dalej z tym zrobić,
mam takie pomysły:
- glebogryzarka, nawieźć ziemi ogrodniczej, zasiać trawę
- glebogryzarka, łubin (albo coś podobnego), za parę miesięcy
oranie/glebogryzarka, nawieźć ziemi ogrodniczej i trawa

Co mi poradzicie ??? Boję się że jak wsieję trawę do tej niezbyt żyznej
ziemi to nie będzie ładnie rosła ...
Czy glebogryzarka będzie dobra czy może orać ???
Czy i jak grubo powinno być ziemi ogrodniczej ??? Ile płaci się za taką
ziemię ???

Proszę bardzo o pomoc

Marcin Prus

16. Data: 2003-05-13 22:43:53

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ile płaci się za taką ziemię ???

> Proszę bardzo o pomoc
>
> Pozdrawiam Marcin Prus

Ziemia może być tania,ale jej transport zabójczy:(

Pozdrawiam Anastazy

17. Data: 2003-05-14 11:58:03

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ile płaci się za taką ziemię ???

>    Ziemia może być tania,ale jej transport zabójczy:(
>
>               Pozdrawiam Anastazy
Witam
Tania ziemia to pewnie ziemia z jakiejś budowy. Koniecznie sprawdź, czy nie
jest gorsza od Twojej. Dobra ziemia ogrodowa w okolicach Warszawy kosztuje ok
400zł za Kamaza. Co Wy sie tak martwicie, że Wam trawka nie będzie rosła?
Chcecie ją uprawiać na pasze? Ja bym wiele dał, żeby mi nie rosła. Poczytajcie
sobie o trawnikach, kosiarkach itp zprzed kilku tygodni.
Z roundupem byłbym bardzo ostrożny. Niby ulega biodegradacji, ale ja
zauważyłem, że po użyciu długo trawa nie chce rosnąć. Chwasty owszem, jeżeli
ktoś gustuje.
Chyba nie zaczynacie ogrodu (a może budowy) od docelowego golfowego trawnika?
Popieram więc metodę: orka, brona, wał (albo i nie) i siew trawy łąkowej.
Pozdrawiam
Leszek

18. Data: 2003-05-14 14:48:19

Od: 100dent <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 May 2003 13:58:03 +0200
l...@w...pl wrote:

> [...]
> kosztuje ok 400zł za Kamaza. Co Wy sie tak martwicie, że Wam trawka nie
> będzie rosła? Chcecie ją uprawiać na pasze? Ja bym wiele dał, żeby mi

Adno. W tamtym roku na części działki posiałem trawę, jeden kawałek ziemia
nawieziona, taka sobie, drugi kawałek ulepszona sporą ilością ziemi ze
szklarni.
I zgadnij co się stało ??
Tam gdzie była ziemia ze szklarni już w tamtym roku lepiej rosło, a teraz
na wiosnę widać jeszcze bardziej różnicę.

> [...]
> Chyba nie zaczynacie ogrodu (a może budowy) od docelowego golfowego
> trawnika? Popieram więc metodę: orka, brona, wał (albo i nie) i siew

Co do trawy łąkowej, to gdzei można kupić taki towar i co możesz polecić?
Jak często trzeba kosić taką łąke ??

Marcin Prus

19. Data: 2003-05-15 05:58:16

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na wiosnę widać jeszcze bardziej różnicę.

> Co do trawy łąkowej, to gdzei można kupić taki towar i co możesz polecić?

Trawnik łąkowy można wysiać z gotowej mieszanki - do kupienia w sklepach
ogrodniczych, albo samemu ją skomponować. Wtedy kupujesz zwykłą trawę i
dodajesz nasiona kwiatów które chcesz mieć na łące. Ale chyba trzeba mieć
doświadczenie co z czym może i chce rosnąć. Mój trawnik utworzył się sam. Ja
tylko wysiałem zwykłą trawę a po roku już pojawiły sie rozmaite rośliny które
przeniosły się z pobliskich łąk. Koszę średnio raz na miesiąc albo gdy chcę
mieć wystrzyżony trawnik. Po miesiącu trawa ma ponad 20cm a reszta towarzystwa
często po kolana. Mam jednak żyzną glebę. Co do koszenia to tylko kosiarką
spalinową. Żadna elektryczna nie pociągnie takiej trawy. Tylko się narzępolisz.
Jeżeli koniecznie chcesz mieć elektryczną to silnik musi mieć conajmniej 2 kW.
Pozdrawiam
Leszek

20. Data: 2003-05-15 07:25:34

Od: 100dent <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 May 2003 07:58:16 +0200
l...@w...pl wrote:

> [...]
> raz na miesiąc albo gdy chcę mieć wystrzyżony trawnik. Po miesiącu trawa
> ma ponad 20cm a reszta towarzystwa często po kolana. Mam jednak żyzną

Kiedy pierwsze koszenie ? Tzn. jak duża musi być trawa i pozostałe
roślinki aby pierwszy raz je kosic ???

> glebę. Co do koszenia to tylko kosiarką spalinową. Żadna elektryczna nie
> pociągnie takiej trawy. Tylko się narzępolisz. Jeżeli koniecznie chcesz
> mieć elektryczną to silnik musi mieć conajmniej 2 kW. Pozdrawiam

Teraz koszę trawę takim trupem elektrycznym i ledwo daje sobie radę.
Następny zakup będzie spalinowa.

--
Marcin Prus

kosiarka - traktorek, gdzie kupic
test
iglaki - CD
Czy jest u Was firma handlująca skałami?
Chmiel, rozmnażanie a cena