czerwona herbata

1. Data: 2002-11-06 18:14:01

Temat: czerwona herbata
Od: <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy słyszałyście o cudownych właściwościach tej herbaty? Podobno pomaga
schudnąć i ma zbawienny wpływ na cerę, a także eliminuje z organizmu
szkodliwe substancje. Ciekawe czy to prawda.
A.

1. Data: 2002-11-06 18:28:39

Temat: Re: czerwona herbata - długie
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <A...@w...pl> napisał w wiadomości

Była już taka dyskusja na ten temat kliknij tutaj:
http://minilien.com/?6tPzuiU3rU

Pu-erh ( czytaj : pu-er ) to wspaniała herbata o właściwościach zdrowotnych.
W Chinach jest znana od dawna. Za poradą osobistych lekarzy pili ją cesarze
chińscy zarówno ze względów leczniczych, jak i profilaktycznych. Po wielu
badaniach zaakceptowana została również w Europie, gdzie doceniono jej
szczególne właściwości powodujące utratę nadmiaru tkanki tłuszczowej oraz
przywracające prawidłowy metabolizm organizmu.

Pu-erh jest herbatą czerwoną - częściowo fermentowaną, w odróżnieniu od
herbaty czarnej- fermentowanej i zielonej - niefermentowanej. Nazwa Pu-erh
pochodzi od miejscowości Puer w prowincji Yunnan, dokąd zwożono herbatę na
targ z górzystych upraw okolic Simao i Xishuangbanna. Właściwa herbata
Pu-erh jest typowym produktem Yunnanu, gdzie rosną specjalne gatunki drzew
herbacianych zwanych Qingmao-" Królewskie Drzewa " . Herbata Pu-erh jest
typowym produktem zyskuje swój niepowtarzalny smak i charakterystyczny
aromat oraz lecznicze właściwości dzięki specjalnemu procesowi produkcji,
stosowanemu blisko dwóch tysięcy lat. W odróżnieniu od innych herbat, które
powinny być świeże, Pu-erh musi leżakować w odpowiednich warunkach, a jej
proces produkcji nie może zostać skrócony. Jest to bardzo ważne, ponieważ w
okresie dojrzewania liści powstają w nich charakterystyczne dla tej herbaty
flawonoidy. Camelia sinensis - roślina, której liści używane są do produkcji
herbat zawiera dużo różnych związków biologicznie czynnych, takich jak
garbniki, alkaloidy, flawonoidy, aminokwasy, pierwiastki śladowe ( wapń,
magnez, żelazo, cynk, mangan, miedź, selen ) oraz witaminę E. Herbatę Pu-erh
odróżnia od innych herbat duża zwartość tych związków, a szczególnie
flawonoidów, które nadają herbacie Pu-erh charakterystyczny smak i aromat
ziemi. Związki flawonoidowe uszczelniają i wzmacniają ściany naczyń
krwionośnych, zapobiegają krwawieniom , a także są pomocne w leczeniu
miażdżycy. Posiadają one właściwości moczopędne, poprawiające krążenie krwi
w naczyniach wieńcowych, obniżają ciśnienie, rozkurczają mięśnie gładkie
naczyń krwionośnych i przewodów żółciowych oraz wykazują właściwości
antyagregacyjne ( zapobiegające " zlepianiu się" płytek krwi ).Ponadto
flawoidy wykazujące właściwości przeciwutleniające ( stabilizatory procesów
utleniania, a także odtruwające - wiążą i kompleksują metale i toksyny.
Zawarte w herbacie Pu-erh związki aktywują enzymy pokarmowe do wydzielania
soków trawiennych oraz pobudzają perystaltykę jelit. Wszystkie te
właściwości wpływają na metabolizm tłuszczowy, zmieniając ilość tłuszczu w
tkance podskórnej. Osoby z dużą nadwagą, pijąc regularnie herbatę Pu-erh
wilości od 3 do 5 filiżanek dziennie, mogą stracić w ciągu miesiąca nawet do
10 kg wagi bez stosowania specjalnej diety. Chociaż brzmi to
niewiarygodnie - jest całkiem realne, co potwierdziły badania lekarzy
prowadzone w Chinach i we Francji. Testując grupę osób z nadciśnieniem
stwierdzono również normalizujący wpływ herbaty Pu-erh na nadciśnienie.
Dodatkowo badania naukowców japońskich potwierdziły, iż mniej zaawansowanych
przypadkach, może ona normować proces nowotworowy. Tak więc pijąc herbatę
Pu-erh możemy wpłynąć na długość naszego życia. Na rynku polskim jest dużo
herbat Pu-erh. Należy jednak pamiętać aby kupować tylko te, które posiadają
atest SANEPID- u, ponieważ trafiają się niekontrolowane odpady produkcyjne
najniższego gatunku, które mogą się okazać szkodliwe dla organizmu.
Prawdziwa i dobrej jakości herbata Pu-erh podczas zaparzania szybko nabiera
koloru, wydzielając charakterystyczny aromat wilgotnej ziemi. W czajniku lub
w filiżance zalewamy 2-2,5g ( kostkę ) herbaty tzw. "białym wrzątkiem" (woda
o temp. ok 80 stopni), najlepiej źródlaną wodą i zostawiamy pod przykryciem
na czas od 2 do 5 minut. Czynność należy powtórzyć zalewając 2-3 krotnie te
same liście. W odróżnieniu od herbaty zielonej, którą należy pić na czczo,
Pu-erh pijemy po jedzeniu. Nie należy herbaty słodzić, ponieważ cukier
neutralizuje większość jej właściwości.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
(A. Saint-Exupery)

