cukinia

1. Data: 2002-07-08 13:36:38

Temat: cukinia
Od: "Claris" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezon cukiniowy - 8 leży w piwnicy i czeka na swoją kolej - no ale ile można
karmić się leczem lub cukinią faszerowaną mieskiem z ryżem?

Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i
kabaczki przy okazji)???

Pozdrowienia,

--

Claris /ona/ z Wrocławia
c...@w...pl

1. Data: 2002-07-08 13:43:28

Temat: Re: cukinia (P)
Od: "liska" <l...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Claris" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> karmić się leczem lub cukinią faszerowaną mieskiem z ryżem?
>
> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i

zapiekanaka
cukinia
pomidory
cukinia
pomidory

zalac jajkami z serem i posypac serem

pozdrawiam
iza

1. Data: 2002-07-08 13:44:37

Temat: Re: cukinia
Od: Windom Earle <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie?

Po prostu z grilla, kroi sie cukinie w plasterki i jazda. Bardzo
smaczne.

1. Data: 2002-07-08 13:55:45

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> karmić się leczem lub cukinią faszerowaną mieskiem z ryżem?
>
> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i

Z cukinia mozna sie rozprawic w taki oto sposob:
Kroi sie w plastry(bez skorki raczej) , doprawia sie i traktuje tak jak
schabowy - czyli moczy sie w jajku obtacza w bulce tartej i smazy sie.

Dominik

1. Data: 2002-07-08 13:56:38

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i
> kabaczki przy okazji)???

Cukinie (lub kabaczka) obieram.
Jak mloda, to kroje w plastry okolo 1 cm.
Jak starsza, to wycinam srodek i kroje w ksiezyce okolo 1 cm.
Rozbijam jajko z sola.
Mocze w jajku, potem w bulce tartej
I na oleju z obydwu stron przyrumieniam.

Pychotka :)

Magda

1. Data: 2002-07-08 13:58:08

Od: oshin <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Claris napisał:
>Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i
>kabaczki przy okazji)???

mamy
bierzemy cukinie, smarujemy ja czosnkiem, wrzucamy na patelnie lub
grilla
pieczemy i pozeramy
(przepis z praktyki)

bierzemy cukinie obsmarzamy na grillu lub patelni bardzo delikatnie -
2 minutki moze 4
bierzemy mozarelle kroimy w plastry smarujemy pesto z jednej strony i
robimy zawijaski
plasterek pomidora wkladamy miedzy dwie nasmarowane mozarellki,
owijamy cukinia i kladziemy na grilla lub w naczyniu zaroodpornym do
piekarnika (naczynie skropic oliwa delikatnie)
czekamy az sie mozarella roztopi
i zjadamy ze smakiem
(przepis z jednej ksiazki o odchodzaniu weglowodanowym)

a teraz dla odmiany czasochlonny
1 cebula
1 glowka czosnku
2 ziemniaki niezaduze
2 cukinie calkiem wieksze
wywar z kury, lub z kostki lub woda 1,5 l
oliwa
na niezbyt rozgrzana oliwe wrzucamy czosnek i cebule pociachane i
zlocimy niezbytnio
dorzucamy pokrajane ziemniaki surowe i trzymamy jeszcze ze 3 minuty
dolewamy wywar (zimny, chlodny, znaczy nie goracy) i gotujemy sobie 20
minut na nie_za_wielkim ogniu
krajamy 3 czesci cukinii w kawalki niezbyt duze, a jedna wydrazamy i
zachowujemy miazsz wyrzucajac skorkowe reszty
ten miazsz dorzucamy do wywaru z cebula itd i gotujemy sobie jeszcze z
15 minut, dosmaczajac sola i bialym pieprzem
sciagamy z ognia, pozwalamy przestygnac
mixujemy
stawiamy na nieduzym ogienku i gotujemy az do zawrzenia (ok. 40 minut
mi wychodzi)
dorzucamy kawalki cukiniowe i jeszcze pyrkamy z 15 minut
podajemy zupe sama, albo z grzankami w srodku, albo z grzankami do
dojadania, albo z serem ale niekoniecznie

