cytryniec

1. Data: 2012-05-06 21:15:58

Temat: cytryniec
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo chciałam mieć Cytryńca. I mam. Podarowanego.
Tak piszą, między innymi, o tej roślinie:
"(...) Roślina jednopienna, chociaż wyhodowano formy dwupienne oraz
takie, które mają w pierwszym roku kwiaty męskie, a w latach następnych
- żeńskie. Kwitnie w maju i na początku czerwca. Po zapyleniu kwiatu
jego dno kwiatowe silnie się wydłuża, tworząc wydłużony owoc złożony, do
złudzenia przypominający grono (do 10 cm długości), składający się z
10-40 jadalnych owocków, wyglądających jak soczyste jagody, (...)"

Krzew rośnie u mnie piąty rok, kwitnie (za wyjątkiem zeszłego roku z
powodu majowych mrozów) i nie zawiązuje owoców.
Chociaż może w tym roku coś będzie, patrząc na dorodne kwiaty.
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
ytryniec02

Mam nadzieję, że nie jestem skazana na brak owoców.
U kogoś z Was owocuje to pnącze?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2012-05-06 22:39:41

Temat: Re: cytryniec
Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-06 23:15, Krycha_net pisze:
> [...]
> https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
ytryniec02

> Mam nadzieję, że nie jestem skazana na brak owoców.

Witam!
U mnie co roku. Przez kilka ostatnich lat marnie (z powodu zacienienia -
tak przypuszczam), jednak w tym roku powinno być lepiej bo została
wycięta czereśnia która bardzo się rozrosła i zacieniała cytryńca.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

3. Data: 2012-05-07 05:39:07

Od: "mirzan" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha_net <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
ytryniec02

> Mam nadzieję, że nie jestem skazana na brak owoców.

Kwiatek drugi od lewej wygląda na dziewczyński.Jeśli go ktoś zapyli,zaowocuje.
Pozdrawiam.mirzan

4. Data: 2012-05-17 21:00:00

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 07:39, mirzan pisze:
(...)

> Kwiatek drugi od lewej wygląda na dziewczyński.Jeśli go ktoś zapyli,zaowocuje.
> Pozdrawiam.mirzan

Oto rezultat
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/C
ytryniec02#5743609394500173490

Wreszcie będą owoce, o ile dzisiejsza noc nie okaże się zbyt mroźna.

Krycha.

aktinidia
Przemarznięte?
przemarzniete drzewka