Pielęgnacja tui balkonowych

1. Data: 2012-05-04 09:09:52

Temat: Pielęgnacja tui balkonowych
Od: "Adaxis" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, zakupiliśmy na balkon kilka tuji globosa, które mają wysokość ok. 50-60
cm w donicach, a sklepowe plastikowe donice są średnicy 18cm. Czy przesadzenie
do większych 25 cm donic jest wskazane teraz, od razu, czy jak podrosną, np. za
rok? B. proszę o radę doświadczonych jaki sposób pielęgnacji jest dla tuji
optymalny, tzn. nawożenie, opryski, itp. Pozdrowionka

2. Data: 2012-05-04 09:20:06

Temat: Re: Pielęgnacja tui balkonowych
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tiny.pl/hp48j

3. Data: 2012-05-04 09:43:43

Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> http://tiny.pl/hp48j

Dziękuję~Oczywiście znam google, jak chyba wszyscy, ale chcę tutaj dowiedzieć
się od ogrodników. :)

4. Data: 2012-05-04 12:46:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 May 2012 09:43:43 +0000 (UTC), a...@g...SKASUJ-TO.pl
napisał(a):

> Dziękuję~Oczywiście znam google, jak chyba wszyscy, ale chcę tutaj dowiedzieć
> się od ogrodników. :)

Chcesz, aby "ogrodnicy" specjalnie wyłożyli Ci powszechnie(sic!) dostępną
kawę na ławę - tutaj raczej ludzie dzielą się radami w problemach niezbyt
typowych.

5. Data: 2012-05-04 14:06:11

Od: " Adaxis" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

>... tutaj raczej ludzie dzielą się radami w problemach niezbyt
> typowych.
Tak widzę. Spamują odpisując, gdy tak naprawdę nie mają nic do powiedzenia, ot
taka smutna prawda :( Jak nie mam nic do powiedzenia w "ogrodzie" to nie
odpisuję, Ok? Pozdrawiam

6. Data: 2012-05-04 18:11:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 May 2012 14:06:11 +0000 (UTC), Adaxis napisał(a):

> Tak widzę. Spamują odpisując, gdy tak naprawdę nie mają nic do powiedzenia, ot
> taka smutna prawda :( Jak nie mam nic do powiedzenia w "ogrodzie" to nie
> odpisuję, Ok? Pozdrawiam

Ależ tu chodziło o balkon, nie o ogród - to tak gwoli ścisłości.
Ale i na ten temat (balkonowa uprawa iglaków) masz morze informacji w
necie. Po co torować drogę obok otwartych drzwi.

7. Data: 2012-05-05 07:08:39

Od: " skryba" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adaxis <a...@g...pl> napisał(a):

> Witam, zakupiliśmy na balkon kilka tuji globosa,

Szkoda, że przed zakupem nie zwróciłaś się po radę
do "klikających na tej grupie.
Jest tyle pięknych iglaków rodzimych również
miniaturowych i karłowych jak świerki, sosny,
jałowce, cisy, jodły nadających się do uprawy
na balkonach i tarasach. Wybrałaś akurat tfffuuuje.
Badziewie przywleczone do nas nie wiadomo po co.
Niektórzy uważają, że wyłącznie ze względu na snobizm,
bo urodą nie dorównuje naszym rodzimym iglakom.

> [...]
przesadzenie
> do większych 25 cm donic jest wskazane teraz, od razu, czy jak podrosną, np.

Rośliny zakupione w donicach możesz przesadzać
w dowolnym czasie w okresie wegetacji.
Zimą nie miałoby to sensu.

B. proszę o radę doświadczonych jaki sposób pielęgnacji jest dla tuji
> optymalny, tzn. nawożenie, opryski, itp. Pozdrowionka

Pielęgnacja, nawożenie taka sama jak w gruncie.
Jedyna różnica, to konieczność intensywniejszego
baczenia na stan wilgotności podłoża.
Możesz zasilać dolistnie i/lub doglebowo.
Opryski ochronne, gdy wystąpi taka potrzeba
(przędziorki, tarczniki i inne szkodniki).

Pozdrawiam słonecznie
skryba

8. Data: 2012-05-05 07:22:41

Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adaxis <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
>
> rok? B. proszę o radę doświadczonych jaki sposób pielęgnacji jest dla tuji
> optymalny, tzn. nawożenie, opryski, itp. Pozdrowionka

Luknij też tutaj:
http://szukaj.gazeta.pl/portalSearch.do?
dxx=113770&s.sm.query=miniaturowe+odmiany+iglak%C3%B
3w+

Pozdrawiam uzupełniająco
skryba

Sztuczne światło a rośliny
widzieliscie pszczoły?!!!! Nie ma ich!!!!!!
Jaką kosiarę podkaszarkę kupić?
siatka na kreta
Działka pełna niespodzianek:)