--
oshin
-----

1. Data: 2002-07-08 13:58:46

Od: "atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> karmić się leczem lub cukinią faszerowaną mieskiem z ryżem?
>
> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i

Ostatnio poniewaz pogoda mnie rozleniwia robie tak:
na patelni podsmazam leciutko cebule, papryke, cukinie, kabaczka i czasem co
mi jeszcze wpadnie w rece.
Na blache wlewam oleju troche (tak zeby zakryc dno), na to ukladam pokrojone
w plastry surowe ziemniaki, dokladam to z patelni, posypuje przyprawami
(oregano przede wszystkim), w cztery rogi wrzucam po kawalku czosnku, jesli
mam cytryne to jeszcze skropie kilkoma kroplami i do piekarnika i czekam az
bedzie milo przypieczone. Swietne z surowka z kapusty.
I jeszcze jedno: dobrze jest dac sporo ziemmniakow i nie przejmowac sie
rozmiarami blachy, bo one sie skurcza w czasie pieczenia. Od czasu do czasu
kiedy siedza sobie w piekarniku mozna im trtoche pozmieniac pozycje, wtedy
beda rowno zrumienione:)
pozdrawiam
atucha

1. Data: 2002-07-08 15:46:54

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Claris wrote:

> [...]
> karmić się leczem lub cukinią faszerowaną mieskiem z ryżem?
>
> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i

umyc, nie obierac, pokroic w plastry.
obsypac sola i jakimis przyprawami - ja preferuje slodka papryke w proszku,
dodatkowo daje bardzo apetyczny kolor :)

no, i smazyc na niewielkiej ilosci rozgrzanego tluszczu az zmieknie i sie
zrumieni.

ja zajadam samo lub do obiadu.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-07-08 20:30:21

Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Claris <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:agc4ev$ped$...@n...tpi.pl...
> [...]
> karmić się leczem lub cukinią faszerowaną mieskiem z ryżem?
>
> Może macie jakiś prosty (czytaj: mało czasochłonny) przepis na cukinie (i

ostatnio jadłam cos takiegoz Puszki:

Pieczona cukinia

1 średnia cukinia pokrojona w kostkę
2 szklanki posiekanych pomidorów
bazylia, oregano, tymianek - do smaku
0,5 łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka soli
1 szklanka kwaśnej śmietany
1,5 szklanki tartego żółtego sera

Pomidory i cukinie układamy przemiennie warstwami w żaroodpornym naczyniu
(ok. 3 litrowym). Posypujemy przyprawami, polewamy śmietaną i posypujemy
żółtym serem.
Przykrywamy i pieczemy w kuchence mikrofalowej przez 10 min. w wysokiej
temperaturze. Po upieczeniu pozostawiamy jeszcze na 2 min. w wyłączonej
zamkniętej kuchence.

Nadesłał(a): pat , dnia: 2000-11-15
Źródło / autor: restaurants.pl

było swietne, i zestawienie cukinia i sos pomidorowy tez niezle smakuje. od
jakiegos czasu przymierzam sie żeby zrobic pomidorówke z cukinia, jak sobie
wyobraze jak to skakuje ;-) pycha
Aneta

1. Data: 2002-07-09 09:56:01

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Talka wrote:
> od jakiegos czasu przymierzam sie żeby zrobic pomidorówke z cukinia, jak sobie
> wyobraze jak to skakuje ;-) pycha

jak wyprobujesz to daj znac jak wyszlo. zas mna tez od dawna chodzi, ale
jakos sie jeszcze nie zebralam choc sezon na cukienie sie juz zasczasl.
niedawno w tej mojej wymyslonej pomidorowce pojawila sie tez fasolka
szparagowa - zasmakowala mi po prostu niedawno jarzynowka z kalafiorem i
szparagowka :) wiec jesli tobie wyjdzie z cukinia to ja zrobie z cukinia i
fasolka :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl
SPINACZ http://www.spinacz.pl/

czy macie dobry, sprawdzony patent na nalesniki... ???
nalewka
Wisnie:)
Bób raz jeszcze
Ile marnotrawicie?