1. Data: 2002-11-06 18:31:26

Temat: Re: czerwona herbata
Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schudnąć i ma zbawienny wpływ na cerę, a także eliminuje z organizmu
> szkodliwe substancje. Ciekawe czy to prawda.

Nie daj sie zlapac w sidla herbatek, ktore lubia od siebie uzalezniac, a ich
dzialanie jest krotkotrwale a tolerancja na przyjmowana ilosc wzrasta.
Lepiej jest sobie kupic witaminki na cere, a na schudniecie polecam ruch i
sporo usmiechu.

1. Data: 2002-11-06 18:41:44

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dzialanie jest krotkotrwale a tolerancja na przyjmowana ilosc wzrasta.
> Lepiej jest sobie kupic witaminki na cere, a na schudniecie polecam ruch i

Zanim zabierzesz głos na jakiś temat, to może najpierw poczytaj o tym?
Pu-erch nie jest jedną z tych "cudownych" herbatek, które głownie
przeczyszczają, ale czymś zupełnie innym.
Polecam lekturę mojego posta powyżej

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Kłamią niewolnicy. Wolni ludzie mówią prawdę.
http://www.misiczka.republika.pl

1. Data: 2002-11-07 14:58:52

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

=> Pu-erch nie jest jedną z tych "cudownych" herbatek, które głownie
> przeczyszczają, ale czymś zupełnie innym.
> Polecam lekturę mojego posta powyżej

Teoria swoja droga a praktyka swoja. Wiele rzeczy ma nie uzalezniac, pomagac
itd-jednak prawda jest inna: uzalezniaja i na dluzsza mete wcale nie sa
dobre. Takie herbatki dzialaja na "skutek", a tu trzeba zajac sie
"przyczyna" roznych dolegliwosci. Znam pare dziewczyn, ktore wlasnie w sidla
pu erh sie wciagnely. Ja tez chcialam ja pic, ale po pierwszym opakowaniu
zaprzestalam ze wzgl na moje obawy i pozniejsze konsekwencje. Kiedys, pare
lat temu dokladnie bylam uzalezniona od podobnych herbatek (ktore wcale nie
mialy uzalezniac), ale na szczescie juz dawno sie z tym uporalam.

pozdrowienia

1. Data: 2002-11-07 17:13:08

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Kiedys, pare
> lat temu dokladnie bylam uzalezniona od podobnych herbatek (ktore wcale
nie
> mialy uzalezniac), ale na szczescie juz dawno sie z tym uporalam.

A możesz mi opisać objawy tego uzależnienia?

