cukier - prosba o opinie

1. Data: 2004-02-25 08:21:11

Temat: cukier - prosba o opinie
Od: "nowac" <g...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypadkiem napotkalem
http://chem.amu.edu.pl/~tryton/cukier.html
prosze o opinie (to dosc wazne dla mnie)

ps. to nie zadna prowaokacja ani nic takiego

pzdr

2. Data: 2004-02-25 08:57:09

Temat: Re: cukier - prosba o opinie
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 25 Feb 2004 09:21:11 +0100, na pl.misc.dieta, nowac napisał(a):

> Przypadkiem napotkalem
> http://chem.amu.edu.pl/~tryton/cukier.html
> prosze o opinie (to dosc wazne dla mnie)

Niedawno napotkałam ten sam link i podawałam go tutaj, kilka dni temu ;)
Ale nie wiem, co mam zaopiniować. Przecież nie od dziś wiadomo, że cukier
to biała trucizna. Nie ma co komentować. Odstawić cukier we wszelkiej
postaci i tyle.

--
Eva Sheers

3. Data: 2004-02-25 08:57:27

Od: "nowac" <g...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale nie wiem, co mam zaopiniować. Przecież nie od dziś wiadomo, że cukier
> to biała trucizna. Nie ma co komentować. Odstawić cukier we wszelkiej
> postaci i tyle.

Jak do tego podejsc? Potrzebuje 2 razy dziennie na w miare pusty zoladek
przyjac specyfik ktory jest po wchlonieciu transportowany przez insuline -
wiec zaleca sie go popijac np sokiem z winogron albo napojem z glukoza
(przyjmowany ranno naczczo) zeby wywolac wyrzut insuliny ;((

4. Data: 2004-02-25 09:22:10

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 25 Feb 2004 09:57:27 +0100, na pl.misc.dieta, nowac napisał(a):

> [...]
> wiec zaleca sie go popijac np sokiem z winogron albo napojem z glukoza
> (przyjmowany ranno naczczo) zeby wywolac wyrzut insuliny ;((

Może lepiej zapytaj na pl.sci.medycyna ?
Nie wiem, przykro mi, ale nie umiem Ci pomóc :(

--
Eva Sheers

5. Data: 2004-02-25 10:05:53

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nowac" <g...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wiec zaleca sie go popijac np sokiem z winogron albo napojem z glukoza
> (przyjmowany ranno naczczo) zeby wywolac wyrzut insuliny ;((

Ale bez histerii, naprawdę trochę cukru, nawet rafinowanego nie zabije
nikogo.
A jeśli masz nakaz popijać przyjmowane leki czymś słodkim, to rób tak jak Ci
kazali.

Tak na pociechę, dopiszę, że kiedyś oglądałam program gdzie bardzo źle się
wypowiadano o cukrze, ale dość jednomyślnie obecni tam lekarze zgodzili się
że organizm ludzki spokojnie i bez problemu radzi sobie z dawką do 6
łyżeczek cukru rafinowanego dzienne.
Tyle ponoć można bezpiecznie zjeść i nie zaburza o normalnego funkjonowania
organizmu.

Problem leży w nadmiarze, a nie w samym cukrze w ogóle.
Sowa

6. Data: 2004-02-25 10:28:17

Od: "nowac" <g...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
funkjonowania
> organizmu.
>
> Problem leży w nadmiarze, a nie w samym cukrze w ogóle.

hmm 6 lyzeczek to okolo 30g hmmm! moze byc malo ;( tylko ze to nie musi byc
cukier rafinowany!

7. Data: 2004-02-25 10:53:28

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmm 6 lyzeczek to okolo 30g hmmm! moze byc malo ;( tylko ze to nie musi
byc
> cukier rafinowany!

Oni jakoś kompletnie nie przejmowali się cukrami naturalnymi zawartymi w
warzywach, owocach, nabiale czy czym tam jeszcze.
Coś było potem innego w odniesieniu do cukrzyków muszących ograniczać , ale
przyznam się, że nie słuchałam.

Te 6 łyżeczek to było o cukrze rafinowanym i jego działaniu na organizm.

A do czego mało, te 6 łyżeczek? Bo nie bardzo rozumiem o co chodzi?

Sowa

8. Data: 2004-02-25 11:16:28

Od: "nowac" <g...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te 6 łyżeczek to było o cukrze rafinowanym i jego działaniu na organizm.
>
> A do czego mało, te 6 łyżeczek? Bo nie bardzo rozumiem o co chodzi?

bo ma byc 40-50g glukozy z porcja

9. Data: 2004-02-25 11:45:13

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo ma byc 40-50g glukozy z porcja

I tak nic nie rozumiem, ale podejrzewam że ma to związek z tymi lekami.
Jak ma tak być, to niech tak będzie.
Sam raczej nie eksperymentuj bo sobie zaszkodzisz.

To tylko jakaś tam strona w Internecie, a nie objawienie nieomylnej wyroczni
w konkretnie Twojej sprawe.

Dużo dystansu do Internetu życzę
Sowa

10. Data: 2004-02-25 12:05:50

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 25 Feb 2004 11:05:53 +0100, na pl.misc.dieta, Sowa napisał(a):

> [...]
> wypowiadano o cukrze, ale dość jednomyślnie obecni tam lekarze zgodzili się
> że organizm ludzki spokojnie i bez problemu radzi sobie z dawką do 6

Kiedyś w TV był jakiś program o długowiecznych ludziskach :)
I był wywiad ze staruszką ponad 100-letnią, która trzymała się świetnie i
twierdziła, że przez całe życie jadła dużo słodyczy i je je nadal (wtedy,
czy dziś - jeśli jeszcze zyje - nie mam pojęcia). Jadła też tłusto !
Niestety, marne to pocieszenie, bo, jak wiemy, nie na każdego dieta wpływa
tak samo. Ja po "cukrze" tyję błyskawicznie.

--
Eva Sheers

Paleo Diet
MM - IG kaszy mannej na mleku i budyniu