czeremcha padla

1. Data: 2003-08-23 01:25:25

Temat: czeremcha padla
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Czeremcha (amerykanska), kilkuletnia, wysokosci okolo
2 metrow, stracila wszystkie liscie. Bez zadnych uprzednich
specjalnych objawow. Juz od pewnego czsu wygladala wiednaco,
no i chyba po niej. Na wszelki wypadek poczekam do wiosny,
ale chyba jednak az tak por roku nie pomylila. Do jesieni jednak
jeszcze troche czasu. Jej siostra, rosnaca 2 metry dalej, ma sie
na razie dobrze.

Zastanawiam sie, co to moze byc. Moze tak zwane po tutejszemu
borersy (co to wlaza do drzewa do srodka)?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2003-08-23 19:42:13

Temat: Re: czeremcha padla
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:9oz1b.126162$ib2.27061405@twister.neo.rr.com...
> Czeremcha (amerykanska)

Padus serotina?
Rośnie u mnie coś, co zostało zidentyfikowane jako cz. amerykańska, ale
identyfikacja jest dość niepewna.
(Może pomożesz w identyfikacji?)
Jedna z sadzonek zachowała się dokładnie tak jak Twoja - w okolicach
sierpnia zrzuciła liście i było po niej.
Wykopana na wiosnę (próbowała jeszcze wypuścić listki, ale jej nie wyszło)
ujawniła korzeń "cokolwiek niezdrów" - zczerniały, z jakąś nekrozą albo
licho wie czym. Druga, kilka metrów dalej, żyje i ma się dobrze. Aż za
dobrze, bo siewki mam wszędzie.
Dodam, że na miejscu tej padłej też rośnie sobie "sieweczka" - takie
"maleństwo" już ponad metrowe ( zagapiłam się i nie wykopałam w porę, a
potem zalęgły się pod nią osy i już nie wykopię) i też ma się dobrze.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2003-08-23 22:17:17

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> Padus serotina?

Tak.

> Rośnie u mnie coś, co zostało zidentyfikowane jako cz. amerykańska, ale
> identyfikacja jest dość niepewna.
> (Może pomożesz w identyfikacji?)

Z przyjemnoscia. Masz gdzies zdjecia?

> [...]
> ujawniła korzeń "cokolwiek niezdrów" - zczerniały, z jakąś nekrozą albo
> licho wie czym. Druga, kilka metrów dalej, żyje i ma się dobrze. Aż za

Ja tez mam siewki, ale rosna one dosc powoli, wiec szkoda mi mojej
najwiekszej.

Pozdrowienia,
Michal

4. Data: 2003-08-24 17:49:29

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:NJR1b.2314$l41.563684@twister.neo.rr.com...
> "T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> Z przyjemnoscia. Masz gdzies zdjecia?

Zrobię jutro i wyślę na priv . Może wreszcie będę miala pewność, co tak
naprawdę mam w ogrodzie :)

> Ja tez mam siewki, ale rosna one dosc powoli, wiec szkoda mi mojej
> najwiekszej.

W wieku trzech lat ruszają z kopyta. Niech żywi nie tracą nadziei ;-)

Pozdrawiam
Ewa

Kobiety kwieciste:-)))
róże