Swoją drogą od wszystkiego się człowiek może uzależnić - od seksu, kawy,
kosmetyków, TV, internetu, brania witamin itp. Nie demonizujmy, bo to do
niczego nie prowadzi. Myśląc w sposób podobny do Twojego, możnaby
powiedzieć, że jesteśmy uzależnieni od jedzenia chleba ;-P

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Mówią, że miłość umiera między dwojgiem ludzi.
To nieprawda, nie umiera. Opuszcza tylko człowieka.

1. Data: 2002-11-08 16:34:25

Temat: Re: czerwona herbata - Nie klocie sie!
Od: "macedonia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeciez obie strony maja racje:

Dorita - bo objawy odchudzania nalezy leczyc motywacyjnie, bez tego zadne
cudo nie pomoze.

Misiczka - bo lepiej pic herbate o wzbogaconych skladnikach odzywczych niz
byle co, traktujac swój organizm niczym smietnik, który to po 40 roku zycia
upodomni nasz wyglad do smietnika.

Podobnie jest z samochodem, Twój Mercedes
bedzie harczal jak w maluchu jesli bedziesz wlewac
do silnika tani olej lub tania benzyne wymieszana
z woda. Mysle, ze ludzie lepiej dbaja o swoje samochody
niz o ten silnik, który maja w sobie.

Wasz kolega Jarek

1. Data: 2002-11-09 09:52:30

Temat: Odp: czerwona herbata
Od: "Elcia" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam cieplutko
> misiczka z Wrocławia
>
> W zupełności zgadzan się z powyższą wypowiedzią. Wszystko może byc
używką, uzależnieniem, czy też zwykłym przyzwyczajeniem.
A co do czerwonej herbaty- piłam i nie zauważyłam żadnych objawów
uzależnienia.
Co więcej- nie wiem czy to dzięki tej herbatce schudłam, czy może coś innego
na to wpłynęło (nie stosowałam żadnej diety!), ale nie ważne...ważne, że
pare cm tu i ówdzie ubyło :)

Pozdr. i życze przyjemnej degustacji :)
Ela

1. Data: 2002-11-09 17:20:15

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "macedonia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przeciez obie strony maja racje:
> Wasz kolega Jarek

Ależ my się Jarku nie kłócimy :-)
Wymieniamy po prostu poglądy :-)
Swoją drogą, ja nie traktuję tej herbaty jako środka odchudzającego.
Wkurza mnie po prostu krytykowanie czegoś , bo "ktoś tam coś usłyszał", o
czym się ma małe pojęcie.
To tak jakby ktoś powiedział, że zielona herbata jest szkodliwa :-)
A przecież od czerwonej i "zwykłej" czarnej pitej przez "wszystkich"
codziennie - różni się jedynie długością procesu fermentacji.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
http://www.misiczka.republika.pl
http://nlog.pl/view.php?user=misiczka

1. Data: 2002-11-10 10:54:29

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wkurza mnie po prostu krytykowanie czegoś , bo "ktoś tam coś usłyszał", o
> czym się ma małe pojęcie.

Ten "ktos" to konkretna osoba ( w tym wypadku ja), i nie tylko uslyszalam
ale rowniez pilam red tea i pojecie "jakies" mam. nie ma czagos takiego jak
herbatki cud!!! I red tea bynajmniej do niej nienalezy.(zielona herbate
natomiast goraco polecam;-)). Nie chce mi sie Ciebie przekonywac do moich
racji, poniewaz kazdy ma prawo do swoich "prawd". Moge tylko napisac, ze
mozna sporo poczytac o negatywnych skutkach, o tym jak czerwona herbatka i
inne podobne porobily sputoszenia w organizmach niektorych dziewczat na
stronie www.bulimia.pl (o ile dobrze pamietam adres). to na tyle ode mnie na
ten temat.

pozdrawiam i zycze pogody ducha

Dorita

kosmetyki torfowe
waga kuchenna z wyliczeniem kalorii
KOBIETKI MIKOŁAJ ZA MIESIĄC A DALEJ ŚWIĘTA:))))))))
Bary tlenowe
Fryzjer w Łodzi????